דף הבית בית משפחה וזוגיות אירועים וחתונות משמעויות של טבעות אירוסין בעולם המערבי וביהדות
משמעויות של טבעות אירוסין בעולם המערבי וביהדות
טבעות אירוסין 24/03/13 |  צפיות: 3471

המשמעויות הרבות שמתלוות לתקופת האירוסין, שונות מתרבות אחת לאחרת. הענקת טבעות אירוסין בתור סמל למחויבות, הוא מנהג חדש יחסית אשר נהוג אך ורק בעולם המערבי וניזון מהתרבות הפופולארית. האופנה התרבותית שמחייבת את הגבר שמצא את בחירת לבו, לרכוש עבורה טבעת אירוסין, מכתיבה גם את הבחירה של הטבעת כמבחן לגבר ולהיכרותו עם בחירת ליבו. הסרטים האמריקאיים מציגים את חשיבות בחירת הטבעת בתור מה שיסמל יותר מהכול האם הזוג נועד זה לזו ואפילו יותר מכך, גודלו של היהלום המשובץ בתוך הטבעת, יכול גם להעיד על רצינותו של גבר. בישראל של היום, לבחירת טבעת האירוסין יש סמליות שונה והיא מתבטאת בעיקר בסימן לתחילתה של תקופת ההתארגנות לקראת החתונה וחיי המשפחה.

ומה גורסת ההלכה היהודית בעניין טבעות האירוסין?

במקורות היהודיים, תקופת האירוסין היא תקופת הקידושין שהחל מרגע בו היא החלה, האישה אסורה על כולם. משמעותה של תקופת האירוסין השתנתה לחלוטין מאז שהוגדרה בפעם הראשונה בחוקי ההלכה היהודית וטבעת האירוסין כלל אינה מופיעה בכתבי ההלכה שמסדירים את המסורת. טבעות יהלומים שנהוג להעניק היום כסמל למחויבות הדדית והסכמה להתחתן על מנת להקים משפחה, הן סמליות ואינן מחייבות כלל. ביהדות החרדית למשל כלל לא מביאים שום טבעת בעת האירוסין, מחשש פן המעשה יגרום להתקדשות באמצעותה. אם כן, טבעת אירוסין מסמלת היום את תחילתו של תהליך המעבר מחיי הרווקות לחיי המשפחה, אך מנהג זה חסר משמעות כלשהי מבחינת חוקי היהדות.

מהיכן הגיעה המסורת להעניק טבעת אירוסין משובצת ביהלום?

מתי החלו לשבץ טבעות אירוסין דווקא עם יהלום, אינו ידוע. הסברה אומרת, כי הפיכתו של היהלום לחברה הטוב ביותר של האישה על ידי התרבות הפופולארית, היא זאת שאחראית על תחילת הייצור של טבעות אירוסין משובצות ביהלום. למרות שהתרבות האמריקאית מעצימה את החשיבות של היהלום בטבעת זאת, לא מעט גברים ונשים בוחרים בטבעות שמשובצות עם אבנים יקרות אחרות. אם אתם מאמינים בגישה המודרנית הקלאסית וסמליות חשובה לכם, מומלץ שלפני הבחירה תרכשו קצת מידע על האבן היקרה, זאת מכיוון שיהלום היא האבן האצילית והיקרה ביותר ויש לה לא מעט חיקויים שדומים לה מאוד.

מחפשים טבעות אירוסין או נישואין לחצו כאן.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טבעות אירוסין

מאור תכשיטים | טבעות אירוסין

חברת מאור תכשיטים נוסדה בשנת 1999 על ידי יהלומן בלגי בעל ותק של למעלה מ-35 שנה בתחום היהלומים והתכשיטים. הניסיון רב השנים וההיכרות המעמיקה עם התחום מאפשרים לחברה לעבוד עם מיטב הספקים והיצרנים בארץ ובעולם ולהציע ללקוחתיה תכשיטי זהב ויהלומים איכותיים במחירים משתלמים במיוחד.

טלפון: 03-6132248

למעבר לאתר שלנו לחצו על הקישור הבא:
http://www.mjm.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת טבעות אירוסין
 
כיצד לבחור טבעות אירוסין
26/06/13 | חתונות
הצעת הנישואין, יכולה להיות מרגשת במיוחד ולעיתים אף לא פחות מטקס הנישואין עצמו. במרכז הצעת הנישואין, עומדת הטבעת כמובן, ולכן ישנה חשיבות רבה לנראות של הטבעת והגישה אותה היא משדרת

כל הדרכים להפתיע אותן עם טבעות אירוסין מיוחדות
יש זוגות שיישבעו כי האירוסין ריגשו אותם יותר מהחתונה עצמה. תחשבו על זה: רגע הצעת הנישואין, הרגשות ותעצומות הנפש, הדמעות (המאושרות) ובהמשך לבשר להורים ולחברים. איזה כיף! כשהצעת הנישואין מלווה גם בטבעת אירוסין מיוחדת, אין קץ לאושר.

טבעות אירוסין מעוצבות, לא לכל אחת
במידה ואתה חושב שההחלטה כי החברה הנוכחית שלך היא האישה שאתה מעוניין לבלות איתה את שארית חייך היא אחת ההחלטות הגורליות שתעשה בימי חייך, זה סימן שעוד לא נאלצת לבחור עבורה טבעת אירוסין.

משמעויות של טבעות אירוסין בעולם המערבי וביהדות
המשמעויות הרבות שמתלוות לתקופת האירוסין, שונות מתרבות אחת לאחרת. הענקת טבעות אירוסין בתור סמל למחויבות, הוא מנהג חדש יחסית אשר נהוג אך ורק בעולם המערבי וניזון מהתרבות הפופולארית.

טבעות יהלומים מעוצבות בעיצוב אישי
21/02/13 | אופנה
עברו חלפו, הימים בהם עברה הטבעת מאם לבת, מחמה לכלתה ומסבתא לנכדתה. יפה אמנם לראות מנהג של שימור טבעת יקרת ערך שהוא גם סנטימנטלי, אך הטעם השתנה, האבן נשחקה וצבעו של הזהב אינו נראה כבר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI