דף הבית בית משפחה וזוגיות גינון צעדים ראשונים בתכנון גינה
צעדים ראשונים בתכנון גינה
רועי תומר 07/05/13 |  צפיות: 3336

גינה יפה ומטופחת, היא הרבה יותר ממקום יפה ונעים סביב הבית. הגינה גם מציעה לכם מגוון יתרונות המשדרגים את איכות החיים בצורה משמעותית. במאמר שלפניכם נרצה לפרט את שני השלבים הראשונים בעיצוב הגינה, אשר יקלו עליכם את התהליך הראשוני.

שלב מספר 1 - לשבת ולחשוב מה אתם רוצים....

גינה מעוצבת לא נוצרת לבד בטבע. מאחורי כל גינה כזו עומד תכנון מוקפד וחשיבה על הפרטים והאלמנטים השונים. גם אם אין לכם מושג בעיצוב בכלל ובעיצוב גינות בפרט, עוד לפני שתשכרו את שירותיו של מעצב גינות, כדאי שתחשבו היטב על מהות הגינה. מה תרצו שיהיה בה, מה הדרישות שלכם ומה הצרכים. לדוגמא: האם אתם נוהגים לארח ותרצו פינת אירוח גדולה? מה גודל פינת הישיבה? האם תרצו דק או שטח מרוצף? האם אתם אוהבים פרגולה מעץ או שמשייה דקורטיבית? ואלו הן שאלות רק לפינה קטנה בגן, אך כך עליכם להמשיך ולשאול את עצמכם בהקשר לכל פינה ופינה בגינה. אין צורך לענות תשובות מוחלטות, אלא רק להציף את פני השטח בשאלות, כך תוכלו לנהל שיחה ממוקדת יותר עם מתכנן הגינה.

כשמתחילים לחשוב על הגינה, פתאום מתחילים להבחין בפרטים קטנים מכל עבר. ראיתם אצל השכן שיח עם פרחים יפים? נתקלתם בנדנדת עץ אטרקטיבית ואתם מדמיינים ישיבה מהנה ורגועה עליה ביום שבת בבוקר? לחברים שלכם יש אזור משחקים לילדים מתחת להצללה דקורטיבית, ואתם רוצים ממש משהו דומה גם בגינה שלכם?

שלב מספר 2 - צריך להיות מעשי ועם רגליים על הקרקע !

צריך לזכור כל הזמן שהגינה היא חלק מהבית, ושייכת לכל בני המשפחה. בבית שיש בו גינה מטופחת, הגינה הופכת להיות מוקד הבילוי המועדף. במיוחד בעונת האביב והקיץ רוב שעות הפנאי מבלים בגינה. לכן, חשוב מאוד כבר בתכנון ההתחלתי להתחשב באלמנטים כגון: פינה ובה מתקן גריל, ממנה תוכלו ליהנות מארוחות גריל טעימות, פינת משחקים לילדים או לנכדים, עצי פרי, ערוגת עשבי תבלין, פינת נדנדה או ערסל ועוד.

למול מגוון החלומות, צריך לדעת שניתן לממש אותם בהתאם לתקציב שעומד לרשותכם. מעצב הגינה ידע לשלב בין הרצונות לבין התקציב, בלי להשאיר הפתעות לסוף. יש לתכנן כל פרט ופרט, ורק כך לא תגיעו למצב בו כבר בתחילת התהליך תגלו שכבר עברתם את הסכום עליו החלטתם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רועי תומר

רועי תומר, הבעלים של חברת אאוטסייד.

אאוטסייד - חברה לתכנון ועיצוב גינות, הפועלת למעלה מ-20 שנה. אאוטסייד מתמחה בתכנון ועיצוב בסגנונות שונים ובכל גודל. החברה מקפידה על קו עיצובי היוצר הרמוניהבין הבית לגינה.



 


מאמרים נוספים מאת רועי תומר
 
צעדים ראשונים בתכנון גינה
07/05/13 | גינון
גינה יפה ומטופחת, היא הרבה יותר ממקום יפה ונעים סביב הבית. הגינה גם מציעה לכם מגוון יתרונות המשדרגים את איכות החיים בצורה משמעותית. במאמר שלפניכם נרצה לפרט את שני השלבים הראשונים בעיצוב הגינה, אשר יקלו עליכם את התהליך הראשוני.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI