דף הבית אימון אישי אימון עיסקי ייעוץ ארגוני הכרחי לכל חברה ועסק
ייעוץ ארגוני הכרחי לכל חברה ועסק
מיכל ז 29/04/13 |  צפיות: 3080

כל חברה  מצויה כל הזמן בתהליך של שינוי. לא בכל חברה ערים לשינויים, ולא בכל חברה משתלטים על השינויים. לא בכל חברה מבינים את ההשפעה שיש לשינויים על החברה. ומשום כך, ייעוץ ארגוני הוא חיוני לכל ארגון לכל חברה מכל תחום.

למבנה הארגוני של חברות, שלכל אחת יש מבנה היררכי משלה, ישנה השפעה ישירה על תוצאות העסק בפועל. ולכן ייעוץ ארגוני הוא בהרבה מובנים גם ייעוץ עסקי.

יועץ ארגוני מאפיין את המבנה האנושי של חברה, את הדרך בה המידע זורם בו, את הפסיכולוגיה הארגונית הנפוצה בו, את דרכי ההנעה לפעולה, דרכי ההערכה והמשוב, דרכי התגמול, חלוקת הסמכויות בכל צוות וכדומה.

המטרה של ייעוץ ארגוני היא לפשט ולייעל את האופן שבו אנשי האגון מתפקדים. בארגון כלכלי התפקיד שלהם הוא לאפשר להנהלה של החברה ולעובדי החברה להפיק את המיטב וכך להגדיל את הרווחים. היועץ יכול להיות מעורב באסטרטגיה העסקית של הפירמה, בעזרה להגדרת המטרות והיעדים שלה, חידוד הגדרות התפקיד של ממלאי התפקידים שיש בה, ייעול ושיפור התהליכים השונים, שינוי המבנה הארגוני וכדומה.

ישנן חברות שבהן ההכרה בצורך לשינוי גורמת למינוי מישהו ליועץ ארגוני של החברה בעוד בחברות אחרות יועץ ארגוני, שהוא חלק בלתי נפרד מהעובדים של החברה, הוא זה שמציע ויוזם את השינוי. יש גם חברות שיכולות להסתפק באיש של יעוץ שיווקי אך כאשר מתרחשים שינויים בשוק, יכול להתברר ששיפור השיווק לא מספיק.

יועץ ארגוני יכול לבלום מצב אשר בו שינוי בהכרח יגרום למשבר בחברה. כדי לאפשר לארגון לתפקד בשוק מהיר, שמשתנה כל הזמן, הוא צריך לעזור לארגון להיבנות ולהשתדרג ככה שיוכל לפעול מהר לתביעות השוק ולאילוצים שהוא כופה כמו גם לסיכויים ולאפשרויות שהוא פותח. חברה  מוכרחה להיות זריזה וגמישה כדי להסתגל לשינוי, להתאושש ממשברים ולפעול היטב בסביבה עסקית בעלת תחרות גבוהה.

בכל מקרה, התפקיד של היועץ נגזר מהגדרת התפקיד המהותית שלו: לעזור לחברה להפיק את הטוב ביותר שלה, להשיג את מירב התוצאות, לאפשר למנהלים לנהל באופן מושכל ויעיל גם את הנכסים והמשאבים של החברה וגם את ההון האנושי שברשותה, או, במלים אחרות, את כל אחד מהעובדים.

היועץ הארגוני עוסק במגוון רחב של תחומים: בהובלה של תהליכי שינוי, ייעול, התחדשות וצמיחה; שיפור ושדרוג ממשקים רבים בתוך הארגון והתקשורת הבין אישית שיש בו; מתן ייעוץ אישי למנהלים; הגברת תרבות משוב ולמידה מתמידים בתוך החברה; הדרכה וטיפוח צוותי משאבי האנוש בחברה וכדומה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI