דף הבית חינוך ולימודים מכינות, בגרות ופסיכומטרי האם אפשר לטפל בחרדת בחינות?
האם אפשר לטפל בחרדת בחינות?
אתי בר לב 02/06/13 |  צפיות: 5105

לחץ לפני בחינה הוא נורמלי ויכול לעזור לחדד את המוח ולמקד את תשומת הלב שלך. אבל, חרדת מבחנים המלווה בתחושות של דאגה וספק עצמי יכולה להפריע לביצועים בזמן המבחן ולהפוך אותך אומלל. חרדת מבחנים יכולה להשפיע על כל אחד, בין אם אתה סטודנט בבית הספר התיכון, סטודנט במכללה, או עובד הנדרש למבחן שעשוי להשפיע על קידום הקריירה שלך.

דוקטור דניאל הול מהמרכז הרפואי המוערך, מאיו קליניק, מספק מספר עצות שעשויות לעזור לך להתגבר על חרדת בחינות.

• למד כיצד ללמוד בצורה יעילה. בית הספר בו אתה לומד עשוי להציע כיתות לימוד מיומנויות או משאבים אחרים שיכולים לעזור לך ללמוד טכניקות למידה שונות. אתה תרגיש רגוע יותר אם תלמד לתרגל באופן שיטתי את החומר שיהיה במבחן.

• ארגן את ה'שגרה של לפני המבחן'. למד איזו רוטינה עובדת עבורך וחזור על אותם צעדים בכל פעם שאתה לומד למבחן. זה יקל את רמת המתח שלך ויעזור להבטיח כי אתה מוכן היטב לבחינה.

• למד טכניקות הרפיה. ישנם מספר דברים שאתה יכול לעשות לפני ובמהלך המבחן שיעזרו לך להישאר רגוע ובטוח, כגון נשימות עמוקות, הרפיית השרירים (אחד בכל פעם), או סגירת העיניים וחשיבה על תוצאה חיובית שתקבל בבחינה.

• אל תשכח לאכול ולשתות. בדיוק כמו השרירים בגוף שלך, המוח שלך זקוק לדלק כדי לפעול. לכן, יש לאכול ביום המבחן, על מנת שלא תפעל על ריק בזמן שמתחילה הבחינה. כמו כן, יש לשתות מים בתדירות גבוהה. הימנע ממשקאות ממותקים כגון משקאות קלים, אשר יכולים לגרום לרמת הסוכר בדם שלך להגיע לשיא ולאחר מכן לחוות ירידה, או משקאות המכילים קפאין כגון קפה או משקאות אנרגיה, אשר יכולים להגביר חרדה.

• עשה קצת פעילות גופנית. פעילות גופנית אירובית סדירה, ופעילות גופנית ביום הבחינה, יכולים לשחרר את המתח בזמן המבחן.

• וודא כי אתה ישן מספיק. שינה קשורה באופן ישיר לביצועים אקדמיים.

• דבר עם המורה שלך. ודא שאתה מבין מה הולך להיות בכל אחת מהבחינות ויודע בדיוק למה להתכונן. בנוסף, יידע את המורה שלך כי אתה סובל מחרדת בחינות. ייתכן שיהיו לו (או לה) הצעות שיעזרו לך להצליח בבחינה.

• אל תתעלם מלקויות למידה. חרדת הבחינות עשויה להיות קלה יותר על ידי טיפול רוחבי בליקוי למידה אחרים שאולי מפריעים ליכולת הלמידה שלך, כמו לדוגמה הפרעות קשב וריכוז (ADHD) או דיסלקציה. במקרים רבים, סטודנטים שאובחנו עם לקות למידה זכאים לעזרה והקלות בזמן הבחינה, כגון קבלת זמן נוסף כדי להשלים את המבחן.

• ראה יועץ מקצועי. פגישות עם מטפל מוסמך או פסיכולוג יכולות לעזור לך לעבוד על רגשות, מחשבות והתנהגויות שגורמות או מחמירות חרדה. בדוק האם בבית הספר שלך יש שירותי ייעוץ זמינים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אתי בר לב

אתי בר לב, מנכ"לית Naturax.co.il - ערכה לטיפול בלחץ וחרדת בחינות



 


מאמרים נוספים מאת אתי בר לב
 
מחקר: אם תכיר את הלחץ הוא יוכל לעזור לך
מחקר חדש קובע כי תופעות פיזיולוגיות של לחץ דווקא יכולות להקל על אנשים שנושאים נאום או נותנים הרצאה

גם הזמרת שר סבלה מפחד במה
02/06/13 | מוסיקה
מסתבר, כי גם הזמרים והשחקנים המפורסמים ביותר עשויים לסבול לעיתים תכופות מפחד במה וחרדת ביצועים. לאחרונה, ג'ונתן נייט, סולן להקמת הבנים "ניו קידס און דה בלוק", נטש את הבמה באמצע הופעה ולאחר מכן צייץ בטוויטר שלו כי גם הוא סובל מהתופעה.

10 טיפים לטיפול בפחד במה
מיליוני אנשים מסביב לעולם סובלים מחרדת ביצוע, הידועה גם בכינוי האחר שלה "פחד במה". להלן 10 טיפים שיעזרו לך להתגבר על הפחדים שלך ולזרוח על הבמה, על המגרש, או על דוכן הנואמים.

האם אפשר לטפל בחרדת בחינות?
דוקטור דניאל הול מהמרכז הרפואי המוערך, מאיו קליניק, מספק מספר עצות שעשויות לעזור לך להתגבר על חרדת בחינות.

5 מיתוסים על חרדת בחינות
היא פוגעת רק בסטודנטים, ומאיימת רק על תלמידים שאינם חכמים. חמישה מיתוסים על חרדת בחינות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI