דף הבית עסקים ייעוץ עסקי מבחן 4 השאלות טרם יציאה ליוזמה עסקית חדשה
מבחן 4 השאלות טרם יציאה ליוזמה עסקית חדשה
תכניות עסקיות 12/06/13 |  צפיות: 3365

למשל:

1.       מה בכלל אני רוצה להשיג מכל הסיפור הזה...? האם זו הגשמה עצמית, כסף, יוקרה, הכרה, או אולי סתם הפגת שעמום...

הגדרת המטרות האישיות אותן נגדיר כבר בשלבים הראשונים הן אלו שיקבעו האם בחרתי בתחום הנכון. וכאן כמו שבטח כבר הבנתם העניין הנו סובייקטיבי לגמרי.

אם נחזור רגע לעסק שברצוננו להקים, אם התשובה היא כסף...אז כמה? 10,000 ₪ נקי כל חודש או אולי 20 ? בטוח 30....התשובה משתנה כאמור בין יזם ליזם ובין תחום לתחום. כל שכן כאשר מדובר בהגשמה עצמית, ביוקרה או בהכרה וגם כאן...של מי בדיוק?

2.        האם אני מתחבר לתחום אותו בחרתי?

לא רבים האנשים אשר באמת עושים מה שהם אוהבים.... ואילו הכסף לא היה מהווה שיקול מרכזי בבחירת קריירה היו ככל הנראה בוחרים תחום אחר. האם כאשר אני בוחר במיזם מסויים אני חייב גם לאהוב אותו? ברור לגמרי שתחום אליו אנו מתחברים יעבוד טוב יותר עבורנו, אם התמזל מזלנו ובטעות נקלענו לכזה אשר תומך גם באמונות ובתפיסות שלנו ומביא בנוסף לכסף, על הדרך, גם הגשמה עצמית אז בכלל שחקנו אותה!

3.        האם תחום העיסוק בו בחרתי מתאים ל – DNA שלי? או, האם הכישורים האישיים שלי תומכים במושא אהבתי...?

כאשר אנו נוטים לתחום מסויים כזה או אחר, זה מגדיל את סיכויינו להצליח בו.

לא מעט משקיעים סבורים כי הצלחתו של מיזם תלויה במידת מוערבות האישית של היזם במוצר. יזמים שלהם מוצר מצויין אך הם לא מזהים עצמם עמו עשויים ל"הכניס" לעצמם "גול עצמי" ולפספס משהו ובגדול. אם אתה לא קהל היעד למוצר/שירות, איך תדע מה הן התכונות שצריכות להיות בו באמת על מנת ליצור יתרון יחסי מתמשך בשוק?

4.        כמה אני מבין או יכול להבין בתחום?

משקיעים רבים לא מסכנים את הונם בתחומים שאינם מוכרים להם. האם מנכ"ל לחברה מסויימת חייב להבין בכל רזי הטכנולוגיה שלה? לא בהכרח אבל הבנה כזאת תעזור לו מאוד.

האם מנכ"ל של חברה העוסקת בכתיבת תוכנה צריך להיות כזה שכתב בעבר תוכנה בעצמו? לדעתנו, כן. צמיחה מלמטה, תמיד מהווה יתרון, הן מקצועי והן ברמת ההתנהלות והדינאמיקה מול הלקוח. נכון הדבר בעיקר בתחום הטכנולוגי הרווי במושגים ובמונחים המתעדכנים באופן שוטף הזה.

רק אחרי שיש לך קצת ניסיון אתה מבין כמה ניסיון הוא חשוב...הוא חוסך מאתנו טעויות.

אז למה לבנות תכנית עסקית ב – GONOGO? כי לנו נסיון רב שנים ומגוון מאוד בתחום בניית התכניות העסקיות.

פגישה ראשונית ללא תשלום, אז למה אתם מחכים, אל תחמיצו את ההזדמנות שלכם.

GO!

 www.gonogo.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 תכניות עסקיות


 


מאמרים נוספים מאת תכניות עסקיות
 
סבלנות או למות
סיימתם לפני רגע להכין תוכנית עסקית למיזם האינטרנט שלכם, אתם נרגשים ומצפים לשלב הבא, הפצת הבשורה ומתלבטים האם להתחיל ולהקצות תקציבים לפרסום כבר ב: Day 1 או להמתין ולהקצות תקציבים אלו רק לאחר פרק זמן מסוים... מה עשוי לגרום ליזם לרצות לפרסם כבר ב: Day 1?

מודיעין עסקי
כיום הולכת וגוברת המודעות בעולם העסקי הישראלי לצורך הרב במודיעין עסקי וישנה עלייה בצורך בשנים האחרונות. קיים צורך במידע אמין ורלבנטי על הסביבה העסקית בה החברה הפועלת, ישנה חשיבות רבה מאוד להבנת וקבלת ידע מקיף על פעילות המתחרים – היום זהו דבר בסיסי לכל חברה המעוניינת לשמור על מעמדה כמובילה בתחומה. נשאלת השאלה, היכן עוברים גבולותיו החוקיים של המודיעין העסקי? שאלה זו מעסיקה רבות מהחברות היום במיוחד במסגרת כתיבת התכנית העסקית.

מבחן 4 השאלות טרם יציאה ליוזמה עסקית חדשה
אז לפני שאתה מפרט את חזונך העסקי ואת שאיפותיך להיות זה שיכבוש, ישנה,יהפוך, יטלטל את הענף בו אתה מתכוון לפעול ועוד קצת לפני... שאתה מגייס, משקיע, מאלתר, מקמבן וממשכן את הבית, שלך של ההורים ושל החמה... עצור! שאל עצמך מספר שאלות.

דרוש משקיע שמוכן להקשיב
כיצד נמצא את המשקיע הנכון? אחת השאלות הקשות הניצבות בפני היזם הינה כיצד למצוא ולהגיע למשקיעים פוטנציאליים? את המשקיעים המוכרים והטובים קשה לתפוס כי הם מקבלים המון הצעות להשקעה בכל חודש, דבר הגורם להם לסנן פניות שלא עומדות בסטנדרטים או כאלה שאינן מוצגות בצורה מיטבית.

הגדרת חזון במסגרת כתיבת תוכנית עסקית
חושבים שפשוט להגדיר חזון...? תחשבו שוב. חברות רבות משקיעות זמן רב בניסוחו של חזון, ישנן כאלו שלאחר חצי שנה של brain storming אינטנסיבי אינן מצליחות להגדיר את חזונן. אם כן, מהו חזון ומהי חשיבותו בכתיבת תוכנית עסקית? חזון הוא המקום בו החברה רואה את עצמה בטווח הארוך. חזון צריך להיות מוגדר ככזה אשר יהיה קשה מאד להשיגו, לפעמים עד בלתי אפשרי...ניתן אף לחדד הגדרה זו ואף לומר כי החזון מוגדר ככזה שמימושו יצריך את החברה להגדיר מחדש את חזונה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI