דף הבית פיננסים וכספים פנסיה השקעה במסלול פנסיה
השקעה במסלול פנסיה
אבי 20/05/13 |  צפיות: 12951

גיל הפנסיה הוא גיל שמסמן תקופה רגישה בחייו של אדם, אדם עובד שהיה רגיל כול חייו להשקים ולעבוד, לבלות את מרבית שעות היום בפרודקטיביות ועמידה בלחצים וציפיות, שזהותו נשענת גם על היותו מפרנס ואיש מקצוע, מגלה לפתע שתקופה זו מאחוריו, כוחו עדיין במותניו ולמרות החלשות הדרגתית יש בכוחו לפעול ולהפעיל ולתרום, מול הזמן שמתפנה פתאום יש כמה תגובות אופייניות חלק מהפנסיונרים מוציאם שזו תקופה של עשייה חדשה, וממלאים את הזמן במה שבמשך עשרות שנים נדחק מלוחות הזמנים של יומם והיה משאלתם, אחרים שוקעים במרה שחורה ומרגישים שאיבדו חלק מחיותם, חשוב לציין גיל הפרישה אינו אומר משהו על אדם, אלא הוא נתון מנהלתי ובירוקרטי בלבד, שנועד לווסת את התחלפות כוחות העבודה בשוק, פרישה אינה הפיכת אדם למיותר, ולהפך היא פוטנציאל גדול להתפתחות והנאה סוף סוף מפירות עמלכם.

פוטנציאל גיל הפרישה יכול להתממש רק עם תנאי החיים הטובים נשמרים, גיל הפרישה מציין גם את הפסקת ההתפרנסות במשכורת חודשית גבוהה, וכולנו מכירים את הסיפורים הכאובים על קשישים שנאלצים לחיות אך ורק מביטוח קצבת הזקנה הרזה, על מנת לאפשר המשך התקיימות תנאי חיים ואיכות חיים טובים, קבעה המדינה בחוק את חובת הפנסיה לכול עובד במשק, עובדים שכירים בסקטור בשוק הפרטי, כבר לא צריכים לדאוג מחוסנם הכלכלי בגיל הפרישה, אם בחרו באפיק פנסיה שמותאם באמת למשכורתם ולצרכים שלהם. פנסיה שחושבה נכון מאפשרת לבעליה חיים יציבים ונעימים, והתמודדות יצרנית ואקטיבית בשנות הפרישה.

כיצד זה עובד?

מעסיק בישראל מחויב להפריש למועסקיו סך של 2.5% ממשכורתם בשנה הראשונה, ועד תקרה של 15% בתקופת 6 שנים, לאחר מכן מתייצבים תשלומי הפנסיה החודשיים והמועסק זוכה להפרשה חודשית אל מסלול הפנסיה שלו, ממשכורתו של המועסק נלקח סכום דומה שגם הוא מופנה אל מסלול הפנסיה שלו, ויחד כעבור עשרות שנים נצבר סכום הגון שאמור לתמוך בשנים שלאחר הפרישה. הכספים מופרשים אל מסלולי פנסיה שנועדו לשמור ולהשקיע אותם על מנת למקסם את הרווח לעובד. ישנם שלושה מסלולים להשקעה בפנסיה שלכם, מסלול ביטוח מנהלים, מסלול קופת גמל, ומסלול קרן פנסיונית, לכול אחד מהמסלולים הללו יתרונות וחסרונות משלו, וכדאי להתייעץ עם עובדים אחרים ובעיקר עם יועצים פנסיונים לקראת בחירת מסלול.

חוק הפנסיה קובע שמעסיק לא יעסיק עובד בתקופה שעולה על חצי שנה מבלי להפקיד את תכנית הפנסיה של העובד את הסכומים המוסכמים, העובד מצידו מחויב לבחור מסלול פנסיה בתוך 60 יום לאחר תקופת חצי השנה, מעסיק שאינו מפריש לעובדיו את הסכומים המוסכמים למסלול הפנסיה עובר על החוק וחשוף לתביעה וענישה. פנסיה אינה מותרות היא זכותו של כול עובד בישראל לחיות בכבוד את שנות הפרישה ולהוסיף ולתרום. ניתן לבחור במסלול ואז לעבור ממנו כשהמדינה מעודדת ניוד בין מסלולים בצורת הטבות מס, סבסוד, וכדומה, זאת כדי ליצור קהל ערני ופעיל בניהול הפנסיה שלו, להבטחת עתיד בהיר ויציב כלכלית. מלבד מסלול קופות הגמל שאר המסלולים מכילים גם ביטוח שארים וביטוח איבוד כושר עבודה, ואלו סעיפים חשובים לכם ולמשפחות שלכם שכדאי לשקול אותם. תוחלת החיים שלנו עולה ולכן כדאי להתחיל ולהקיע באפיקי פנסיה כבר בגיל צעיר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI