דף הבית מחשבים וטכנולוגיה טלפונים סלולריים מתלבטים בין פיתוח אפליקציות לאייפון לבין האנדרואיד?
מתלבטים בין פיתוח אפליקציות לאייפון לבין האנדרואיד?
רונן מקסים 12/03/13 |  צפיות: 3445

המצאתם רעיון גאוני לאפליקציה חדשה? רוצים לשווק את העסק דרך אפליקציה? לא בטוחים אם עדיף ללכת על אפליקציה לאייפון או לאנדרואיד? לא יודעים איך לבחור ביניהם?

למה אפליקציות לא עובדות על כל הסמרטפונים?

התשובה פשוטה מאוד ונמצאת בבסיס הבנת התהליך של פיתוח אפליקציות מובייל. לכל פלטפורמה (כלומר מערכת הפעלה) יש דרישות אחרות - שפת קוד שונה, התאמות מסך וצפייה אחרות, תפעול שונה (כפתורים אחרים בכל מכשיר) ועוד. אפליקציה שמפותחת עבור האייפון למשל לא יכולה לרוץ על מכשירי אנדרואיד, ווינדוס פון, בלקברי וכדומה כי המערכת פשוט אינה מסוגלת להפעיל אותה (יותר מזה, היא אפילו לא מזהה אותה). בדיוק כמו שאי אפשר להכניס חלקים של מיצובישי למטוס ולצפות שהם יעבדו, אי אפשר להריץ אפליקציה שמיועדת לפלטפורמה אחת על אחרת.

מה עדיף, אפליקציה לאייפון או לאנדרואיד?

מדובר על שאלה לא פשוטה שצריך לשקול בכובד ראש. למרות שהאייפון הוא המכשיר הפופולארי ביותר בארץ (בהנחה שאתם צריכים אפליקציה בעברית כמובן) מכשירי האנדרואיד יחד תופסים נתח שוק מכובד מאוד. אם השיקול היחיד הוא פנייה לפלח אוכלוסייה כמה שיותר גדול בעזרת אפליקציה אחת, נראה שכרגע פיתוח אפליקציות לאייפון בהחלט עדיף. אבל, חשוב לקחת בחשבון את העובדה שיכול מאוד להיות שדווקא פלח השוק שלכם שייך למשתמשי האנדרואיד. לכן, מומלץ להסתמך על סקרי שוק קיימים בתחום או להזמין סקר שוק ספציפי עבור העסק שלכם. חברות פיתוח אפליקציות מקצועיות ידעו לכוון אתכם לכיוון הנכון.

חייבים לבחור?

למעשה לא, אתם לא באמת חייבים לבחור בין פיתוח אפליקציות לאנדרואיד לבין האייפון ואפילו עדיף שלא לבחור. אם תשקיעו בפיתוח גם עבור האייפון וגם עבור האדרואיד הרי שאתם מכסים כמעט את כל שוק משתמשי הסמרטפונים והאפליקציה שלכם תזכה לחשיפה מקסימלית. אם כך למה לא כל אפליקציה 'משוכפלת' לכל הפלטפורמות? לרוב השיקול כאן הוא כספי, יצירת יותר מאפליקציה אחת מן הסתם יעלה את הדרישות התקציביות. עם זאת, כדאי לזכור שפיתוח אפליקציה נוספת יעלה לכם פחות מהראשונה וייקח פחות זמן.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רונן מקסים


 


מאמרים נוספים מאת רונן מקסים
 
קידום בגוגל בזול, יש דבר כזה?
מחיר חבילת הקידום תלוי מאוד בפרמטרים שסוכמו בין החברה לבין הלקוח. נוכל לומר כי מחיר הקידום תלוי בגורמים כמו: וותק האתר, התחרות על מילת הקידום, קידום של עמוד הבית מול עמודים פנימיים, שעות העבודה הצפויות ועוד.

שו"ת בנושא פיתוח אפליקציות
אפליקציות מובייל הן ליב ליבו של הסמרטפון והטבלט – בלעדיהן חווית השימוש הייתה מוגבלת וספק את עולם המובייל היה מצליח להתפתח במהירות ובאופן שראינו בשנים האחרונות. לא מפציע אם כך כי פיתוח אפליקציות הוא תחום ענק, מורכב ובהחלט מבוקש. אספנו עבורכם כמה שאלות נפוצות על פיתוח אפליקציות.

4 סיבות להשקיע בפיתוח אפליקציות מובייל לעסקים
בעל עסק ומחפש דרך חדשה לשווק את המוצרים/שירותים שלך? שמעת על אפליקציות לעסקים ולא בטוח שכדאי להשקיע? עבור בעלי עסקים פיתוח אפליקציות מובייל היום הוא כבר מזמן לא בגדר המלצה או 'ניסוי' – אפליקציות מובייל הן כלי שיווקי מעולה שחשוב לדעת לנצל לטובת הצרכים של העסק.

מתלבטים בין פיתוח אפליקציות לאייפון לבין האנדרואיד?
המצאתם רעיון גאוני לאפליקציה חדשה? רוצים לשווק את העסק דרך אפליקציה? לא בטוחים אם עדיף ללכת על אפליקציה לאייפון או לאנדרואיד? לא יודעים איך לבחור ביניהם?

פיתוח אפליקציות לבלקברי
הבלקברי הוא אחד המכשירים הראשונים שעשו את המעבר מטלפון סלולארי לסמרטפון, למרות ריבוי המכשירים היום, הבלקברי עדיין נמצא בשימוש נרחב

פיתוח אפליקציות עבור מכשירים שונים
החלטתם לפתח אפליקציה? מחפשים בניית אפליקציות לאייפון? לאנדרואיד? לא בטוחים מה עדיף? אם אתם רוצים לפתח אפליקציה שתמשוך כמה שיותר משתמשים תוכלו 'ללכת על כל הקופה' ולפתח אפליקציה שתרוץ גם על טבלטים, על מערכות הפעלה אחרות ואפילו על המחשב הבייתי.

3 טעויות נפוצות בזמן פיתוח אפליקציות מובייל
אפליקציות סלולר הן ללא ספק כלי שיווקי אדיר, אין כמעט עסק שלא יוכל ליהנות מהיתרונות הגדולים של אפליקציה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI