דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר שאיבת הצפות: כאשר המים לא מנוקזים כראוי
שאיבת הצפות: כאשר המים לא מנוקזים כראוי
אירה פינסקר 07/03/13 |  צפיות: 2627

שאיבת הצפות היא, למעשה, סילוק של כמויות מים גדולות ממקומות בהם פרצו המים באופן בלתי מבוקר. בדרך כלל הצפות מתרחשות כתוצאה מפריצה של מי ביוב, או כתוצאה מתקלה במערכת תיעול וניקוז. דוגמא שכיחה להצפה היא חדירת מי גשמים אל תוך חללים תת קרקעיים, כגון מקלטים או מחסנים, כאשר מערכת הניקוז של מי הגשמים נסתמת או שאינה מסוגלת להתמודד עם כמות מים חריגה.

דוגמא שכיחה אחרת היא פריצת מי ביוב משוחת ביוב, כתוצאה מסתימה באחד הצינורות. במצבים כאלה, כמו גם במצבים דומים אחרים, מומחה לשאיבת הצפות יכול לפתור את הבעיה ולמזער את הנזקים.

שאיבת הצפות הופכת לשירות מבוקש מאוד בתקופת החורף, במיוחד בימים גשומים וסוערים. קולטני ניקוז סתומים גורמים לעתים קרובות להצפות בכבישים וברחובות: המים לא מסוגלים לחלחל דרך העלים והפסולת שנאגרת בהם, ומתחילים להציף את השטח. בחלק מהמקרים ההצפה היא תוצאה ישירה של היעדר תחזוקה. במקרים אחרים מדובר בתופעה טבעית – כך, למשל, במזג אוויר סוער, כאשר עצים נופלים וחפצים נישאים ברוח, הקולטנים עשויים להסתם בקלות, גם אם נוקו יום לפני כן.

חניונים ומבנים תת קרקעיים אחרים נמצאים בקבוצת סיכון, וחשופים להצפות יותר מאשר מבנים אחרים. הצפה ברחוב או בכביש שיש לו שיפועים טבעיים תחלוף מעצמה ברגע שעוצמת הגשמים תרד. לעומת זאת, מים שהציפו אולם תת קרקעי ואינם מתנקזים באמצעות צנרת הניקוז הקיימת, לא ילכו לשום מקום. לכן לעתים קרובות שירות שאיבת הצפות מוזמן עבור מקומות מהסוג הזה.

שאיבת הצפות כוללת גם פעולות שונות לייבוש מלא של המקום לאחר סילוק המים, ולעתים גם פעולות לאיתור התקלה ולטיפול בה. השירות ניתן בדרך כלל על ידי קבלני ביוב מומחים, אשר ברשותם רכבים מיוחדים לשאיבת מים (ביובית), וכלים אחרים המאפשרים טיפול יעיל בבעיה.

לסיכום, שאיבת הצפות היא שירות של סילוק מים מרחובות, כבישים וחללים פנימיים. בכל מקרה של הצפה מומלץ בחום לא להתספק בשאיבה בלבד אלא לערוך בירור יסודי בנוגע לגורם לתקלה, וזאת על מנת למנוע הצפות נוספות בעתיד. יש לזכור כי הצפה משבשת את הפעילות התקינה במקום וגורמת גם נזקים למבנה, לכן יש לטפל בה מהר ככל האפשר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI