דף הבית בניין ואחזקה גינון גינון
גינון
טורקיז בדשא 03/09/13 |  צפיות: 3264
העולם של אפשרויות גינון הוא עולם אשר טומן בחובו אין סוף אפשרויות עיצוב עבור בעלי הגינות והחצרות בבתים פרטיים או במבנים ציבוריים. לאורך ההיסטוריה היינו עדים לעבודות גינון אשר נחשבות ליצירות אמנות קלאסיות אשר נעשו בעשרות גנים ציבוריים ברחבי העולם. אך יש לזכור: גינון נכון הוא קודם כל הבנה בנושאי גינון, הכרת כל סוגי הצמחים והפרחים הקיימים, ורק אחר כך פיתוח גינון לדרגת אמנות, שכן גם היצירה היפה ביותר לא תחזיק מעמד אם היא אינה מושתתת על כללי גינון בסיסיים כמו אופן תחזוקת הגן ושמירה על חיי כל מה שצומח בו.
גינון הוא למעשה מכלול שלם של מגוון שיטות הטיפול שמטרתן לגדל ולטפח צמחים, בין אם לטובת צרכי נוי ובין אם לטובת מטרות חקלאיות כמו הצמחת ירקות למאכל ולממכר. גינון בשנים האחרונות הפך להיות תחביב מוכר בקרב אנשים רבים אך בעיקר בקרב אנשים פנסיונרים אשר מחזיקים בגינה בחצר ביתם ומקדישים את רוב זמנם הפנוי עבור גינון, טיפוח ופיתוח הגינה שלהם. עם זאת, יש לעשות הבדלה בין גינון שנעשה לצרכי תחביב וסיפוק עצמי ובין גינון מקצועי אשר מערב בתוכו מגוון רחב של שיטות גינון.
כאשר אנחנו מדברים על שיטות גינון אנחנו מדברים בין היתר על שיטות שתילה, שיטות עקירה נכונה, עקרונות נכונים להשקיה ובכלל זה שיטות השקיה וזמני השקיה. שיטות גינון קשורות באופן ישיר לתנאי האקלים שאליהם הגינה חשופה. כך למשל, גינון מקצועי יידע לשלב צמחים אשר מתאימים לאקלים אשר שורר במקום שבו הוא עובד כך שיתאימו לסביבת מזג האוויר וגם יספקו פתרון גינון ראוי מבחינת נוי והדר. חשוב מאוד לדעת לשלב בין השניים, שכן השקעה בפן העיצובי בלבד ללא התחשבות באקלים המקומי יכולה להוות טעות גינון בסיסית ובלתי מקצועית בעליל.
ישנו גם גינון מדשא סיננטי שהוא זול יחסית. ציבור רחב משתמש בו גם בשל העובדה שאין צורך להשקות אותו. דשא סינטטי מחירים.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טורקיז בדשא


 


מאמרים נוספים מאת טורקיז בדשא
 
גינון
03/09/13 | גינון
העולם של אפשרויות גינון הוא עולם אשר טומן בחובו אין סוף אפשרויות עיצוב עבור בעלי הגינות והחצרות בבתים פרטיים או במבנים ציבוריים. לאורך ההיסטוריה היינו עדים לעבודות גינון אשר נחשבות ליצירות אמנות קלאסיות אשר נעשו בעשרות גנים ציבוריים ברחבי העולם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI