דף הבית פיננסים וכספים מט"ח סקירת מט"ח שבועית שבין 23-27/03/09
סקירת מט"ח שבועית שבין 23-27/03/09
24/03/09 |  צפיות: 2862

דולר-שקל: עדיין מוקדם לדבר על שינוי מגמה לכיוון הדובי. המטבע האמריקאי נכנס למהלך של מימושים ונכנס לאזור התיקון הטכני. סוף שבוע המסחר אופיין בבלימה על קו המגמה העולה. מחזורי המסחר, כמו גם שאר האינדיקאטורים, גבוליים ומצביעים על חוסר ודאות עם נטייה בכל זאת להמשך ירידות - לפחות קלות - בשלב זה. רצוי לבחון אפשרות לכניסה לפוזיציות בשורט רק במקטעים קטנים, ככל שהירידות ממשיכות ופורצות את קווי פיבונאצ'י, וכל פעם עד לנקודות התמיכה הקרובות. לעומת זאת, במידה והשבוע יאופיין ביציאה מתיקון - ראוי לשוב ולבחון פוזיציית "לונג" כאשר היעד הראשון עדיין נותר לעת עתה 4.3300 .

יורו דולר: כאמור בסקירה הקודמת, פריצת שער 1.2990 היוותה את האות לסוחרי המגמה להיכנס לפוזיציה בכיוון מעלה. סוחרים אלה לא רק שהניבו תוצאות יפות בנות כמה מאות פיפסים ברווח, אלא שלעת עתה הם עדיין ממשיכים במרוץ. עם זאת, יש להבחין גם בעובדה שהיורו נכנס לתיקון טכני והגיע עד לקו הבלימה של "גאן". מכאן הדרך פנויה לשני הכיוונים אותם צריך לבחון במהלך ימי המסחר הראשונים של השבוע. האחד - נטייה ליציאה מתיקון טכני כהמשך המגמה הראשית הדובית המאופיינת כבר מזה זמן רב, והאפשרות לפריצתה המחודשת. השנייה - שלב ביניים של מימושים שיאופיין הלאה בהמשך עליות המטבע האירופאי, שכן מדובר כבר במגמה משנית עולה עם כל המשתמע מכך.

סטרלינג-דולר: ההערכה שהובאה בסקירה הקודמת לפיה לא מומלץ לפתוח פוזיציה שורית הוכחה כמוטעית. מהלך שבוע המסחר האחרון אופיין כן בעליות. ניכרת גם פריצה של קו המגמה היורד. יחד עם האינדיקאטורים, כמו גם תבנית היפוך שמתגבשת - עולה הסבירות האפשרית להמשך עליות של המטבע האנגלי למול זה האמריקאי. עם זאת, ניראה שנכון להמתין עד לפריצת התבנית טרם כניסה לפוזיציה, שכן היא תלמד גם על חריגה שמעבר לתיקון הטכני הטהור של גל הירידות הקודם. יחד עם זאת, ספק רב באם הסוחרים האגרסיביים ימתינו עד אז, שכן הם יעדיפו לפתוח עסקה שורית כבר בשבירת השיא האחרון שנוצר בשליש האחרון של החודש הקודם, ונמצא על קו הבלימה של "גאן.

דולר-יין: מי שעוקב אחר הסקירות בוודאי שם לב שנאמר שגם בשבוע החולף, כמו זה הקודם לו, הצמד מתאים יותר למסחר לאוהבי האתגרים, כפי שהוכח למעשה בימי המסחר הרלוונטיים. יתירה מכך, עוד נאמר שאי הוודאות עדיין מלווה את הצמד, שלפי כל הסימנים הוא לא אמור להיות הצמד שיהיה הכי "נחמד" אליכם למסחר, ושאם בכל זאת אתם אוהבי אתגרים אז אתם מוזמנים למסחר כשהסימנים מצביעים יותר לכיוון של ירידות מסוימות מאשר של עליות. ואכן כך היה - תחילת שבוע המסחר החל בעליות קלות, שלאחר מכן התחלפו בירידות רציניות, בעוד יום המסחר במטבע חוץ האחרון של השבוע הקודם נסגר חזרה במגמה קלה עולה. האם מדובר בסוף הסיפור? האם ניתן כבר להמשיך עם מסחר יותר רגוע? - ממש לא! בניתוח טכני באספקטים רחבים ניתן ללמוד שגל העליות האחרון במגמה המשנית הגיע לשלב בלימה של המגמה הדובית הראשית, בעוד שבהחלט ישנה אפשרות שמגמה דובית זו תצא עתה מתיקון טכני לכיוון המשך ירידות בולטות. מאידך, לא ניתן להתעלם מהעובדה שבכל זאת מדובר במגמה משנית שורית לא קצרה מידי, שהשבירות כלפי מטה שאופיינו את ימי המסחר האחרונים משבוע שעבר אינם אלא מימושים, בעוד המהלך מגובה גם הוא עד לנקודת בלימה ונטייה ליציאה מתיקון טכני של המגמה המשנית האמורה. כך שהכל פתוח. עדיין יש לנקוט משנה זהירות עם מסחר בצמד זה.

דולר-קנדי: הצמד נמצא כעת במצב די פרובלמאטי למסחר. מצד אחד אנו עדים לגל ירידות שפקד לאחרונה את המטבע האמריקאי, שהמשכו האפשרי גם בשבוע הקרוב נתמך הן על ידי מחזורי המסחר הערים בכיוון מטה, כמו גם ב - RSI. עם זאת השער נמצא כרגע על גבול סיום התיקון הטכני של גל העליות, כך שאין אינדיקציה ברורה על כך שלא עומדת להיות מגמה עולה מחודשת קרובה. מה גם שתבנית ההמשך שנפרצה עדיין לא נסגרה בנקודת הסטופ הנדרשת לפוזיציה מסוג זה. כך שבסופו של דבר ניתן להבחין בנטייה להמשך ירידות, שניתן להיות יותר בטוחים לגביה באם השער יחרוג מגבולות התיקון הטכני, אך מצד שני יש לבחון גם את האפשרות שהשער יתחיל חזרה לעלות לכיוון היציאה מהתיקון האמור, בעוד ימשיך בדהירתו כלפי מעלה - כהמשך לתבנית ההיפוך שנפרצה, כמו גם פריצתה סוף סוף של נקודת ההתנגדות ארוכת הזמן.

אוסטרלי-דולר: הצמד היה ועדיין נשאר בעייתי למסחר. יש יותר מידי סימנים סותרים. אכן, כפי שנטען בסקירה הקודמת הסימנים הקלים שהצביעו על גל מינורי אפשרי הוכיחו עצמם, ואף ישנה אפשרות להמשך עליות קלות גם בשבוע הקרוב, אך כאמור, ישנם גם סימנים חליפיים המצביעים על אפשרות אחרת. ניראה שראוי להתרחק ממסחר על צמד זה בשבוע הקרוב.

דולר-פרנק: אכן הדולר לבסוף נכנס לרמת תיקון טכני תוך שהוא רושם ירידות חדות במהלך שבוע המסחר שעבר, ובמיוחד מאמצעו. לעת עתה כל הסימנים מעידים על המשך ירידות אפשריות של הדולר למול הפרנק השוויצרי, אך מומלץ לבחון האם השער יחצה את השפל האחרון שנוצר, שכן כרגע הוא נמצא סביב קו הבלימה של "גאן" ועדיין בתוך גבולות התיקון הטכני, כך שבכל זאת קיימות אפשרויות לעליות - לפחות בשלב הקרוב - ונראה שלא ראוי להתעלם מכך לחלוטין בשלב זה.

יורו-ניזילנדי: גל העליות האחרון של היורו החל בתיקון טכני, שאופיין ביציאה לא מוצלחת ממנו. כשל השוק שניכר בהמשך מצביע על המשך הירידות, כפי שאלו באו לידי ביטוי בימי המסחר האחרונים. הסימנים ממשיכים לאותת על ירידות גם בטווח הקרוב, אך מומלץ לבחון אותם במקטעים - לאחר פריצת קו השפל האחרון ובכל פעם להגדיר יעד עד לנקודת התמיכה הקרובה, וכך הלאה, לרבות בפריצה אפשרית של קו המגמה העולה ארוך הטווח.

יורו-פאונד: כדאי לשים לב לעובדה שגל העליות המשמעותי שהחל עוד באוקטובר אשתקד, לאחר תקופת דשדוש ממושכת, ואשר נבלם ונכנס לתיקון טכני כבר במהלך תחילת שנה זו, נעצר על קו הבלימה של "גאן", שנמצא בתוך גבולות התיקון הטכני עצמו, ועודה דרכו שוב מעלה - במה שנראה יציאה מתיקון. אוטוטו נפרץ השיא האחרון שנוצר. כל זאת עשוי ללמד על גל עליות מחודש ו"בריא" של המטבע האירופאי. ראוי למעקב ולבחינת אופציות יפות למסחר בעליה.   

לצפייה ביומן אירועים כלכליים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 


 


מאמרים נוספים מאת
 
השעות הכי טובות למסחר בפורקס
13/04/09 | מט"ח
כנסו והתעדכנו בשעות הכי טובות למסחר בפורקס!!

סקירת מט"ח שבועית שבין 23-27/03/09
24/03/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 23-27/03/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 16-20/03/09
15/03/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 16-20/03/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 09-13/03/09
11/03/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 09-13/03/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 09-13/03/09
11/03/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 09-13/03/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 02-06/03/09
02/03/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 02-06/03/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 23-27/02/09
23/02/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 23-27/02/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 16-20/02/09
16/02/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 16-20/02/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 09-13/02/09
08/02/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 09-13/02/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 02-06/02/09
02/02/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 02-06/02/09
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI