דף הבית עסקים ניהול עסים מיצו את האשראי הבנקאי שלהם וגם את החוץ בנקאי, מה עכשיו
עסים מיצו את האשראי הבנקאי שלהם וגם את החוץ בנקאי, מה עכשיו
דורון עמית 07/06/13 |  צפיות: 3080

ניהול עסק, ניהול עסקים, ניהול עסקי

אשראי, אשראי בנקאי, אשראי חוץ בנקאי, קרנות בערבות מדינה!

מה שמסתמן במגזר העסקי הפרטי, עסקים, חברות קטנות וגדולות!

הדרישה לאשראי רק עולה וגוברת!

ובגלל שעסקים מיצו כמעט לגמרי את המסגרות הבנקאיות שלהם בחשבונות העובר ושב, בהלוואות לזמן קצר ולזמן ארוך, במסגרות האשראי בכרטיסי האשראי, פורצות הבקשות לאשראי אל עבר האשראי החוץ בנקאי, האשראי הניתן בערבות המדינה, ולצערי הרב גם האשראי הניתן ע"י גורמים פרטיים, וכול זה רק לצורך מחזור הלוואות, כיסוי תזרים מזומנים, ותשלום ממסרים ועמידה בהתחייבויות של העסק/החברה מול ספקיה.

כ-יועץ עסקי אני מגלה כי רק בחודש אפריל 2013 עלה הביקוש לאשראי מכוון העסקים הקטנים, הבינוניים והגדולים ב: קרוב ל-8%, וזה קורה א. בגלל הקטנת האשראי הניתן ע"י בנקים (אשר יודעים בדיוק את המצוקה במשק עקב ירידה במכירות, קושי במכירות בגלל תחרות הולכת ושוחקת, חוסר איזון בין הוצאות להכנסות של העסק, ניהול לא תקין של עסק המשאיר שכבת שומן ולא מתאים את עצמו למצב המשק או למדד המכירות האמתיות בעסק, פזרנות בלתי נשלטת, המשך קיום העסק לפי פרמטרים קודמים ולא לפי המצב העכשווי של העסק או החברה!)

כמי שנותן ייעוץ עסקי, ישנם בעלי עסקים אשר מאמינים כי הבנק שהעניק אשראי במשך שנים בגלל שיש יחס טוב עם פקיד/פקידה בבנק או מנהל או סגן מנהל בבנק ימשיכו להעמיד אשראי נוסף לעסק (ועל זה הם בונים) טועים טעות מרה ובבוא היום הם עומדים בפני שוקת שבורה המותירה אותם ללא מזומנים.

הבעיה שגם במקרים אלה ממשיכים בעלי העסקים והחברות להמשיך ולחפש את המזור בחוץ בדמות הלוואות חוץ בנקאיות, מיצוי כרטיסי האשראי עד תום, הלוואה בתחום השוק האפור ויש עסקים שמגדילים לעשות ומתחילים לדחות תשלומים למוסדות, לקרנות הפנסיה לעובדים, וכול דרך אפשרית על מנת לעמוד בהתחייבויות השוטפות של העסק והחברה, וזה מסוכן! מסוכן עד מאד. בפרט שעסקים ממשיכים להתנהל בדיוק כפי שהתנהגו במצב שהמכירות היו יותר טובות.

הודעה לבעלי עסקים וחברות! על תחשבו כי הבנקים "מטומטמים" על תחשבו כי בקרנות הסיוע לעסקים קטנים יושבים אנשים שלא "חושבים" כול המערכת הבנקאית מלבד המערכת האפורה יודעת כי הכספים הנדרשים לעסקים הם עבור קשיי מזומנים ותזרים מזומנים שלילי. חיוך למנהל הבנק או לפקידיו לא יקדם מהלך של הלוואה רצינית או עוד חמצן לחודשיים שלושה. תתחילו להבין כי הכול זה עניין של ניהול! ניהול נכון ותקין הוא המפתח להישרדות והצלחת העסקים שאתם מנהלים.

וכ-יועץ שיווק, אני קובע עובדה אחת ויחידה. זה אפשר! אפשר להחליף הלוואות במכירות, אפשר לנתב כספים בעסק למקומות אחרים, ניתן לנהל נכון עסקים גם בקשיים, גם שהם במצוקה תזרימית לשם זה נועדו יועצים עסקיים, יועצי שיווק, ויועצים בעת משבר לעסקים! להפסיד עסק זה מכה הרבה יותר קשה מלהמשיך את העסק או החברה! תחשבו על זה!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון עמית

דורון עמית יועץ עסקי וגם מלווה בתחום הניהול, השיווק, המכירות, יועץ עסקי ויועץ שיווק



 


מאמרים נוספים מאת דורון עמית
 
למה באמת צריך יועץ אסטרטגי
הייעוץ האסטרטגי מגיע מתוך תחום ה ייעוץ העסקי, כ יועץ עסקי אני לא מתחיל לעבוד עם עסק או חברה אשר אני לא יוצר את האסטרטגיה של העסק או החברה

היכן באמת ניתן להרויח כסף
ממעוף הציפור ניתן להבחין בדיוק מי מרויח באמת הרבה כסף. לא זה לא בעלי העסקים והחברות זה דווקה עובדי הציבור והחברות הציבוריות

רוצה לפתוח מסעדה, טיפים לניהול מסעדה
רבים הם האנשים הרוצים לפתוח מסעדדה, האומנם מסעדה זה העסק המתאים היום בישראל לפתיחה, האם נוכל להחזיק מסעדה לאורך זמן

האם יש עוד טעם לשכור יחצנים אנשי יחסי ציבור
14/11/13 | מכירות
נראה כי העולם הדיגיטלי קצת שינה את המפה של תחום יחסי הציבור בישראל, האומנם?

בשורה לבעלי העסקים זוגות העובדים יחד
כמה נחמד לקבל ידיעה לזוגות נשואים העובדים באותו חברה או עסק כי חישוב המס שלהם ייעשה עכשיו בנפרד

כיצד מנהלים משא ומתן
ניהול משא ומתן הוא מקצוע בפני עצמו האם אנו עושים אותו נכון, האם לנהל משא ומתן זה כמו משחק קלפים.

כיצד אני מגדילים את המכירות שלנו
02/08/13 | מכירות
שיטות המכירה של פעם כבר לא עובדות על שיטת המכירות היום, מה השתנה כיצד עלינו לפעול

ניהול פרויקטים, פרויקטים חדשים, כיצד מקימים פרויקט
הדור שאנו יודעים היום הוא הדור הנכון הפועל בגישה נכונה בכול מה שקשור למיזמים לעסקים חדשים, דור שיודע לנצל מיקור חוץ מקצועי ולהינות מקיצור התהליך

עסק שלא עושה כסף ורק מתגלגל הוא לא עסק
עסקים מעבר לתשלום הוצאות צריכים שירויחו כסף, עסק שרק מתגלגל ולא משפר את חיי בעליו הוא לא עסק. והשאלה מכאן לאן.

האם הפרסום בגוגל אכן שווה
רבים שואלים עם פרסום בגוגל אכן שווה, האמת זה תלוי, אך מי שרוצה לפרסם בגוגל בדפי העסקים החינמיים שלא יצפה לגדולות ונצורות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI