דף הבית מחשבים וטכנולוגיה טלפונים סלולריים מיתוג בפיתוח אפליקציות לאייפון – למה הוא חשוב? איך הוא נעשה?
מיתוג בפיתוח אפליקציות לאייפון – למה הוא חשוב? איך הוא נעשה?
עדי כהן 03/03/13 |  צפיות: 3507

בעולם מסחרי תחרותי, כל יתרון שעסק יכול לקבל על מתחריו מבורך ואף נחוץ. מיתוג הוא אחד התהליכים החשובים ביותר שעל כל עסק לעבור כדי לבדל את עצמו מהמתחרים ולזכות בנאמנות של קהל לקוחותיו. שילוב של מיתוג באפליקציות מובייל לרבות אייפון מאוד חשוב. אך מהו בדיוק מיתוג? למה כל כך חשוב לשלב אותו בתהליך של פיתוח אפליקציות לאייפון?

מהו מיתוג? מדוע חשוב לשלב אותו באפליקציה?

מיתוג הוא תהליך השואף להטמיע ערכים, רגשות, מחשבות ומסרים כחלק בלתי נפרד ממוצר/שירות/עסק. מיתוג גורם לזיהוי מידי של המוצר וערכיו על ידי קישור בין השניים. דוגמא מצוינת למיתוג נוכל לראות במוצרים כגון רכבי מרצדס. ברגע שאנו שומעים את השם או רואים את הלוגו אנו מיד נחשבו על מהירות, יוקרה, כסף ומעמד. כאשר מוצר עובר תהליך של מיתוג חשוב לשלב את המיתוג בכל רבדי העסק כולל אפליקציית מובייל כדי לשמור על אחידות ולנצל את ההזדמנות שהפלטפורמה החדשה מציעה לנו - להמשיך ולהטמיע את ערכי המותג.

כיצד מיתוג משתלב באפליקציה של העסק?

מיתוג כולל שני מישורים - הוויזואלי והכתוב (כולל גם ג'נגלים וקטעי אודיו). באפליקציה, מיתוג משתלב במישורים אלו על ידי החלת צבעי המותג, הלוגו, פס קול המותג ועוד באפליקציה. כך למשל, ערכת הצבעים של האפליקציה תהייה זהה לערכת הצבעים של המותג, הלוגו של המותג, סלוגנים, קטעי אודיו או וידאו המזוהים עם המותג וכו' ישתלבו באפליקציה. אם למותג יש 'קמע' (כמו התינוק של במבה למשל) האפליקציה יכולה לשלב גם אותו. מעבר לכך, ניתן לבנות אפליקציה שסובבת סביב הקמע בצורת משחק, חידון ועוד.

האם מיתוג האפליקציה מספיק?

פיתוח אפליקציות לאייפון הוא תהליך מורכב הכולל לא רק מיתוג נכון של האפליקציה. על מנת לשלב את התחום השיווקי והמיתוג כחלק בלתי נפרד מפיתוח האפליקציה חשוב מאוד לעבוד מול חברת מיתוג ופיתוח גם יחד, ורצוי למצוא חברה המשלבת בהצלחה את שני התחומים כשירות קומבינציה. כך תוכלו לוודא שהאפליקציה שלכם תשרת את העסק כראוי מכל ההיבטים - הטכני, הרעיוני והשיווקי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עדי כהן


 


מאמרים נוספים מאת עדי כהן
 
מיתוג אפליקציות מובייל – אייפון, אנדרואיד וכו'
מיתוג הוא 'הדבק' המחזיק בין מוצר/שירות/עסק לבין ערכים, רגשות, תדמית וכדומה. בעזרת תהליך נכון ומקצועי של מיתוג כל מוצר יכול להפוך למוצר מזוהה, אהוד על צרכנים ורווחי לבעליו.

מיתוג בפיתוח אפליקציות לאייפון – למה הוא חשוב? איך הוא נעשה?
בעולם מסחרי תחרותי, כל יתרון שעסק יכול לקבל על מתחריו מבורך ואף נחוץ. מיתוג הוא אחד התהליכים החשובים ביותר שעל כל עסק לעבור כדי לבדל את עצמו מהמתחרים ולזכות בנאמנות של קהל לקוחותיו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI