דף הבית בניין ואחזקה גינון מז"ח
מז"ח
אבי סבן 07/04/13 |  צפיות: 3563

מונעזרימה חוזרת, או בראשי תיבות מז"ח, רלוונטי בצינורות המים הפרטיים וכן גםהחקלאיים והמסחריים. בארץ, התקנת מז"ח וכן גם בדיקתו אחת לשנה מעוגנות בחוקולכן כל מי שהמכשיר רלוונטי אליו צריך להכיר ולפעול על פי הכללים. אם כן,מה הוא בדיוק מז"ח, כיצד הוא פועל, מדוע הוא כל כך חשוב וכיצד מתקיניםאותו?

חשיבות המז"ח

הבנת הפעולה אותה מבצע המז"ח פשוטה, מכיוון שכשמו כן הוא - מונע אתזרימה חוזרת של מים. במקרים רבים, בהם משתמשים באותו צינור מים לשם השקיהושתייה גם יחד, יכול להיווצר מצב בו המים יתלכלכו ויכנסו אל מי השתייה עקבהפסקות מים ותיקוני תשתיות שונות. כאשר מתבצעת הפסקת מים, המים נשאביםבחזרה אל הצינורות הרגילים וכאשר חוזרים, מגיעים עם חיידקים רבים אותם אספובדרך.

המז"ח, משאיר את המים בצינורות ואינו מחזיר אותם להתלכלך עם דשן וכדומהשהיה בצינורות. גם בממשלה מבינים את חשיבות המז"ח ולכן קיימת חובה חוקתיתלהתקין מז"ח במקומות בהם המים משמשים לשתייה וכן גם לשימושים אחרים. כמו כן, החוק מחייב גם בבדיקה שנתית.

התקנה ובדיקה של מז"ח

מכיוון שהמז"ח נוגע בתקנות בריאותיות, לא ניתן לבצע את ההתקנה באופןשאינו מקצועי ומוסמך לכך. מהסיבה הזאת, חשוב לוודא כי המז"ח עצמו אושר עלידי גורמים מוסמכים וכן גם המתקין או הבודק שמבצע את ההתקנה. ההסמכה צריכהלהגיע ישירות ממשרד הבריאות שאמון על הנושא. המז"ח ניתן לרכישה נפרדת אולחלופין לרכישה הכוללת התקנת מז"ח במקום המיועד. חשוב לציין, כי בטרם ההתקנה מומלץ לבצע בדיקה לסוג המז"ח אותו צריך ולוודא כי הוא יותקן על פי כל ההגדרות הבסיסיות.

המז"ח לכשעצמו הוא מכשיר עמיד במיוחד ולכן חשוב לוודא כי הוא מגיע עםאחריות של לפחות שנה. באופן הזה, גם אם עולה בעיה כלשהי במרוצת הזמן אובמידה ומבצעים בדיקה למז"ח, ניתן לפנות אל המוכרים וליהנות מאחריות מקיפה.כמו כן, חשוב להכיר כי מז"ח תקול אינו בהכרח מצריך החלפה מכיוון שניתן לתקןאותו ולהחזירו לתפקוד מושלם. אם כן, המז"ח חשוב מבחינה בריאותית אך גםמבחינה חוקתית, מכיוון שהוא משפיע באופן משמעותי על אופן צריכת המים. בטרםהתקנת המז"ח מומלץ לפנות אל מתקין מקצועי ומוסמך שיקנה גם אחריות מקיפה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי סבן


 


מאמרים נוספים מאת אבי סבן
 
בר מים
16/01/14 | מעבר דירה
עברתם דירה וברצונכם לרכוש בר מים איכותי

מיני בר
מתקני המיני בר הפכו בעשור האחרון למוצר הכרחי בכל בית ועסק. אלו הן מערכות סינון מים מתקדמות, שקטות, קומפקטיות ומעוצבות, שהינן קלות לתחזוקה ובעלות צריכת חשמל נמוכה

ריכוך מים
מים מרוככים הינם מים בעלי ריכוז נמוך של מלחי קשיות, המורכבים בעיקר מסידן ומגנזיום, אשר נוצרים בתהליכי טכנולוגיים מיוחדים המובילים להפחתה ניכרת בהתפתחות אבנית.

מז"ח
07/04/13 | גינון
מונע זרימה חוזרת, או בראשי תיבות מז"ח, רלוונטי בצינורות המים הפרטיים וכן גם החקלאיים והמסחריים. בארץ, התקנת מז"ח וכן גם בדיקתו אחת לשנה מעוגנות בחוק ולכן כל מי שהמכשיר רלוונטי אליו צריך להכיר ולפעול על פי הכללים. אם כן, מה הוא בדיוק מז"ח, כיצד הוא פועל, מדוע הוא כל כך חשוב וכיצד מתקינים אותו

שאלות ותשובות מזח
25/02/13 | גינון
אקווה-נט מעניקה שירותי התקנה יעוץ ומכירה בענף המים.
בדיקת מז"ח התקנה שירות ומכירה ריכוך וסינון מים.
בעקבות הדרישה ההולכת וגדלה למים נקיים מספקת החברה פתרונות טכנולוגיים חדשניים למגזר הפרטי התעשייתי והחקלאי כאחד. כמו כן עוסקת החברה בתכנון וביצוע פרויקטים בתחום בשימת דגש רב על חיסכון במים ובאנרגיה. אקווה-נט מתחייבת לעמוד לרשות הלקוח משלב התכנון הראשוני של הפרוייקט ליווי צמוד לכל אורך הדרך.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI