דף הבית רפואה ובריאות בריאות גיל הזהב נשענים על הטכנולוגיה
נשענים על הטכנולוגיה
רוני לבנון 30/05/13 |  צפיות: 3677

תערוכת עזרטק 2013 הראשונה, שתיערך בין 10-11 ביוני 2013, בגני התערוכה בתל אביב, היא מסוג האירועים שקל להגיד עליהם "איך זה שלא חשבו על כך קודם". אירוע ששם במרכז את האנשים שבאמת צריכים סיוע: עזרטק היא התערוכה היחידה בישראל כיום לטכנולוגיות וציוד לרווחת בעלי המוגבלויות ואנשים עם צרכים מיוחדים. במסגרת התערוכה יוצגו עזרים וחידושים טכנולוגיים, המסייעים לשיפור חייהם, כולל כלי רכב חדשים ואבזור מיוחד, אמצעים לשיפור התנועה מחוץ לבית ובתוכו ומגוון רחב של מוצרים ושירותים משלימים.

 

בין החברות והמוצרים החדשים שיוצגו בתערוכה:

עמותת מילבת, המתמחה בשיפור איכות חייהם והעלאת עצמאותם של ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים ושל קשישים באמצעות טכנולוגיה מסייעת, תנצל את תערוכת עזרטק להצגת וחשיפה של שלל פיתוחים וחידושי טכנולוגיה המיועדים להקל על חייהם של מבוגרים וילדים בעלי מוגבלויות, שכולם הומצאו ופותחו על ידי מתנדבים ממגוון תחומים.

 

בתערוכה תציג מלבת פמוטות שבת חשמליים, שנדלקים באמצעות מתג, באופן בטיחותי ועצמאי. הערכה כוללת צמד פמוטות המתחברים לחשמל ושני מתגים והם גם מתאימים לשימוש במקומות שבהם חל איסור על הדלקת אש (בתי אבות, בתי חולים, בתי מלון ועוד).

 

פיתוח חדש נוסף של מלבת הוא מערכת "אורגנו-מדיה". מדובר במערכת מולטימדיה ממוחשבת עם קלידי מגע לתרגול מיומנויות מוטוריות, חברתיות וקוגניטיביות באמצעות: נגינה על פי תווים מיוחדים, נגינה חופשית והלחנה עצמית, בעשרות כלים שונים, משחק - משחקי חשיבה, משחקים חווייתיים ולימוד תכנים פדגוגיים מסוגים שונים. התכנים פותחו בשיתוף עם אנשי מקצוע טיפוליים, ומותאמים לאנשים עם מוגבלויות בני כל הגילאים ברמות תפקוד שונות.

 

המערכת מאפשרת גם ביצוע שיחות וידאו (Skype) עם קרובי משפחה וחברים בקלות ובפשטות, הורדת משחקים חדשים וניתן לעדכנה באופן פשוט, ישירות דרך המערכת (בעזרת חיבור אינטרנט). צוות הפיתוח של המערכת כלל מרפאים בעיסוק ומהנדסים מעמותת מילבת, מטפלים במוסיקה, אנשי מחשבים, ביניהם קבוצה של מתנדבים מחברת HP ומעצבים. פיתוח המערכת נעשה במסגרת פרויקט משותף עם IVN ובסיוע המדען הראשי.

 

חברת 'הגיל השלישי' (3rdAge), תחשוף מכשיר עזר להקלדה המיועד לסובלים ממוגבלות בידיים שאינה מאפשרת להם ללחוץ על המקשים של מקלדת המחשב. הוא ניתן לשימוש גם עם מכונת כתיבה, קופות רושמות, מחשבונים, טלפונים, וכל מכשיר אחר המצויד במקלדת או לחצנים. הוא אינו פוגע במקלדת או בלחצנים ותורם לשיפור הדיוק במיומנות היד.

 

מכשיר התעמלות שנתלה על הדלת הוא מכשיר פשוט, מופעל גלגלות, שמיועד לתלייה על כנף הדלת. הוא תוכנן ועוצב לשיפור טווח התנועה על ידי ביצוע תרגילים קלים ובטוחים למשתמש והוא ניתן לשימוש הן בישיבה והן בעמידה. המכשיר מתחבר בקלות רבה לכל דלת סטנדרטית, על ידי תליית התפס הייעודי על גבי כנף הדלת. הוא מצויד בערכת לתליה, מערכת גלגלות, חבל וידיות. המכשיר מיועד לתרגול פלג הגוף העליון ומשפר את טווח התנועה של הגפיים העליונות תוך הפעלת השרירים.

 

'הגיל השלישי' אף תציג בתערוכה נעלי בית רחבות במיוחד לאישה. הללו עוטפות גם את הרגליים הנפוחות ביותר, ומעניקות נוחות מרבית. הסגירה הנוחה מתבצעת באמצעות סקוטש נצמד והיא מתאימה במיוחד לבעלות קשיים במוטוריקה עדינה וללסובלות מדלקת פרקים. יתרונות נוספים לנעל: סוליות מונעות החלקה, מדרך עשוי ספוג מיוחד להענקת נוחות מרבית ובטנה עשויה מחומר אנטי בקטריאלי, מונע ריח ודוחה כתמים.

 

עוד בתצוגה: ידית אחיזה ארגונומית לסיוע ליציאה או לכניסה מהמכונית. היא משפרת את הבטיחות והניידות, מספקת הגנה מפני נפילות ומקלה על העמידה, או הישיבה. המכשיר עצמו אוניברסלי ומפגין התאמה מושלמת לתפס הדלת לצד הנוסע או הנהג, ללא כל צורך לביצוע שינויים ברכב. הידית אף מצוידת בחותך חגורת בטיחות במקרה חירום וניתן להשתמש בה לצורך ניפוץ שמשת הרכב במקרה הצורך.

 

חברת התקשורת קסורקום, מפארק תעשיות משגב, תחשוף את מערכת ה-AMITY, המבוססת על טכנולוגיה ישראלית מקורית, שפותחה כדי להקל על בני גיל הזהב, להשאר עצמאים בביתם.

 

מערכת AMITY מנטרת את הפעילות היומית של הדייר המבוגר (בביתו הפרטי, בדיור מוגן, או בבית אבות) באמצעות חיישנים (סנסורים) מסוגים שונים, אוספת את הנתונים ומנתחת את הפעילות לפי כללים המתאימים לאותו דייר ומבוססים על מגבלותיו, הרגליו ונתונים הסטוריים שנאספו לגביו. ניתוח הנתונים מאפשר להבחין בחריגה מפעילות שגרתית, או בחשד לאירוע חריג (למשל, נפילה). כאשר המערכת מזהה נתונים חריגים עם דרגת דחיפות גבוהה, היא יכולה להעביר הודעה מיידית לגורמים שונים בו זמנית (מוקד, בני משפחה, מטפלים, שכנים), על ידי ביצוע אוטומטי של שיחות טלפון עם הודעות מוקלטות מראש, הודעות SMS, או דאר אלקטרוני. המערכת תומכת במספר רב של חיישנים, הכוללים חיישני תנועה, טמפרטורה, אור, מצב דלת, דייר במיטה או מחוצה לה, איכות שינה, שימוש בכסא, כורסא או ספה, שימוש במקרר, תנור או כירה. המערכת מאפשרת לאנשים מבוגרים, או בעלי מוגבלויות, להמשיך לחיות היכן שיבחרו, באמצעות טכנולוגיה המותאמת לצרכיו המסוימים של כל אדם, ובמחירים שווים לכל נפש.

 

חברת קוסמוטרייד, תציג בתערוכת עזרטק מחולל חמצן נייד המספק ריכוז של 90% חמצן בזרימת אויר של עד 3 ליטר לדקה ומגיע לזמן פעולה של עד 3.5 שעות (תוספת של עד 10 שעות עבודה ע"י סוללת גיבוי). המחולל, שמשקלו 2 ק"ג בלבד, מגיע עם תיק לנשיאה נוחה וניתן לניידו מחדר לחדר וממקום למקום והוא שקט במיוחד (44 דציבלים).

 

עוד בתצוגה: כורסא חשמלית עם שתי פונקציות שימושיות במיוחד: מצב ריקליינר, שהוא שינוי זווית של הטיית הגב, ומצב קימה (עד למצב המאפשר עמידה). הכורסא מאפשרת ישבה נוחה הודות למשענת גב המורכבת מארבע כריות נפרדות בתצורת מפל לנוחיות מירבית.

 

רולטור, הוא הליכון עם 4 גלגלים בליווי ברקסים בצדדי ההליכון היכולים למנוע תאוצה של ההליכון. לרולוטור מתלווה מושב המאפשר למשתמש בזמן הליכה הזדמנות טובה לעצור ולנוח קצת. למעשה, הרולטור משלב שתי פונקציות: הליכון וכסא העברה. כהליכון - הוא מאפשר הליכה נוחה ונעימה וגם מאפשר מנוחה בעת הצורך. הידיות ניתנות לכיוון גובה וידיות בלימה מאפשרות את נעילת הגלגלים. ככסא העברה - הוא מספק נוחיות מלאה בזכות משענת גב, מושב ורגליות נשלפות.

 

פטנט ייחודי נוסף מאפשר אחיזה עצמאית במזלג ובכף הודות לידית עבה במיוחד. ניתן לכופף את המזלג/הכף עצמו/ה בזויות של כמעט תשעים מעלות מהידית ובכך לסייע בהכנסת המזון אל הפה בקלות יתרה, מיועד במיוחד לבעלי מוגבלות המתקשים במוטוריקה עדינה.

 

חברת קליפס און איט תחשוף במהלך תערוכת עזרטק 2013 הראשונה, שתיערך בין 10-11 ביוני 2013, את הקליפסונית, תופסן למקלות הליכה - פטנט ישראלי, שנועד לתפוס את מקל ההליכה בכיס המכנס, בחגורה או בתיק, כאשר צריך את הידיים פנויות. קליפס און איט הוא מיזם ישראלי, שנוסד בשנת 2011 על-ידי צמד היזמים החברתיים עופר זוסמן ואמיר אסיף.

 

"מקל הליכה, דוגמת מקל סבא הקלאסי, איננו רק מוצר אורטופדי המיועד לבעלי מוגבלויות בהליכה, אלא סמל סטאטוס המעיד על בגרות ועל מודעות ורצון לשמור על הגוף", אומרים זוסמן ואסיף. "הקליפסונית שפיתחנו בישראל, העשויה פלסטיק קשיח וגמיש, מתחברת בקלות לכל מקל הליכה ומאפשרת למקל להיתפס אל החגורה, או אל רצועת הכיס, כאשר יש צורך בידיים פנויות. באמצעות קליפסונית, תופסן למקל הליכה אין צורך לחשוש שמא המקל יפול או לחפש היכן להשעין את המקל כאשר נדרשים להוציא את הארנק, או את המפתחות, או להקליד את המספר הסודי בכספומט. זהו אביזר שמשאיר את המקל שלך בהישג ידך תמיד, ואחרי שתסיים את עיסוקך תוכל פשוט לשחרר את קליפסונית ולהמשיך בדרכך".

 

"זאת תהיה הזדמנות יוצאת מהכלל לפגוש בתערוכה עשרות חברות מובילות תחת קורת גג, לבדוק ולגלות אבזור מתקדם שיכול לסייע לנו בתפקוד היומיומי", אומר שלמה מומו נקוה, יו"ר ארגון נכי ישראל, ושותף באירוע. לדברי משה לילוס, מנכ"ל 'פורום תערוכות', בין המבקרים הצפויים: יצרנים, יבואנים, ספקי שירותים וקהל מקצועי, דוגמת מנהלי מחלקות סיעודיות בבתי חולים, מנהלי רכש בבתי אבות, מנהלי מחלקות שיקום וגריאטריה, ארגוני נכים, פיזיותרפיסטים, אורטופדים, מרפאות בעיסוק, מנהלי מחלקות רווחה בעיריות ובמועצות מקומיות, גופי טיפול בנכים בתחומי פיננסים, ביטוח, דיור ועוד.

 

שותפים נוספים בתערוכה הם העמותה לקידום הפיזיותרפיה בישראל, עמותת נגישות ישראל, דורות, ארגון נכי שיתוק מוחין, מילב"ת, גלגלים ברשת ורדיו ללא מגבלות ובמהלך האירוע ייערך גם יום עיון המוקדש כולו לנושא "הכאב".

 

 

אתר התערוכה:

http://www.ezertech2013.com/index.ehtml

 

 

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רוני לבנון

רוני לבנון, דוניצה תקשורת



 


מאמרים נוספים מאת רוני לבנון
 
המקרנים הניידים החדשים של אפסון למשרד ולכיתה: קטנים, קלי משקל ומפגינים קישוריות ועבודה ברשת
קו המקרנים החדש מגיע עם תוכנה להקרנה ממחשבים מרובים, המאפשרת הצגת בו-זמנית של תוכן מארבעה מכשירים, לרבות מחשבים, מחשבי טבלט וסמארטפונים

ההצטיינות משתלמת
חברת אפסון ישראל, ערכה במתחם הסינמה סיטי בראשון לציון, ערב הוקרה לעובדים המצטיינים של שותפתה העסקית, אופיס-דיפו.

מדפסת פוטו חדשה של אפסון - SC-P800 - תאפשר לצלמים ואמנים להדפיס עבודות איכותיות במיוחד והכל עד לגודל A2
אפסון, המובילה העולמית בחדשנות וטכנולוגיות הדמיה, מכריזה על ה- SureColor SC-P800, התוספת החדשה לקו מדפסות הפוטו של החברה. המדפסת אידיאלית עבור צלמים מקצועיים ואמנים, ומפיקה תמונות מציאותיות ובאיכות גבוהה עם מעברי צבעים וגוונים 'חלקים'. המדפסת הערוכה לטפל בגדלי דף של עד לגודל A2, מגיעה גם עם יחידה אופציונלית לנייר בגליל, כך שצלמים ואמנים יכולים כעת ליצור הדפסות איכותיות וגדולות, דוגמת כרזות.

חברת המחקר FCL: אפסון היא יצרנית המקרנים מספר אחת בעולם
התואר, המוענק לחברה זו השנה ה- 14 ברציפות, מציין כי לחברה יש את נתח השוק הגדול ביותר בעולם של מקרני 500 לומן ומעלה. מנכ"ל אפסון ישראל: "חלק מההצלחה שלנו טמון בהיותנו מובילי חדשנות גלובאליים"

FESPA 2015 - תערוכת הדפוס הגדולה בעולם: אפסון תציג פנים דירה שעוצב והודפס על מגוון חומרים בשיתוף המעצבת הטרנדית ביירוני בנג'-אבוט
27/05/15 | תעשייה
עשרות אלפי המבקרים הצפויים לבקר ב-FESPA 2015, תערוכת הדפוס הגדולה בעולם, יקבלו השנה הזדמנות לחזות מקרוב בשלל רעיונות עיצוביים שיתעוררו לחיים בסביבה "ביתית". התצוגה יוצאת הדופן תקרה בביתן חברת אפסון, והיא תוצאת שיתוף פעולה שיצרה ענקית ההדמיה עם אחד מהכוחות העולים בזירה הגלובלית - מעצבת הטקסטיל ביירוני בנג' אבוט.

מגזין The3DZone: ההדפסה בתלת מימד היא מהמקצועות המבוקשים בעולם
מנכ"ל מכללת מדיאטק ג'ון ברייס: "מקצועות ההדפסה בתלת מימד שכלל לא היו קיימים בישראל עד לפני שנתיים, הולכים וצוברים תאוצה רבה. זו הזדמנות מצויינת לקריירה חדשה במקצוע חדשני שהדרישה אליו רק הולכת ומתעצמת

אפסון היא הזוכה הגדול של פרסי TIPA היוקרתיים לשנת 2015 עם מדפסת הפוטו הטובה ביותר, המקרן הטוב ביותר וסורק התמונות הטוב ביותר
שלושה מוצרים של חברת אפסון, זכו השנה בתארים הנחשקים ביותר בתעשייה שהוענקו על ידי איגודTIPA (Technical Image Press Association), הנחשב כיום לאיגוד המקצועי הגדול והמשפיע ביותר בעולם בתחומי הצילום וההדמיה.

חוזרים להדפיס: למרות העלייה בשימוש במכשירי צילום דיגיטליים, ליותר מחצי מהאוכלוסייה חשוב לשמור עותק מודפס של תמונות
סקר גיאוקרטוגרפיה בשיתוף חברת EPSON חושף את הרגלי הדפסת התמונות בישראל • ישראלים רוצים תמונות בגלל הערך הסנטימנטלי ולא מתפשרים על האיכות

ה'מייקרים’ (Makers)הישראלים מתגייסים ל- 3 ימים ל-TOM-TLV - מייקאתון לטובת אנשים בעלי מוגבלויות
האירוע, בו יקחו חלק חברות טכנולוגיה דוגמת Makerbot, Intelו-Autodesk, יעסוק בפיתוח רעיונות ואבות טיפוס למוצרים עבור אנשים עם צרכים מיוחדים, שיאפשרו להם להתמודד עם אתגרים יומיומיים ויקלו על שילובם בקהילה. במפגש הראשון בסדרה פותחו, בין היתר, פרוטזת יד לילד, זרוע רובוטית המסייעת למשותקי גפיים וכובע מיוחד המתריע בפני עוורים על מכשולים

לקראת הבחירות המתחממות לנשיאות ארה"ב: MakerBot מאפשרת לבעלי מדפסות התלת מימד להדפיס לעצמם - בחינם - בובת הילארי קלינטון
חברת MakerBot, קובעת הסטנדרט למדפסות התלת-מימד השולחניות וסטודיו FCTRY הברוקלינאי, חברו למשימה שביבי/בוז'י היו צריכים לאמץ כבר מזמן: בובה מודפסת בתלת מימד. במרכז תשומת הלב: הגברת הראשונה לשעבר, הילארי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב בבחירות 2016. תחילתו של הסיפור ב-2008 כשאובמה החל את צעדיו הראשונים במירוץ, כשחברה צעירה בשם FCTRY הוציאה לשוק מודל בובה ממוזערת של הנשיא העתידי, מכרה 150 אלף יחידות ועשתה הסטוריה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI