דף הבית מחשבים וטכנולוגיה טלפונים סלולריים שו"ת בנושא פיתוח אפליקציות
שו"ת בנושא פיתוח אפליקציות
רונן מקסים 06/06/13 |  צפיות: 3507

אפליקציות מובייל הן ליב ליבו של הסמרטפון והטבלט - בלעדיהן חווית השימוש הייתה מוגבלת וספק את עולם המובייל היה מצליח להתפתח במהירות ובאופן שראינו בשנים האחרונות. לא מפציע אם כך כי פיתוח אפליקציות הוא תחום ענק, מורכב ובהחלט מבוקש. אספנו עבורכם כמה שאלות נפוצות על פיתוח אפליקציות.

האם אתרי מובייל הם גם אפליקציות?

אתרי מובייל אינן אפליקציות במובן הקלאסי של המילה, אבל - הם בהחלט יכולים לעשות עבודה מצוינת בהחלפת אפליקציות פשוטות. כיצד? נסביר: טכנולוגיית ה-HTML5   מאפשרת לאתרי מובייל 'להתנהג' כמעט כמו אפליקציות NATIVE. יותר ויותר, אתרי מובייל מסוגלים להחליף אפליקציות, ישנו שיפור משמעותי ביכולת אתרי המובייל לעשות שימוש בהתקני המכשיר ולספק חווית שימוש מצוינת ומגוונת. האם אתרי מובייל יכולים להחליף כל סוג של אפליקציה? לא בדיוק, לפחות לא כרגע. כאמור, הטכנולוגיה משתכללת ובהחלט יכול להיות שבעתיד הקרוב נראה אתרי מובייל שמחליפים גם אפליקציות מורכבות ו'כבדות', ימים יגידו.

מה עושים מפתחי אפליקציות? האם יש הבדל בין מפתח למתכנת?

תפקידו של מתכנת הוא לכתוב את הקוד המרכיב את האפליקציה, הוא 'האיש הטכני' שבונה אותה בפועל. מפתח לאו דווקא עושה את תהליך התכנות בכוחות עצמו, מפתחי אפליקציות הם 'מנהלי פרויקטים' במובן מסוים - הם אחראיים על אפיון האפליקציה, ווידוא שכל חלקיה (תכנות, עיצוב, טקסט וכו') יבוצעו לפי דרישות הלקוח ולאור האפיון, הוא אחראי על שיווק האפליקציה (או על הצוות השיווקי) ועוד. עם זאת, לא מעט מפתחי אפליקציות מגיעים עם רקע וניסיון בתכנות שמקל עליהם לנהל פרויקט מורכב של פיתוח אפליקציות.

כמה עולה פיתוח אפליקציות?

מטבע הדברים, אין תשובה חד משמעית לשאלה זו. עלותו של פיתוח אפליקציות תלויה במידה רבה במורכבות האפליקציה ומספר השעות הדרושות ליצירתה. ככל שהאפליקציה מורכבת יותר, כוללת רכיבים מתקדמים יותר והדרישות ממנה גבוהות יותר (מהירות תגובה היא דוגמא טובה) כך היא תעלה יותר. מחירה של אפליקציית NATIVE מתחיל בכמה אלפי שקלים ויכול להאמיר לסכומים גבוהים מאוד אם מדובר באפליקציית משחק מתקדמת למשל. אפליקציות WEB ו-HYBRID יעלו פחות (כמובן בהתאם למפרט האפליקציה).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רונן מקסים


 


מאמרים נוספים מאת רונן מקסים
 
קידום בגוגל בזול, יש דבר כזה?
מחיר חבילת הקידום תלוי מאוד בפרמטרים שסוכמו בין החברה לבין הלקוח. נוכל לומר כי מחיר הקידום תלוי בגורמים כמו: וותק האתר, התחרות על מילת הקידום, קידום של עמוד הבית מול עמודים פנימיים, שעות העבודה הצפויות ועוד.

שו"ת בנושא פיתוח אפליקציות
אפליקציות מובייל הן ליב ליבו של הסמרטפון והטבלט – בלעדיהן חווית השימוש הייתה מוגבלת וספק את עולם המובייל היה מצליח להתפתח במהירות ובאופן שראינו בשנים האחרונות. לא מפציע אם כך כי פיתוח אפליקציות הוא תחום ענק, מורכב ובהחלט מבוקש. אספנו עבורכם כמה שאלות נפוצות על פיתוח אפליקציות.

4 סיבות להשקיע בפיתוח אפליקציות מובייל לעסקים
בעל עסק ומחפש דרך חדשה לשווק את המוצרים/שירותים שלך? שמעת על אפליקציות לעסקים ולא בטוח שכדאי להשקיע? עבור בעלי עסקים פיתוח אפליקציות מובייל היום הוא כבר מזמן לא בגדר המלצה או 'ניסוי' – אפליקציות מובייל הן כלי שיווקי מעולה שחשוב לדעת לנצל לטובת הצרכים של העסק.

מתלבטים בין פיתוח אפליקציות לאייפון לבין האנדרואיד?
המצאתם רעיון גאוני לאפליקציה חדשה? רוצים לשווק את העסק דרך אפליקציה? לא בטוחים אם עדיף ללכת על אפליקציה לאייפון או לאנדרואיד? לא יודעים איך לבחור ביניהם?

פיתוח אפליקציות לבלקברי
הבלקברי הוא אחד המכשירים הראשונים שעשו את המעבר מטלפון סלולארי לסמרטפון, למרות ריבוי המכשירים היום, הבלקברי עדיין נמצא בשימוש נרחב

פיתוח אפליקציות עבור מכשירים שונים
החלטתם לפתח אפליקציה? מחפשים בניית אפליקציות לאייפון? לאנדרואיד? לא בטוחים מה עדיף? אם אתם רוצים לפתח אפליקציה שתמשוך כמה שיותר משתמשים תוכלו 'ללכת על כל הקופה' ולפתח אפליקציה שתרוץ גם על טבלטים, על מערכות הפעלה אחרות ואפילו על המחשב הבייתי.

3 טעויות נפוצות בזמן פיתוח אפליקציות מובייל
אפליקציות סלולר הן ללא ספק כלי שיווקי אדיר, אין כמעט עסק שלא יוכל ליהנות מהיתרונות הגדולים של אפליקציה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI