דף הבית בידור ופנאי עשה זאת בעצמך איך עורכים מצגת תמונות מעניינת?
איך עורכים מצגת תמונות מעניינת?
ענב 27/04/13 |  צפיות: 12937

מצגת תמונות באירוע זה דבר מאד שכיח. אדם המגיע לחגוג אתכם את יום הולדתכם, היה בשבוע שעבר בחתונה ולפני חודשיים בבר מצווה ובכל אירוע הציגו מצגת תמונות על בעל השמחה.

נכון, מה אכפת לכם מאירועים אחרים? לא אכפת לכם. אבל אכפת לכם מהאירוע שלכם, ויותר חשוב, מהאורחים שלכם. אם האורחים שלכם ישתעממו, האירוע ייזכר כמשעמם ולהיפך, אם האורחים ייהנו, האירוע ייזכר כבלתי נשכח!

לכן חשוב לעשות את המצגת קצבית, מעניינת, ולא ארוכה! 5 דק' של תמונות מתחלפות זה די והותר! נכון שאתם חייבים להראות את התמונה בה הוא נועל את נעלי העקב של אמא, ואת התמונה שהוא מרוח כולו באוכל, ואת זאת שהוא מחייך מאוזן לאוזן ואת זאת, ואת זאת, וגם את זאת... אבל שוב, את האורחים שלכם זה לא עד כדי כך מעניין. אז אל תגזימו!

אז איך עורכים מצגת תמונות מעניינת?

אספו את כל התמונות שבאלבום, התמונות שנמצאות בין הספרים וכל אלה שמפוזרות במגירות, בקופסאות הנעליים ובכל הבית. סרקו אותן והוסיפו להן את התמונות מהשנים האחרונות שכבר נמצאות במחשב. אני ממליצה לסדר אותן בתיקיות שונות לפי נושאים, ככה תמצאו אותן בקלות תוך כדי עריכת המצגת.

החליטו מה יהיה סדר התמונות, סדר כרונולוגי? או אולי כרונולוגי הפוך? או אולי בכלל לפי נושאים? המצגת יכולה לספר סיפור ולא רק להראות איך בעל השמחה היה פעם, איך גדל ואיך הוא עכשיו. לדומא, אפשר להראות את בעל השמחה כשהיה תינוק (כי בכל זאת צריך להתחיל איפשהו..) ואז לספר כמה היה אהוב על חבריו ולהראות תמונות שלו עם חברים בכל מיני גילאים, לספר כמה אוהב לטייל ולהראות תמונות שלו מטיולים בכל הגילאים. זה יוצר עניין בקרב הצופים. אל תשכחו מה אמרנו קודם על האורחים...

בחרו שיר אהוב והקשיבו לו טוב טוב. חפשו את הביטים והחליפו תמונה בכל ביט (לפי קצב המוסיקה של השיר). אל תזרקו סתם תמונות אחת אחרי השניה, זה לא נראה טוב לעין ובנוסף, יוצר בלבול בעיני הצופה. החלפת התמונות לפי קצב המוסיקה יוצרת עניין וגורמת לצופים לזוז לפי קצב המוסיקה ולהנות מהמצגת.

סדרו את התמונות על הטיימליין (ציר הזמן) לפי הסדר שבחרתם והוסיפו מעברים בין תמונה לתמונה. אפשר ורצוי לגוון בין סוגי המעברים אבל לא צריך הגזים ולעשות כל מעבר שונה. זה הופך את המצגת לילדותית וקצת עושה כאב ראש...

אחרי שהכל מוכן הוסיפו תנועה לתמונות. התמונות לא חייבות לעמוד במקום, אפשר לעשות תזוזה קלה של התמונה מהפינה העליונה לכיוון המרכז לדוגמא, או לעשות זום קטן פנימה, העיקר שיהיה מעניין. וגם כאן, לא להגזים.

כדאי להוסיף בתחילת המצגת ובסופה את אפקט הפייד (עמעום) כדי שלא יתחיל ויגמר בקאט. ובסוף להוסיף גם טקסט: מזל טוב, אוהבים אותך, וכו'.

ודבר אחרון על מנת למנוע שעמום: אני יודעת שיש אנשים שאוהבים לנאום, אולי לספר סיפורים ואנקדוטות תוך כדי הצגת המצגת. מלבד המשפחה הממש קרובה, שמתמוגגת מכל סיפור, לשאר האורחים, זה קצת משעמם. לכן אם ממש חשוב לכם לספר משהו תוך כדי הצגת התמונות, הכניסו את זה למצגת! אפשר להכניס מעט טקסט, משפט מידי פעם (ושוב, לא להגזים!) ואפשר להקליט את עצמכם מדברים ולהוסיף את זה למצגת. רק שימו לב שהשיר שבחרתם למצגת לא יגבר על קולכם.

וזהו

עם קצת מחשבה וטיפה השקעה המצגת יכולה לצאת הרבה יותר יפה, מקצועית ומעניינת.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ענב

חלום של סרט

הפקה ועריכת קליפים לאירועים

0528812688

כל סרט מופק ומתוסרט לפי דרישת הלקוח, בצורה אישית ומרגשת.

תנו לנו להגשים לכם את החלומות ולהפיק את הסרט שבו אתם תהיו הכוכב הראשי.



 


מאמרים נוספים מאת ענב
 
בדרך לחופה יוצאים מהקופסא
הגיע הקיץ ועימו עונת החתונות. בדרך כלל כל אחד מאיתנו נוכח במספר חתונות בשנה. נכון, כולנו ראינו כבר הכל אבל תמיד אפשר למצוא חידושים. אז קיבצתי לפניכם 5 רעיונות מקוריים לכניסה לחופה, על מנת להפוך אותה ליותר מעניינת.

אירוע בר מצווה בתקציב נמוך
הילד התבגר, הגיע לגיל 13, גיל מצוות, הילדה כבר בת 12 חוגגת בת מצווה, ואתם שוברים את הראש איך לעבור את אירוע בר או בת המצווה בשלום, ללא כאבי ראש, ללא עלויות מיותרות, אבל גם בלי לאכזב את ילדכם/ילדתכם שרוצים בכל זאת אירוע מדליק ומהנה.

קליפ לבר או בת מצווה - קליפ בהפתעה או שיתוף פעולה?
הצגת קליפ מדליק באירועים הפך לדבר מאד נפוץ. אך יש כל כך הרבה אופציות שלפעמים הולכים לאיבוד בין כל המגוון העצום הזה. ולפני שבכלל מתחילים להחליט איזה קליפ לעשות צריך וכדאי להחליט האם הקליפ יהיה בהפתעה או בשיתוף מלא עם הילד.

איך עורכים מצגת תמונות מעניינת?
עורכים אירוע ורוצים לבדר את האורחים בקליפ מדליק? חבר או קרוב משפחה חוגג יום הולדת ואתם רוצים להפתיע אותו בסרטון מרגש? בואו ללמוד איך עורכים מצגת יפה ומעניינת שתעניין את כל האורחים ולא רק את בעל השמחה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI