דף הבית ביטוח ביטוח כללי ביטוחי נסיעות לחו"ל: אל תתפתו לשדרוגים מיותרים
ביטוחי נסיעות לחו"ל: אל תתפתו לשדרוגים מיותרים
wobi 12/03/13 |  צפיות: 3621

מדי שנה, אינספור ישראלים מכינים את הדרכון, אורזים את המזוודות- וטסים לאחת ממדינות העולם. בין כל ההכנות האלה, תופסת רכישה של ביטוח נסיעות מתאים מקום של כבוד. כך, עבור הנוסע מוצעות פוליסות רבות, כל אחת בעלת מאפיינים שונים בתכלית. האם באמת כל השידרוגים ותוספות אכן חיוניים? מתי ניתן להסתפק בפוליסות בסיסיות? אנחנו ננסה לענות על שאלות חשובות אלה.

הביטוחים הבסיסיים

לפני שניגע בכל התוספות האפשריות לפוליסת ביטוח נסיעות, ראוי להתייחס למצב הפשוט ביותר: ביטוח נוסעים ומטען בסיסי. ביטוח מסוג זה, אשר מוצע על ידי חברות ביטוח, קופות חולים וכן חברות כרטיסי אשראי, כולל פיצוי סביר על הוצאות רפואיות בגין מחלה או אשפוז בחו''ל, וכן ביטוח מטענו של הנוסע בסכום מסוים.

יחד עם זאת, הרי שתמונת הביטוח רחוקה מלהסתכם באלה. חברות ביטוח וגופים אחרים מציעים ללקוח שדרוגים לא מעטים, לרוב תמורת תוספת תשלום. עיכובים בטיסה, שחזור מסמכים, פיצוי עבור אובדן או גניבת מחשבים ניידים- אלו הם רק חלק מהתוספות האפשריות.

הביטוחים של קופות החולים

קופות חולים מובילות בישראל מציעות פוליסת ביטוח נסיעות אחידה, או לחילופין פוליסה רגילה לצד משודרגת. המחיר, כמובן, נקבע על פי היקף הכיסוי. פוליסות רחבות יותר, דוגמת "דרכון כסף" של מכבי, יציעו כיסוי בהיקף עצום בגודלו (כמיליון דולרים).

בכל אחד מהמקרים, גם מאפייניו של הנוסע, ובעיקר גילו או מצבו הבריאותי, ישפיעו על המחיר. כך, "דרכון הזהב" של מאוחדת מיועד לאנשים אשר סובלים מסוגים רבים של בעיות רפואיות, נשים בהריון וכן הלאה. ניתן לראות, אם כך, שעבור הנוסעים ה"רגילים", הנוסעים לחופשה בסיסית, ייתכן מאד שהפוליסות הבסיסיות יספיקו.

ביטוח דרך חברות כרטיסי אשראי

במקרים של טיולים באירופה או נופשים קצרים בחו''ל, על אותו עיקרון, עשויה בהחלט להספיק גם פוליסת בסיסית מטעם חברת האשראי. גם כאן, ייעשו נסיונות של מי מטעם החברות הללו להציע שדרוגים שונים, בין אם בתנאים המביאים למימוש הפוליסה, בין אם בגובה הכיסוי ובין אם בתוספות מיוחדות אחרות אליה.

בקרב חברות אשראי רבות, רצוי לבחור בפוליסות זהב או פלטינה. אלה יעניקו פיצוי בגובה של מאות אלפי שקלים עבור פגיעות רפואיות בחו''ל, וכן כיסוי כבודה סביב ה-3,000 דולרים. תמורת תוספת תשלום ניתן לשדרג את הכיסוי עבור כל אחד מאלה, אבל גם כאן- עבור מרבית האוכלוסיה לא בטוח שהדבר אכן חיוני.

הבחירה נופלת על הלקוח

מעבר לפוליסות המוצעות על ידי חברות כרטיסי האשראי או קופות החולים, לא ניתן, כמובן, שלא להתייחס לחברות הביטוח השונות. בהן יתאפשרו לרוב מסלולים מגוונים עוד יותר של הפוליסות, וכן אפשרויות התאמה רבות מגוונות פי כמה. גם כאן, חשוב לזכור כי גם אם השדרוג במקרים רבים אכן מיותר, לא ניתן להעניק תשובה חד משמעית לסוגיה.

אז מה כן רצוי לעשות? פשוט מאד. להשקיע מחשבה רבה בתכנון פוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל הרצויה. מומלץ מאד לבצע השוואת מחירים בין כל השחקנים בשדה משחק תחרותי זה, בו פערי המחירים מגיעים עד לעשרות אחוזים. רק לאחר שמכירים את התמונה המלאה, ראוי לבצע את ההחלטה המושכלת.

על אותו עיקרון, יש לזכור כי ביטוח נסיעות ניתן למעשה לכל אדם באופן אישי, ונועד להתאים לצרכים, לרצונות ולתקציב שלו כמו כפפה ליד. הבחירה צריכה להתחשב במצבו הבריאותי של האדם, ובאותו אופן גם במהות הנסיעה: ברור שביטוח לטיול תרמילאים צריך להיות רחב יותר מאשר זה הנרכש לחופשת סוף שבוע ביוון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI