דף הבית ביטוח ביטוח רכב שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
wobi 16/09/13 |  צפיות: 4790

ביטוח צד ג' לרכב הוא אחד הנפוצים ביותר כיום. הוא נועד להיכנס לתמונה במקרים של תאונות דרכים, חלילה, ולהעניק למבוטח כיסוי מהותי בפני תביעות שיוגשו כנגדו. מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו?

מהותו של הטיפול המשפטי

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא כי תחת המונח טיפול משפטי ניתן למנות שורה ארוכה של פעולות, כל פעולה נקבעת בהתאם למדיניות של חברת הביטוח. התכלית שלהן, עם זאת, היא אחת: להעניק למבוטח את הייצוג המשפטי הטוב ביותר, וזאת למטרת הצלחתו במקרה המשפטי, שעלול להיות מורכב.

על פי סעיף זה, פעילותו של עורך הדין במסגרת תביעות ביטוח צד ג' תכלול בתוכה מספר היבטים עיקריים. ראשית, כמובן, ההתנהלות אל מול הצד השני, או חברת הביטוח שלו, וזאת במטרה למצוא פשרות שונות, שימנעו את העימות המשפטי. כאשר הדבר לא אפשרי, ייקח על עצמו עורך הדין את ייצוג המבוטח בערכאה הרלוונטית, כולל הכנת כתב התביעה או ההגנה. ואגב, תפקיד נרחב בכל זה מקבלים השלבים הנדרשים לצורך פתיחת התיק עצמו.

הסיוע של עורך הדין יכול לכלול בתוכו גם היבטים אחרים הנוגעים לתהליך, דוגמת הנפקת מסמכים חיוניים, ייעוץ בסיסי ואפילו השגת עדויות. כל זאת במסגרת התנאים המפורטים בהסכם, ונסיבות המקרה המשפטי הנתון.

השרות אינו מובן מאליו

חשוב לתת את הדעת על כך שאין זה הכרח שכל פוליסת ביטוח צד ג' תכלול בתוכה הגנה משפטית, ממש לא. במקרים רבים, חברת הביטוח תכסה את ההוצאות אשר יידרשו במסגרת הפיצוי לצד הנפגע, ותו לא. זוהי המהות של הביטוח – הטיפול המשפטי הוא תוספת, לגיטימית אמנם, שנדרש לוודא כי היא אכן קיימת.

ההבדל בין חברות הביטוח השונות בא לידי ביטוי, בין השאר, בנקודה הזו בדיוק. בעוד שחלק מהחברות יכללו את הטיפול המשפטי המלא כחלק אינטגרלי בפוליסה, אחרות ידרשו תוספת תשלום על כך. לכן, מומלץ מאד לבדוק היטב את ההתייחסות לסעיף זה מוקדם ככל האפשר, אפילו בעת חתימת החוזה, ולא לחכות ל"רגע האמת".

כך זה מתבצע

מבוטח המעוניין לנצל את שרותי ההגנה המשפטית הכלולים בהסכם הפוליסה שלו צריך להקפיד על מספר שלבים עיקריים בתהליך. הצעד המרכזי הבסיסי הוא להודיע לגורם המבטח על המקרה, כמו גם למלא את טופס התביעה. רצוי שאלה ייעשו מוקדם ככל האפשר.

בנוסף על כך, נדרש המבוטח להנפיק לגורם המשפטי שיטפל בהליך את כל המסמכים הרלוונטיים אשר נמצאים ברשותו. ייצוג משפטי הולם יהיה זה אשר מבוסס על יחסי פתיחות מלאים בין שני הצדדים: על עורך הדין לייצג את האינטרס של המבוטח באופן מלא, תוך שהוא בקיא בכל פרטי המקרה ברמה המקסימלית.

המפתח: בחירה נכונה

מכל הרשום מעלה, ניתן להסיק כי שרותי הטיפול המשפטי במסגרת ביטוח רכב יכולים להיות יעילים בהחלט, ולחסוך לא מעט כספים ומאמצים למבוטחים. לכן, עיקר הדגש צריך להיות על בחירת הפוליסה המשתלמת ביותר עבורו, כלומר, כזו שתציע עבורו את הכיסוי הרחב ביותר – במחיר האטרקטיבי ביותר.

איך ניתן להשיג זאת? המלצה ברורה היא לא לרכוש ביטוח רכב, ובכלל זה ביטוח צד ג', ללא בדיקה של מספר הצעות לפחות. כיום, ישנם אתרי השוואת מחירים, שמאפשרים לראות את מה שמציעות החברות השונות בתחום. תוך מספר דקות, ניתן לדעת את הפרטים של כל הצעה והצעה, ואפילו לבצע את ההזמנה ישירות.

הצעד הבא, כמובן, הוא לקוות כי הטיפול המשפטי, כמו גם מימושו של ביטוח צד ג', לא יידרשו כלל.

Wobi - השוואת מחירי ביטוח רכב באינטרנט


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI