דף הבית ביטוח ביטוח רכב על מי מוטלת החובה לבטח בביטוח מקיף רכב מליסינג מימוני?
על מי מוטלת החובה לבטח בביטוח מקיף רכב מליסינג מימוני?
wobi 26/02/13 |  צפיות: 3931

בעשור האחרון אנחנו עדים לשינויים בשוק רכישת הרכב, עם עלייתו של רכישת רכב בצורה של ליסינג, מימוני או תפעולי. ליסינג הינה עסקה של רכישת רכב הדומה להלוואה של בנק.

בליסינג משלמים מקדמה על הרכב ואחר כך תשלום קבוע מידי חודש, ובתום שלוש שנים עד חמש שנים, בהתאם לתנאי החוזה אשר נקבעו מראש, משלמים את יתרת הסכום על הרכב, או שמחליפים לרכב חדש.

בעוד חברות ובתי עסקים רבים שוכרים רכבים בצורה של ליסינג תפעולי, אשר כוללת להם את כל הטיפולים, הרישוי והביטוח בתקפות השכירות, ליסינג מימוני מתאים מאוד ללקוחות פרטיים אשר אינם רוצים לקחת הלוואה בנקאית לרכישת הרכב, ויכולים ליהנות ממחירים נוחים יותר אצל חברות הליסינג השונות, המציעות מחירים אטרקטיביים יותר ולעיתים זולים בהרבה יותר אילו היו רוכשים את הרכב בסוכנות רכב.

חשוב להבין, כי ישנו הבדל מהותי בין ליסינג תפעולי לבין ליסינג מימוני, לא רק מבחינת תנאי התשלום, אלא, ובעיקר, מבחינת הכיסויים והשירות הניתן על ידי חברות הליסינג השונות. בעוד עסקאות של ליסינג תפעולי כוללת שירות מלא ללקוח, הן לוקחות את הרכב לטיפולים, מעבירות אותו טסט, משלמות את הביטוח ולמעשה, נוהגות בו כבעלים לכל דבר ועניין, בליסינג המימוני, העניין שונה, מאחר ומדובר בעסקה, אשר כל מטרתה, היא לספק תנאי תשלום נוחים ומיטיבים ללקוח.

ביטוח רכבי ליסינג

ביטוח רכב ליסינג מימוני הינו חובה, כשם שכל רכב מחויב בביטוח חובה. בעוד רכב ליסינג תפעולי בדרך כלל יגיע עם ביטוח חובה וביטוח מקיף מטעם חברת הליסינג, אשר כוללת בתוך מחיר הרכב החודשי גם את מחירי הביטוח, כאשר מדובר בליסינג מימוני, הלקוח יכול להחליט היכן הוא עושה את הביטוח המקיף, בהתאם לתנאים המוצעים על ידי חברות הביטוח השונות.

להבדיל מליסינג תפעולי, אשר מגיע עם כל ההוצאות טיפולים וכל ביטוחים כלולים במחיר, בליסינג המימוני, חלה חובה על הלקוח לדאוג לכל כך. יחד עם זאת, אם אתם לוקחים עסקת ליסינג מימוני הכוללת ביטוח, יתכן והמחיר החודשי של הרכב יהיה גבוה בהרבה, מאחר והוא כולל את מחירי הביטוח. לכן, חשוב מאוד לשים לב לכל הפרטים לפני שאתם חותמים על העסקה.

שימו לב לחוזה הליסינג

לחברות הליסינג, אשר הרכב הינו למעשה בבעלותם, עד לסיום יתרת התשלומים, ישנו אינטרס כי הרכב יהיה מבוטח בביטוח מקיף. יחד עם זאת, בחוזה ליסינג מימוני, מצוין בצורה ברורה על מי חלה האחריות לבצע את הביטוח בפועל, לכן, כאשר אתם חותמים חוזה עם חברת ליסינג, בין אם תפעולי ובוודאי שכאשר מדובר בליסינג מימוני, חשוב מאוד לשים לב על מי חלה החובה לבטח את הרכב בביטוח חובה ובביטוח מקיף.

לכל אחת מן חברות הליסינג יש את המדיניות שלה באשר לביטוח המקיף, על מי חלה החובה והיכן ניתן לבטח. בעוד מרבית החברות יתנו ללקוח להחליט היכן הוא רוצה לבטח את הרכב, חשוב מאוד לדאוג ולעבור על החוזה בפרטי פרטים, על מנת שתדעו על מי אתם חותמים ומהי חובתכם.

בחוזה שלכם, חייב להיות סעיף ברור ומובהר, לשני הצדדים, על מי חלה החובה. דאגו כי סעיף זה מופיע בצורה מסודרת וכי הוא ברור ומובהר לחלוטין לשני הצדדים, על מנת שלא תמצאו את עצמכם מופתעים, או לא מכוסים במקרים של תאונה או פגיעה ברכב.

Wobi השוואת מחירי ביטוח רכב אונליין


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI