דף הבית אימון אישי אימון עיסקי תוכנית עסקית אתם יודעים לכתוב?
תוכנית עסקית אתם יודעים לכתוב?
תומר אבישר 04/03/13 |  צפיות: 3363

חשבתם שכל מה שצריך בשביל להקים עסק זה רעיון, מקום וכסף? אז תחשבו שוב! על מנת להקים עסק יש בראש ובראשונה להגות תוכנית עסקית, המהווה את היתד הראשון בדרך אל עסק משלכם.

למעשה, מטרתה של התוכנית העסקית הינה קביעת מטרות או "תכלית" מסוימת לעסק, על מנת לגייס את ההון הדרוש להקמתו. כלומר, התוכנית העסקית שלכם אמורה להמחיש למשקיעים פוטנציאליים את הכדאיות של ההשקעה בו, באמצעות הצגת תוכנית העבודה של העסק, רווחים צפויים, השקעה צפויה ועוד.

הכנה לכתיבת התוכנית

חקר שוק - בראש ובראשונה, יש לבצע מחקר של השוק אליו ברצונכם להיכנס. כלומר, יש להבין את הצורך של הצרכנים אליהם אתם מכוונים, ללמוד להכיר את המתחרים ולהבין במה המוצר שלכם יכול לתרום לענף ובמה הוא עדיף על פני המוצרים של המתחרים.

כדאיות כלכלית - על מנת לגייס משקיעים, יש לבחון היטב את הכדאיות הכלכלית של העסק אותו בכוונתכם לפתוח. לדוגמא - נניח ובכוונתכם לשווק טאבלט חדש ואתם מעוניינים לגייס משקיעים לשם כך. עליכם להציג בפניהם את הכדאיות של אותו הטאבלט - מה מייחד אותו, מה חדש בו ומה הופך אותו לעדיף ע פני מוצרים מתחרים בשוק. בנוסף, עליכם להציג בפני אותם המשקיעים את הכדאיות של הכניסה לשוק הטאבלטים, קרי את פוטנציאל הרווחיות שמאחורי העניין.

הצגת עובדות בשטח - בעת כתיבת התוכנית, יש להימנע באופן מוחלט מהצגת תחזיות לא מדויקות. הכדאיות הכלכלית של ההשקעה בפרויקט שלכם צריכה להתבסס על עובדות ועל נתונים אמיתיים.

יעדים ברי ביצוע - כשם שלא נבסס את התוכנית העסקית שנכתוב על נתונים חלקיים או לא אמינים, כך גם לא נקבע יעדים שאינם ברי ביצוע. כלומר, באם נחזור לדוגמת הטאבלט -  אל תגידו למשקיעים שלכם שלדעתכם ייקח לכם חודשיים להוציא אבטיפוס למכשיר אם אינכם בטוחים שזהו פרק זמן הגיוני לכך, אלא, נקבו בתאריך יעד בר ביצוע.

מתי אנו זקוקים לתוכנית עסקית?

ישנם מצבים רבים בהם נזדקק לתוכנית עסקית ובתוך כך: גיוס משקיעים להקמת עסק, מכירת עסק, שיתופי פעולה עסקיים ועוד.

מידע נוסף על כתיבת התוכנית העסקית תוכלו לקרוא כאן.

זקוקים לסיוע בכתיבת תוכנית עסקית? אנו בחברת נקסטפ תקינה ישירה נשמח לעמוד לשירותכם ולהעניק לכם ייעוץ עסקי וכלכלי לאורך כל הדרך.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 תומר אבישר


 


מאמרים נוספים מאת תומר אבישר
 
תוכנית עסקית אתם יודעים לכתוב?
חשבתם שכל מה שצריך בשביל להקים עסק זה רעיון, מקום וכסף? אז תחשבו שוב! על מנת להקים עסק יש בראש ובראשונה להגות תוכנית עסקית, המהווה את היתד הראשון בדרך אל עסק משלכם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI