דף הבית עסקים עסקים - אחר פיתוח מנהלים: שיפור מיומניות ניהוליות רכות
פיתוח מנהלים: שיפור מיומניות ניהוליות רכות
אירה פינסקר 20/05/13 |  צפיות: 2689

במרבית הארגונים הבינוניים והגדולים, שמספר העובדים בהם עולה על כמאה, הדרג הניהולי חייב בהכשרה מסוג פיתוח מנהלים . תוכנית הכשרה זאת אינה עוסקת בתחומים המקצועיים של החברה, אלא בשיפור יכולות הניהול של הבכירים. מיומנויות ניהול רכות מוגדרות כמיומניות ניהול אשר נדרשות מכל מנהל שהוא, ללא קשר לתחום העיסוק של הארגון בו הוא עובד. ננסה לבחון מה לומדים בקורס פיתוח מנהלים, ואיך הוא יכול לתרום לתפקודו של מנהל.

עצם הצורך בפיתוח מנהלים נובע מעצם העובדה שלא קיימת שום הכשרה אחרת בתחום. ניתן לקבל תואר אקדמי במנהל עסקים, אך תואר זה יקנה רק ידע תאורטי ולא כלים מעשיים לעבודת הניהול, במיוחד ניהול בדרג הבכיר. ניתן לעבוד בארגון במשך עשרות שנים ולהפוך למוקד ידע מקצועי בתחום, אך עבודה בדרגים הזוטרים לא מציבה בפני המנהל את אותן הדרישות כמו עבודה בדרג הבכיר. לכן פיתוח מנהלים חיוני בכל ארגון אשר מקדם את עובדיו במקום לגייס מנהלים בכירים מבחוץ.

בדרך כלל, קורס פיתוח מנהלים כולל נושאים מגוונים, כגון גיבוש צוותים, מנהיגות, חדשנות, ניהול משא ומתן, ניהול קונפליקטים, יצירת מוטיבציה, תקשורת בין אישית ויחסי אנוש, ניהול זמן ומשאבי אנוש, עמידה בלחץ ובשחיקה, יצירת הסכמה, ניהול כשרונות, וכך הלאה. ניתן לראות שחלק מהנושאים שייכים לתחום הארגון והתכנון, בעוד שאחרים קשורים ליכולת הובלה.

לא קיימת תוכנית אחידה לקורס כזה. גיבוש של תכנית כזאת מצריך הכרה מעמיקה עם אופי הארגון ועם מנהליו. כך, למשל, בצה"ל מועבר קורס פו"מ המיועד לקצינים בדרגת רב סרן המעוניינים בהמשך קידום לדרגת סגן אלוף. בחלק מהמקרים ארגונים בוחרים להכשיר את מנהליהם באופן פרטני, על ידי אימון אישי מקצועי.

לסיכום, פיתוח מנהלים הוא תוכנית הכשרה למנהלים בכירים, אשר מקנה להם את הכלים החיוניים בניהול והובלה של ארגון גדול. כלים אלה אמורים לשפר את תפקודם של המנהלים ולאפשר להם לקחת אחריות על גיבוש אסטרטגיה, יצירת תרבות ארגונית, והנהגה במלוא מובן המילה. תוכנית פיתוח מנהלים חייבת להיות מותאמת לדרישות הארגון ולעובדיו, ולא קיימת מתכונת אחידה לתוכניות מסוג זה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI