דף הבית מחשבים וטכנולוגיה טלפונים סלולריים פיתוח אפליקציות לבלקברי
פיתוח אפליקציות לבלקברי
רונן מקסים 04/03/13 |  צפיות: 3552

הבלקברי הוא אחד המכשירים הראשונים שעשו את המעבר מטלפון סלולארי לסמרטפון, למרות ריבוי המכשירים היום, הבלקברי עדיין נמצא בשימוש נרחב. פיתוח אפליקציות לבלקברי הוא תחום מאוד מסוים ואם אתם שוקלים להשקיע באפליקציה למכשיר חשוב מאוד להבין מי משתמש בו ומה הקהל הספציפי הזה מחפש ודורש.

פיתוח אפליקציה לבלקברי - מי קהל היעד?

שלא כמו האייפון למשל, הבלקברי הוא מכשיר מאוד ספציפי. האייפון ומכשירים רבים אחרים לא מייעדים את עצמם לקהל או קהילה מסוימת, הבלקברי לאומת זאת, מיועד בראש ובראשונה לאנשי עסקים - לעוסקים בכלכלה, מסחר, ניהול ומקצועות יוקרתיים כמו עריכת דין, ראיית חשבון וכו'. הבלקברי מותאם באופן אידאלי לשרת את קהילת העסקים ואכן, רוב המשתמשים במכשיר שייכים לפלח שוק זה. חשוב לזכור כי קהל יעד זה מוכן להשקיע בנוחות, יעילות ומותרות ואם תצליחו לפתח אפליקציה ראויה יש לה סיכוי מצוין להימכר.

דגשים עבור פיתוח אפליקציות לבלקברי

מכיוון שהבלקברי הוא מכשיר ייעודי לקהילה העסקית, חשוב מאוד להתייחס אל פיתוח אפליקציות המיועדות לבלקברי לאור עובדה זו. האפליקציות שמתאימות למלקברי הן אפליקציות שמשרתות אנשי עסקים, מנהלים וכדומה. המצליחות ביותר הן אפליקציות שימושיות מאוד, פרקטיות וכאלו שמספקות פונקציונאליות גבוהה. התחומים העיקריים הם כלכלה, שוק ההון, בנקאות, השקעות, ניהול לוחות זמנים ואנשי קשר וכדומה. משחקים, אפליקציות חברתיות ודומיהן לא פופולאריות במיוחד בקרב משתמשי הבלקברי (אם כי יש יוצאי דופן).

בניית אפליקציה לבלקברי - מוקשים בדרך

בקרב מפתחים ישנה נטייה להתייחס אל פיתוח אפליקציות עבור הבלקברי כמשימה 'יבשה', שלא כמו פיתוח אפליקציות לאייפון או פיתוח אפליקציות לאנדרואיד למשל המאופיינות בעיצוב מרהיב, גרפיקה ואנימציה וכדומה. מדובר בטעות גדולה, עיצוב אפליקציה לבלקברי חייב להיות מלוטש מאוד אך אין זה אומר כי הוא חייב להיות משעמם ולא מושך. משתמשי הבלקברי, בדיוק כמו כל משתמש אחר בסלולר מחפשים עניין, עיצוב ונוחות בשימוש. אפליקציה לבלקברי לא חייבת לשדר 'אפרוריות', היא יכולה להיות מעניינת, חדשנית, יצירתית ובהחלט מעוצבת בצורה מקורית. אחרי הכול, בדיוק כמו כל קהל אחר, משתמשי הבלקברי נמשכים גם הם למקורי, לחדשני וליצירתי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רונן מקסים


 


מאמרים נוספים מאת רונן מקסים
 
קידום בגוגל בזול, יש דבר כזה?
מחיר חבילת הקידום תלוי מאוד בפרמטרים שסוכמו בין החברה לבין הלקוח. נוכל לומר כי מחיר הקידום תלוי בגורמים כמו: וותק האתר, התחרות על מילת הקידום, קידום של עמוד הבית מול עמודים פנימיים, שעות העבודה הצפויות ועוד.

שו"ת בנושא פיתוח אפליקציות
אפליקציות מובייל הן ליב ליבו של הסמרטפון והטבלט – בלעדיהן חווית השימוש הייתה מוגבלת וספק את עולם המובייל היה מצליח להתפתח במהירות ובאופן שראינו בשנים האחרונות. לא מפציע אם כך כי פיתוח אפליקציות הוא תחום ענק, מורכב ובהחלט מבוקש. אספנו עבורכם כמה שאלות נפוצות על פיתוח אפליקציות.

4 סיבות להשקיע בפיתוח אפליקציות מובייל לעסקים
בעל עסק ומחפש דרך חדשה לשווק את המוצרים/שירותים שלך? שמעת על אפליקציות לעסקים ולא בטוח שכדאי להשקיע? עבור בעלי עסקים פיתוח אפליקציות מובייל היום הוא כבר מזמן לא בגדר המלצה או 'ניסוי' – אפליקציות מובייל הן כלי שיווקי מעולה שחשוב לדעת לנצל לטובת הצרכים של העסק.

מתלבטים בין פיתוח אפליקציות לאייפון לבין האנדרואיד?
המצאתם רעיון גאוני לאפליקציה חדשה? רוצים לשווק את העסק דרך אפליקציה? לא בטוחים אם עדיף ללכת על אפליקציה לאייפון או לאנדרואיד? לא יודעים איך לבחור ביניהם?

פיתוח אפליקציות לבלקברי
הבלקברי הוא אחד המכשירים הראשונים שעשו את המעבר מטלפון סלולארי לסמרטפון, למרות ריבוי המכשירים היום, הבלקברי עדיין נמצא בשימוש נרחב

פיתוח אפליקציות עבור מכשירים שונים
החלטתם לפתח אפליקציה? מחפשים בניית אפליקציות לאייפון? לאנדרואיד? לא בטוחים מה עדיף? אם אתם רוצים לפתח אפליקציה שתמשוך כמה שיותר משתמשים תוכלו 'ללכת על כל הקופה' ולפתח אפליקציה שתרוץ גם על טבלטים, על מערכות הפעלה אחרות ואפילו על המחשב הבייתי.

3 טעויות נפוצות בזמן פיתוח אפליקציות מובייל
אפליקציות סלולר הן ללא ספק כלי שיווקי אדיר, אין כמעט עסק שלא יוכל ליהנות מהיתרונות הגדולים של אפליקציה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI