דף הבית פיננסים וכספים פנסיה פנסיה
פנסיה
אבי 11/06/13 |  צפיות: 12822

האחריות של לדאוג לעתיד שלכם נמצאת רק בידיים שלכם, וכמו שאתם דואגים להיות בכושר ולאכול מאכלים בריאים, כך אתם צריכים גם לדאוג לעצמכם מבחינה כלכלית. העובדה שאתם עובדים היום שעות ארוכות בכל יום לא מצביעה על כך שתוכלו להמשיך ככה גם אחרי גיל 65, ומעבר לכך, סביר להניח שגם תרצו לפרגן לעצמכם להפסיק לעבוד ולצאת לפנסיה. מהי הפנסיה שיש לכם? כמה כסף יועבר לכם בכל חודש? אלה הן שאלות חשובות ביותר שכדאי שתתחילו לענות עליהן אפילו אם אתם אנשים צעירים, כי אי אפשר להתחיל לדאוג לפנסיה רק כאשר אתם רואים אותה קרבה. פנסיה זה בפירוש חלק מההוצאות החודשיות שלכם היום, כי או שאתם מעבירים לפנסיה שלכם כסף או שעושה את המעסיק שלכם, רק השאלה היא האם מועבר מספיק כסף בכל חודש.

איך מחשבים את סכומי הפנסיה

מעבר לכך שצריך להבין את ההבדל בין הפנסיה התקציבית ובין הפנסיה הצוברת, יש עוד כמה דברים שצריך לדעת על הפנסיה שלכם. ראשית, בפנסיה התקציבית המועסקים לא משלמים דבר מעבר לדמי ניהול התיק שלהם, ואילו בפנסיה הצוברת גם העובד וגם המעביד אחראים על הפרשת אחוז מסוים מהמשכורת לטובת הפנסיה. מעבר לכך, אם אתם מנסים לענות על השאלה האם מועבר לכם מספיק כסף בחודש לטובת הפנסיה, אז אין ספק שכדאי לכם לא לענות על השאלה הזאת לבד. איך תוכלו לחשב לבד את עלות המחייה שתהייה לכם בעוד עשרים או שלושים שנה? ואיך תדעו איזה צרכים יהיו לכם? כדי להצליח לענות על השאלות האלה כדאי לכם לדבר עם יועץ פנסיה, כי יועץ כזה יידע לעשות עבורכם את החישובים הנכונים. אומנם יכול להיות שהוא ייעץ לכם לפתוח עוד קרן לפנסיה וזה אומר שתצטרכו להפריש גם לשם עוד כספים, ויכול להיות שזה לא יהיה לכם נוח בהתחלה, אך זה יעזור לכם בעתיד. הרעיון הוא שגם אחרי שתצאו לפנסיה ושגם אחרי שתפסיקו לעבוד כמו שאתם עובדים עכשיו, עדיין תוכלו לעשות את כל מה שאתם רוצים. הרעיון הוא שלא תזדקק לעזרתו של איש, ולהפך, שתוכלו אתם לעזור לילדים שלכם ולנכדים שלכם בכל עת.

מתי מקבלים את הפנסיה ומה משפיע על גובה

עוד נתונים שכדאי לכם לא להתעלם מהם הם נתונים כמו מתי מקבלים את הפנסיה או מה משפיע עליה. ראשית, רוב האנשים מקבלים את הפנסיה כשהם יוצאים לגמלאות ולכן הפנסיה הזאת נקראת פנסיית זקנה. שנית, חשוב לדעת שזה לא המצב היחיד כי קיימת גם הפנסיה של הנכות ופנסיית שאירים. פנסיית שאירים מועברת ליורשים ופנסיית הנכות מועברת למי שהפך להיות נכה מסיבה כזאת או אחר. הדברים שישפיעו על גובהה של פנסיה שתקבלו הם רבים, כי מעבר למספר השנים שבהן תחסכו ומעבר לסכום החודשי שתעבירו, יש עוד כמה גורמים שמשפיעים. האם ישנו מענק פרישה מטעם העבודה שלכם? האם אתם פורשים בגיל הפרישה או לפני כן, מהי הסיבה שבגללה אתם מחליטים לפרוש והאם הפנסיה מועברת ישירות אליכם או ליורשים שלכם. כל הדברים האלה הם חשובים ומשפיעים על ההכנסה שתהייה לכם לעת זקנה כשתפסיקו לעבוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI