דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב תעשייתי זיווד אלקטרוני – כשהקנקן חשוב לא פחות ממה שיש בתוכו
זיווד אלקטרוני – כשהקנקן חשוב לא פחות ממה שיש בתוכו
זיווד אלקטרוני 16/05/13 |  צפיות: 12963

בכל הזדמנות אפשרית נהגו לחשוב כי הדבר החשוב ביותר במוצר הוא התכולה ולא האריזה. אמנם במרבית המקרים הדבר נכון, אבל יש מקרים שבהם החשיבות של האריזה גדולה לא פחות מזו של התכולה. זיווד אלקטרוני עניינו המעטפת, שבלעדיה לא ניתן להשתמש בתכולתה.

מה זה בכלל זיווד אלקטרוני

המונח זיווד הוא, ככל הנראה, הטיה ייחודית של המילה "מזוודה". בעגה הצבאית המונח עוסק באחסון בטוח של כלי נשק או חומרים בעייתיים. אחסון פצצות או חומרים נפיצים מכונה בעגה הצבאית "זיווד". אחסון נכון של החומרים הללו מטרתו למנוע אפשרות של השפעה חיצונית עליהם שעלולה לפגוע בתקינות שלהם או, חלילה, לגרום להם להתפוצץ בטרם עת ולגרום לנזקים.

על פי אותו הגיון, זיווד אלקטרוני הוא אחסון או אריזה נכונה של מעגל או מרכיב אלקטרוני. לדוגמא – מעגל אלקטרוני המפעיל מכשיר כזה או אחר מאוחסן בתוך מארז אטום. המארז הזה מונע חדירה של לחות או אבק לתוכו ומאפשר פעולה תקינה שלו לאורך זמן.

החומר שממנו עשוי המארז הוא, כמובן, חומר מבודד. הבידוד הוא הן מפני לחות ואבק והן מפני הולכת חשמל, היכול לעבור דרך המעגל אך ורק דרך החיבורים שהותקנו מראש לשם כך. גם המעגלים עצמם וגם המארזים עשויים מחומרים שונים, על פי הדרישות והצרכים של החברות המזמינות את המעגלים הללו.

למה צריך אותו ולמי הוא נחוץ

מעגלים עדינים במיוחד מזוודים בצורה כאת שכל פתיחה של האריזה מהווה למעשה את סוף דרכו של המעגל האלקטרוני המאוחסן בתוכה. המעגל הארוז משמש למעשה כחלק ממכלול שלם המרכיב מכשירים גדולים יותר, החל מהמדפסת הפשוטה וכלה במערכות ניווט גדולות. שיטות ייצור מתקדמות וטכנולוגיות חדשות מאפשרות ייצור מעגלים כאלה באיכות גבוהה ועל פי הזמנה. בנוסף, המחירים של מעגלים כאלה הוא כזה שאין טעם לנסות ולתקן את המעגל אלא פשוט להחליף אותו בשלמותו, אם צריך.

הזיווד האלקטרוני הוא אחד מתחומי ההתמחות החשובים ביותר בתעשייה. ככל שהחברה שממנה הוזמנו הפריטים המזוודים היא מנוסה ומוכרת יותר, כך המוצרים שהיא תפיק יהיו אמינים, עמידים יותר ומותאמים לתכניות ולצרכים של המזמין.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 זיווד אלקטרוני


 


מאמרים נוספים מאת זיווד אלקטרוני
 
זיווד אלקטרוני – כשהקנקן חשוב לא פחות ממה שיש בתוכו
בכל הזדמנות אפשרית נהגו לחשוב כי הדבר החשוב ביותר במוצר הוא התכולה ולא האריזה. אמנם במרבית המקרים הדבר נכון, אבל יש מקרים שבהם החשיבות של האריזה גדולה לא פחות מזו של התכולה. זיווד אלקטרוני עניינו המעטפת, שבלעדיה לא ניתן להשתמש בתכולתה.

ייצור תבניות פלסטיק בתחום הזיווד האלקטרוני כמשל
25/04/13 | תעשייה
למרות שהפתגם הידוע מפציר בנו לא להביט בקנקן אלא במה שבתוכו, בכל מה שקשור לתחום הזיווד האלקטרוני, האריזה לא פחות חשובה ממה שבתוכה.

השפעה של תכנון נכון על בניית המוצר
26/11/12 | תעשייה
מי שרוצה לייצר מוצר יודע שהוא חייב לתכנן אותו בצורה נכונה, ויש לכך סיבות רבות. ראשית, תכנון נכון של מוצר, בין אם מדובר על תכנון מוצר פלסטיק ובין אם מדובר על תכנון של מוצר אחר, יכול להוזיל את העליות.

זיווד אלקטרוני - מספר דברים שכדאי לדעת
28/10/12 | תעשייה
אם המילה מזוודה מצלצלת לכם באוזן כשאנו מדברים על זיווד אלקטרוני הרי שהדבר די ברור. לעתים מושגים מסוימים נשמעים לנו גרנדיוזיים מדי ולכן חשוב להציג הסברים לגבי תחום מסוים על מנת שכל אחד יוכל להבין במילים פשוטות במה מדובר.

3 דברים שצריך לדעת על זיווד אלקטרוני
28/10/12 | תעשייה
פריטים שונים שאנו רואים במפעלים או בארגונים מסוימים הם תוצאה של עבודה מקצועית של אנשים מתחום חשוב מאוד. תחום זה נקרא זיווד אלקטרוני והוא מציג את המארזים האיכותיים והייחודיים של מכשירי חשמל שונים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI