דף הבית אימון אישי NLP סוד הסודות של אמני השכנוע הגדולים: 4 אבני היסוד שכל אחד חייב להכיר כדי להצליח
סוד הסודות של אמני השכנוע הגדולים: 4 אבני היסוד שכל אחד חייב להכיר כדי להצליח
ליאור ברקן 29/04/13 |  צפיות: 4282

אנחנו יכולים להיות מעולים, אפילו הטובים ביותר. כל עוד לא נדע להסתדר עם אנשים, להוביל אותם לשתף איתנו פעולה ולהצטרף אלינו לדרך - לא נוכל להצליח באמת. הבעיה היא שרוב האנשים אינם אמני שכנוע או בעלי ידע בתחום ולכן לא מאמינים כי הם מסוגלים להשפיע על אחרים באותה צורה שהמצליחנים עושים זאת. כדי להבין איך אפשר להתחיל להתמקצע ביכולת ההשפעה שלנו, רצוי שנכיר את 4 אבני היסוד של השכנוע:

יסוד שכנוע 1: משחק פנימי

יסוד השכנוע הראשון והמרכזי מכולם הוא המשחק הפנימי. המשחק הפנימי שלנו הוא אוסף האמונות, הערכים והמשאבים הפנימיים המאפשרים לנו להצליח. המשחק הפנימי מהווה מעין תחנת כוח שמייצר את האנרגיה שלנו שדוחפת אותנו להצליח וסוחפת אנשים איתנו בדרך.

כדי לחזק את המשחק הפנימי שלנו עלינו להשקיע בפיתוח המשאבים הפנימיים שלנו (כמו ביטחון עצמי למשל) וביכולת שלנו לסמוך על עצמנו שנצליח להסתדר גם אם המצב אינו מיטבי. בכל פעם שאנחנו רואים תוצאה חיובית למעשינו או מצליחים ללמוד דבר חדש, המשחק הפנימי שלנו משתפר.

יסוד שכנוע 2: משחק חיצוני

יסוד השכנוע השני הוא המשחק החיצוני. המשחק החיצוני הוא אוסף כלי התקשורת והיכולות המקצועיות שאדם משתמש בהן כדי להתחבר עם אחרים ולייצר תוצאות בעולם החיצוני. מאוד חשוב לציין כי המשחק החיצוני לבד הוא כמו כבלי חשמל ללא תחנת הכוח ולכן דורש משחק פנימי חזק שיגבה אותו.

כדי לחזק את המשחק החיצוני שלנו, עלינו לרכוש כלים ולשפר יכולות. קורסים כמו NLP (כדי להסביר מה זה NLP נוכל לומר כי זה תחום העוסק ביצירת שינוי עמוק ויציב בתת מודע), ניהול וקריאת שפת גוף והכשרות מקצועיות יכולות להיות הבסיס ליצירת המשחק החיצוני שלנו.

יסוד שכנוע 3: תוצאה

כאשר יש לנו משחק פנימי ומשחק חיצוני חזקים, אנחנו צריכים להגדיר תוצאה כדי להגיע אליה. אחרי הכל, אם תחנת הכוח שלנו מחוברת דרך כבלים לתקע אבל אין שום מכשיר חשמלי מהצד השני, החשמל הוא רק פוטנציאל שאינו מגיע לידי מימוש.

לכן, עלינו להגדיר את התוצאות שאותן אנחנו מעוניינים להשיג או שאליהן אנחנו מעוניינים להגיע. לאחר שהגדרנו אותן בצורה מדויקת, יהיה לנו יותר קל להפעיל את המשחק הפנימי ודרכו להשתמש בכלי המשחק החיצוני כדי להתכוונן ולהגיע אל התוצאות שלנו.

יסוד שכנוע 4: כוונה

היסוד האחרון והחמקמק ביותר של השכנוע הוא כוונה. הכוונה היא ה"חשמל" או הכוח המניע אשר מיוצר בתחנת הכוח של המשחק הפנימי שלנו והיא זו שדרך המשחק החיצוני מביאה אותנו אל התוצאות שלנו. כדי להשתמש בה, עלינו להתחיל לעשות דברים מתוך אמונה מלאה ביכולת שלנו לסיים אותם להצלחה. כל מהלך שכנוע שייווצר מתוך שילוב בין 4 היסודות הללו יהיה עצמתי מספיק כדי לסחוף כל אדם איתנו בדרך להצלחה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ליאור ברקן

OperationNLP בית הספר ההישראלי ללימודי NLP



 


מאמרים נוספים מאת ליאור ברקן
 
להיכנס מחדש לג'ינס ההוא: 4 דרכים שבהן NLP יכול לעזור לך בירידה במשקל
05/01/14 | NLP
כל אחד מאיתנו היה שמח להשיל את הקילוגרמים המיותרים שלנו.

אומנות החיזור: 4 רמזי שפת גוף שיעזרו לך לדעת אם היא מעוניינת שתיגש לדבר איתה
11/11/13 | NLP
אחת הסיבות המרכזיות לכך שגברים מפחדים לחזר אחר נשים היא הפחד מדחייה.

למכור את הדירה ולהרוויח: 4 טיפים שיעזרו לך לנהל נכון משא ומתן על הנכס שלך
04/11/13 | NLP
רוב האנשים מתייחסים למכירת הדירה שלהם כאירוע מלחיץ במיוחד. הסיבה הראשית לכך היא פשוטה

חובה לבעלי עסק קטן: 4 טיפים מהירים להגדלת מכירות העסק שלך כבר מחר
30/09/13 | NLP
סטטיסטיקות אחרונות מראות כי רבים מהעסקים החדשים שמוקמים נסגרים אחרי תקופה בת שנה.

להתפרנס בכבוד: 4 טיפים על שכנוע ללא שכנוע לאמנים שרוצים לסגור את החודש ובקלות
05/08/13 | NLP
בסיום הרצאה שהעברתי ניגש אליי בחור צנום וביישן.

לגרום לאנשים להעריך אותך: 4 טיפים על שפת גוף שיגרמו לכל אדם לקבל את הסמכות שלך בקלות
24/06/13 | NLP
כל אדם רוצה שיכבדו ויעריכו אותו. אנחנו אוהבים להיות חלק מקבוצה (גם אם זו קבוצה של אנשים המתמרדים נגד הזרם המרכזי או נגד קבוצה אחרת) ורוצים להרגיש שחברי הקבוצה, בה אנחנו נמצאים, יחשבו שאנחנו ראויים להיות חלק ממנה ויאהבו אותנו. למרות שבבסיסם, רוב האנשים לא באמת מעוניינים לשלוט בקבוצה ולקחת את האחריות בהובלתה, הם כן מעוניינים לקבל הכרה בקבוצה כשווים ואף כבעלי פוטנציאל למנהיגות. ארבעת הטיפים הבאים יעזרו לך להשתמש נכון בשפת גוף על מנת להשיג מטרה זו:

4 טיפים לא מוכרים ולא סטנדארטים לניטרול מהיר של פחד קהל בזמן אמת
02/06/13 | NLP
במוקדם או במאוחר, רובנו הגדול יתנסה לפחות פעם אחת בעמידה מול קהל. המקצועיות, לה אנחנו נדרשים בעיסוקנו והידע שנצבר בעקבותיה, רק מעלים את הסיכון לכך שמספר הפעמים שנאלץ להרצות יגדל.

מבוא לשליטה עצמית: 4 דברים שאפשר לעשות במקום לקחת מאמן אישי
19/05/13 | NLP
בשנים האחרונות נדמה כאילו הפתרון לכל בעיה או חוסר הצלחה בחיים דורש מאיתנו לקחת מאמן אישי (או מאמנת).

סוד הסודות של אמני השכנוע הגדולים: 4 אבני היסוד שכל אחד חייב להכיר כדי להצליח
29/04/13 | NLP
כל אדם השואף להפוך ליעיל יותר בתחומו חייב להפוך במוקדם או במאוחר למשכנע הרבה יותר.

לקפוץ מהמיטה בבוקר ולצאת לעבוד במרץ: 4 עצות לא מוכרות לחיזוק המוטיבציה העצמית שלנו
17/04/13 | NLP
לפעמים אין לנו כוח. אנחנו קמים בבוקר, מסתכלים על השעון המעורר ולא רוצים להאמין שזה הזמן לקום וללכת לעבוד. לא כי אנחנו סובלים בעבודה יותר מדי. אנחנו פשוט נהנים יותר מתחת לשמיכה החמה. איך שהוא, ישנם אנשים שקמים בקפיצה בבוקר. הם מאושרים לקראת היום החדש. וזה לא בגלל שהם עובדים בעבודה ששונה משלנו בהרבה. הם פשוט יודעים להשתמש ביכולת המוטיבציה שלהם בצורה יעילה יותר מאיתנו. אם גם לך בא להתחיל את הבוקר עם המון מרץ, מומלץ להשתמש ב-4 זריקות המרץ הבאות:
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI