דף הבית אימון אישי NLP טיפים לדייט, טיפים למערכות יחסים, טיפול בחרדה בדייט, ליצור כימיה בדייט, לגרום לבחורה להרגיש בנוח, טיפים להכרויות, NLP בדייט, ליצור אווירה נעימה בדייט,
טיפים לדייט, טיפים למערכות יחסים, טיפול בחרדה בדייט, ליצור כימיה בדייט, לגרום לבחורה להרגיש בנוח, טיפים להכרויות, NLP בדייט, ליצור אווירה נעימה בדייט,
אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il 10/11/13 |  צפיות: 3310
טיפים לדייט, טיפים למערכות יחסים, טיפול בחרדה בדייט, ליצור כימיה בדייט, לגרום לבחורה להרגיש בנוח, טיפים להכרויות, NLP בדייט, ליצור אווירה נעימה בדייט, איך ליצור כימיה? NLP להכרויות

אז מה אתה שואל עוד פעם?

ש: על בחורה שיוצאים איתה והיא מסתכלת רואה שאני יוצא איתה ומתסכלת אלי בחרדה.

אליעד: אז אתה שואל, הוא שואל כזה דבר אם נגיד לדוגמא הוא יוצא לדייט עם מישהי נגיד בחורה והיא משדרת שהיא כאילו סגורה כזאת, כאילו מפחדת לדבר. מה לעשות, מה אתה חושב מה לעשות או לדוגמא נגיד שיש לך ילד ואתה רוצה לדבר איתו ואתה רואה שהוא מפחד לספר לך וכו', מה עושים במקרה כזה, מה אתה חושב שצריך לעשות? מה עושים כשרוצים לשנות את המציאות, דבר ראשון מה שואלים?

ש: למה היא ככה.

אליעד: יפה, משארים למה היא ככה ולא אחרת, אתה הבנת? כשאתה רוצה לשנות את המציאות במשהו אתה שואל איך אני, אני עכשיו רוצה שמשהו, קודם כל תשאל למה זה ככה. עכשיו מה הסיבה לדעתך שגורמת לבחורה להרגיש לא בנוח לדבר.

ש: חוסר הנוחות שלה עם עצמה.

אליעד: איזה סיבות לדעתך יכולות להיות לבן אדם להרגיש לא בנוח לדבר?

ש: פחד.

אליעד: יפה, פחד ממה?

ש: פחד מסוים.

אליעד: לא, אבל אם אתה נשאר ולא יודע בא נניח שאתה לא יודע, בואו אני אשאל אתכם שאלה יותר מתחכמת, נגיד שמישהו מפחד ממשהו ואתה רוצה לגרום לו לא לפחד מזה ואין לך מושג ממה הוא מפחד, מה צריך לעשות? אתה איתנו, אתה איתי? אז למה אתה מסתכל לשם תתרכז איתי. תגיד לי משהו, נגיד שמישהו מפחד ממשהו ואתה לא יודע ממה הוא מפחד ואתה רוצה לגרום לו לא לפחד מה צריך לעשות? לא יודע, אתה הבנת מה שאלתי? הרי מה אנחנו אמרנו לו, הוא אומר אם הבחורה מרגישה פחד לדבר ואתה רוצה לגרום לה להרגיש בנוח לדבר, מה צריך לעשות? נשאל למה היא מפחדת, אבל בא נניח שהוא אומר "לא יודע למה היא מפחדת, אין לא יודע למה היא מפחדת".

ש: מפחדת להגיד למה היא מפחדת.

אליעד: לא, בא נניח שאתה לא יודע למה היא מפחדת ואתה רוצה לגרום לה לא לפחד, איך אפשר לגרום לבן אדם לא לפחד בלי לדעת למה הוא מפחד, אבל לפני שנענה על השאלה הזאת בא נלך על המקרה היותר קלאסי, בא נניח שהיא מפחדת אז מה אתה צריך לעשות? ממה היא מפחדת אמרנו נגיד שהיא מפחדת שהיא תגיד, מה אמרת?

ש: שתגיד שסתם מפחיד לה משהו.

אליעד: קודם כל אינטואיטיבית, לא זה הפתרון שלך, תגיד לי קודם כל אינטואיטיבית תקשיב עד הסוף, קודם כל מה שאתה אומר זה חצי נכון, אוקי לא נזלזל בפתרון זה חצי נכון, תכף נתעמק בזה. קודם כל אינטואיטיבית ברגע שאתה רואה בחורה נגיד שמפחדת לדבר איתך בדייט, קודם כל אתה צריך לעשות אוטומטית לשאול את עצמך "למה" ואז לשאול את עצמך "אם הייתי מפחד, למה אני הייתי מפחד?", כאילו אוטומטית תעשה השלכה אל עצמך, תאמר לעצמך "אם זה הייתי אני, כשאני מפחד לדבר, למה אני מפחד לדבר?", מאוד יכול להיות שהיא מפחדת מאותה סיבה.

עכשיו, מה הוא הביא פתרון? הוא הביא פתרון שהוא נכון בהיבט מסוים, מה הוא אומר? הוא אומר מה שאמרת זה נכון, הוא אומר שהוא התחיל לדבר שטויות ואז אם הוא מתחיל לדבר שטויות תיווצר אווירה של הומור כזאת ואז אם יש לה משהו לומר אז היא לא מפחדת לדבר שטויות גם כן, סוג של אוקי. איזה עוד פתרון יכול להיות? מה שאמרת זה נכון אבל זאת לא המהות של הדבר כי המהות של הדבר זה לגרום לה לא לפחד לדבר שטויות. עכשיו מה עושים כדי לגרום למישהו לא לפחד לדבר שטויות?

ש: מראים לו שהוא לא מפחד.

אליעד: לא, אבל זה מה שהוא אמר אבל איך זה גורם לשני לא לפחד לדבר שטויות? אז לפעמים זה גורם ולפעמים זה לא גורם. תראה אז אם זה מישהו שאתה מכיר אותו כבר, אוקי אז מה שצריך לעשות זה לשדר לו שאתה אוהב אותו בלי תנאים, אוקי אם תשדר לבן אדם שאתה אוהב אותו בלי תנאים הוא פחות יפחד לתהות ואז במילא יש סיכוי יותר גדול שהוא יגיד מה שהוא רוצה, או מה שהוא מרגיש או מה שהוא חושב. יש מבין, מה הבנת? אם זה בן אדם שאתה מכיר אותו ושיש לך איתו כבר היכרות אז מה אתה צריך לשדר לו כדי שהוא לא יפחד לדבר?

ש: אהבה ללא תנאים.

אליעד: נכון, אתה צריך לשדר לבן אדם שאתה אוהב אותו ללא תנאים ואז זה מגדיל את הסיכוי שהוא לא יפחד לדבר, אוקי? יפה, עכשיו אם זאת נגיד בחורה בדייט לדוגמא ואתה לא מכיר אותה עדיין אז איך אתה יכול לשדר לה שאתה אוהב אותה בלי תנאים לדוגמא, מה השכל שבדבר, איך אתה יכול עם בחורה בדייט שאתה מרגיש שהיא מפחדת לדבר, אולי היא תגיד שטות לשדר לה שאתה אוהב אותה בלי תנאים, איך זה אפשרי? לא יודע? עכשיו אתה יושב עם בחורה בדייט נניח עם מישהו, אוקי והבחורה מפחדת לדבר ואתה חושב שהיא מפחדת לדבר כי היא מפחדת להגיד טעות, להגיד משהו שהוא שגוי. אז אמרנו שאם זה בן אדם קרוב אליך אז תשדר לו שאתה אוהב אותו בלי תנאים אבל איך אתה יכול לשדר לבחורה שאתה אוהב אותה בלי תנאים, אתה לא מכיר אותה כאילו, מה תגיד לה "אני אוהב אותך בלי תנאים".

ש: אפשר להגיד סתם איזה משהו.

אליעד: רגע אני מסביר רגע את מהות השאלה, מה שייך לשדר לה "אני אוהב אותך בלי תנאים", אתה לא מכיר אותה בכלל. נו אז מה התשובה?

ש: אולי לשפוט אותה על איזה חיסרון כאילו ולאהוב אותה בכל זאת להראות לה שאתה רוצה.

אליעד: זה נכון אבל זה בעייתי, מה הוא אומר? הוא אומר "אין בעיה בוא נציב חיסרון שלה ונשדר לה שהיא טובה איך שהיא למרות החיסרון", אבל זה בעייתי כי איך אתה יכול להגיע איתה לסיטואציה שאתה מציב את החיסרון שלה, אתה מבין? הרי מה היא לא תספר על החיסרון שלה אז מה אתה?

ש: משהו שאתה רואה, כאילו.

אליעד: כן אבל זה יכול ליצור בעיה ואז, נכון אבל זה יכול ליצור בעיה, זאת אומרת "מה הוא רואה בי חסרונות", היא יכולה להיתפס על החיסרון ולהגיד "עכשיו אני בכלל לא רוצה לדבר איתו כי הוא רואה בי חסרונות".

ש: אז להפוך את החיסרון ליתרון.

אליעד: לא, אז השאלה שלי היא כזאת, איך אתה יכול לשדר לבחורה שאתה אוהב אותה בלי תנאים למרות שאתה עוד לא מכיר אותה כאילו?

ש: לקחת את החיסרון שלה שאתה חושב שאתה רואה.

אליעד: איזה חיסרון אתה חושב שאתה רואה, אתה עכשיו נמצא.

ש: למשל שהיא נמוכה, לספר לה כמה אתה אוהב את נפוליון.

אליעד: אוקי, רגע קודם כל הוא אמר משהו מעניין, אוקי אבל זה דומה בדיוק למה שהוא אמר, מה נתנו תשובה? אמרנו שאלה איך אפשר לגרום לבחורה לחשוב שאתה אוהב אותה בלי תנאים? תשובה, תיקח חיסרון שיש בה ותראה לה שאתה אוהב אותה עם החיסרון הזה ואז היא תקבל תחושה שאתה אוהב אותה בלי תנאים. אוקי ובהנחה שאתה רוצה לדלג על השלב הזה, לחסוך אותו כי אתה לא רוצה להסתכן בלדבר על חיסרון שלה.

ש: אז דבר על יתרון שלה, על יתרונות.

אליעד: אבל אתה רוצה לשדר לה שאוהבים אותה בלי תנאים, אדרבא יכול להיות שאם אתה תדבר על היתרונות שלה אז היא תגיד "הוא אוהב אותי עם תנאים", אז היא עוד יותר תפחד לדבר.

ש: אולי לא שלה ישירות, אולי לדבר, טוב זה לא.

אליעד: מה קורה, הלו מה רצינו, שלשדר לה שאתה אוהב אותה בלי תנאים, נכון?

ש: כן.

אליעד: נכון, יפה, מה המהות ומה הצורה? יש פה מהות וצורה, הצורה היא לשדר לה שאתה אוהב אותה בלי תנאים והמהות זה לגרום לה לאהוב את עצמה בלי תנאים. המהות לא סותרת את "הבלי תנאים" זה רק צורה לשדר לה שאתה אוהב אותה בלי תנאים זאת צורה שאמורה להוביל למהות שהיא תאהב את עצמה בלי תנאים, ואם היא תאהב את עצמה בלי תנאים אז היא תרגיש בנוח לדבר. עכשיו לכן זה לא מחויב שתגרום לה לחשוב שאתה אוהב אותה בלי תנאים, מספיק שתגרום לה לאהוב את עצמה בלי תנאים. ואיך אתה יכול לגרום לה לאהוב את עצמה בלי תנאים? על ידי שבדו שיח שאתה מדבר באופן כללי תדבר על אנשים ותדבר על זה שאנשים הם טובים כפי מה שהם ושכל אחד יש לו יתרונות וחסרונות ושום בן אדם לא מושלם ושהחיים הם, ושכל דבר טוב כפי שהוא ושבן אדם לא צריך להישבר מהחסרונות שלו כי "ככה וככה".

אתה חייב להגיד לה את זה "אני אוהב אותך בלי תנאים", אם זה מישהו שאתה מכיר יותר קרוב ואז אתה תשאל אותו משהו אישי "אני אוהב אותך בלי תנאים", אוקי אבל אם זה משהו אחר. עכשיו אז המהות היא, אז מה הצורה? הצורה זה "אני אוהב אותה בלי תנאים" אבל איך אפשר להעביר לה צורה כזאת, "לא מכיר אותה בכלל, לא", אז מה השכל שבדבר? המטרה היא שהיא תאהב את עצמה בלי תנאים.

ש: אתה מראה לה שאתה אוהב אותה בלי תנאים באופן כללי?

אליעד: אתה מדבר איתה באופן כללי על הצורך לקבל אנשים כפי שהם ועל זה שזה מאוד חשוב שאנשים ידעו לקבל את עצמם כפי שהם, ועל זה שזה מאוד חשוב שבן אדם יהיה שלם עם החסרונות שלו.

ש: לא בטוח שזה יעבוד.

אליעד: שום דבר לא בטוח שיעבוד.

ש: אז בא נעשה ההפך.

אליעד: למה תעשה ההפך?

ש: יכול להיות שעכשיו שהיא לא מודדת בקריטריונים.

אליעד: זה נכון אבל אז בכל מקרה אין פתרון, כאילו אתה אומר שעכשיו שהיא תראה שיש לה עוד חיסרון שהיא לא מקבלת את עצמה, בסדר אבל זה אין לזה פתרון אחר כי היא כבר לא מקבלת את עצמה, אתה מנסה לנטרל את זה אז מה הפתרון? להגיד "אני מקבל אותך", אז אתה אומר ואם היא תגיד "אה אז אני לא בסדר שאני לא מקבלת את עצמי". עוד פעם לא, אבל גם את זה צריך לדעת לעשות בחוכמה, אם אתה אומר "בן אדם חייב לקבל את עצמו בלי תנאים" היא עוד יותר תהיה בדיכאון והיא תגיד שהיא מפחדת לספר על עצמה שהיא לא אוהבת את עצמה כי היא לא מקבלת את עצמה בלי תנאים. אם אתה תציג את זה כמחויב אז הצגת עוד סטנדרט שהיא עוד פעם לא עומדת בו ואז היא עוד פעם בדיכאון, אני לא אומר להציג את זה כאיזה מחויב, אני אומר להציג את זה כרעיון, תספר כמה אתה מקבל אנשים חלשים וכמה אתה אוהב אנשים כפי שהם, וכמה אתה גאה באנשים שיודעים לבטא את החולשות שלהם, כל הדברים האלה אוקי?

עכשיו זאת תשובה למתחילים, כאילו זאת תשובה שכל אחד צריך לדעת אותה מהות וצורה, מה זה מהות וצורה? אם אתה בראש שלך אומר "אני צריך לגרום לבחורה לחשוב שאני אוהב אותה בלי תנאים" אין לכך פתרון, מה תגיד לה "אני אוהב אותך בלי תנאים", "אז מה אם אתה אוהב אותי בלי תנאים" אבל המטרה שלך היא לגרום לה לאהוב את עצמה בלי תנאים, זאת מהות הדבר. אוקי, למרות שזה חצי נכון חצי לא נכון כי עדיין אתה מעביר לה מסר שאתה אוהב אנשים בלי תנאים. אוקי, עכשיו נשאל שאלה אחרת, אתה קודם כל קיבלת תשובה לשאלה שלך, מה הבנת?

ש: מסרים בעצם לצורך שלה.

אליעד: שמה הוא לצורך העניין?

ש: לצורך העניין הזה שהיא צריכה להבין שמקבלים אותה איך שהיא ואז בעקיפין מעבירים לה את המסר שככה בדיוק אתה מתייחס לאנשים.

אליעד: ואז ההיגיון אומר שהיא תרגיש יותר בנוח לדבר כי היא תרגיש שהיא אוהבת את עצמה בלי תנאים, אוקי? יפה. עכשיו אני חוזר לשאלה הקודמת, מה קורה אם בן אדם מפחד ממשהו ואתה רוצה לגרום לו לא לפחד ממה שהוא מפחד ואין לך מושג ממה הוא מפחד, בא נניח נגיד שהוא מדבר עם הבחורה והוא משדר לה הכל והיא גם מפחדת, מה עושים, איך גורמים למישהו לא לפחד ממשהו בלי שאתה יודע ממה הוא מפחד, צריך נוסחא כללית לפתרון פחד.

ש: מפחידים אותו על משהו אחר.

אליעד: אוקי זה השלב של, אוקי עכשיו תביא את התשובה השניה, אתה נמצא עכשיו בסיטואציה עם בן אדם ואתה רואה שהוא מפחד אין לך מושג ממה הוא מפחד, הכי טוב זה לדעת ממה הוא מפחד ולנטרל את הפחד הזה בצורה כזו או אחרת ובהנחה שאין לך מושג ממה הוא מפחד, אתה רוצה לגרום לו לא לפחד.

ש: מתחילים לספר משהו מעניין ואם המחשבה שלה כביכול להתעלם מהצורך שלה לפחד.

אליעד: לא, ואם הוא לא, אתה אומר תעביר נושא, תעשה עליו מניפולציה, תנסה לדבר איתו על משהו אחר שהוא לא יחשוב שהוא מפחד. וזה טיפה נכון אבל בא נניח שהבן אדם מפחד ואתה רוצה שהוא לא יפחד, מה עושים?

ש: אפשר לשאול אותו.

אליעד: מה לשאול אותו? ממה הוא מפחד, הוא אומר לך שהוא לא מפחד מכלום אבל הוא מפחד, מה עושים, מה ההפך של המילה פחד? תבינו כל התיאוריות בסופו של דבר באות לידי ביטוי בפרקטיקה. עכשיו אתה מול הבחורה, מה אתה עושה? ניקח את כל התיאוריות שלמדת על פחד, על רצון, מחשבה, "יש אין", שכל אין שכל, זמן מקום עכשיו תלביש את זה לסיטואציה ספציפית הזאת, איך אתה גורם לה לדבר, זה הכל עם כל התיאוריות עכשיו אם אתה לא יודע לתפקד בסיטואציה התיאוריות שלך נשארו בגדר תיאוריות. הוא אמר, לא עשו כלום, הוא הקצין עוד פעם, אני אמרתי להישאר בגדר התיאוריות, גם תיאוריות זה טוב.

ש: אמרתי לא עשינו כלום לא עברתי.

אליעד: לא עשינו מספיק, אוקי תלוי ביחס למה. טוב מה עושים, מה ההפך של פחד, מי שמפחד מה עושים?

ש: מעבירים אותו ממבחן התוצאה.

אליעד: מביאים לו, מה עושים כדי לגרום למישהו לא לפחד למרות שהוא מפחד, באופן כללי ואין לך מושג ממה הוא מפחד, מישהו בא אליך לפגישה טיפולית אומר לך "שלום אני מפחד", "ממה אתה מפחד?" הוא לא אומר לך ממה הוא מפחד, הוא אומר לך "אבל תעזור לי להוציא אותי מהפחד" בלי שהוא אומר לך ממה הוא מפחד, מה אתה עושה, בהנחה שאתה לא אומר לו תמשיך לפחד? הנה דילגנו על האופציה הזאת.

ש: אפשר לדבר על הפחד הכללי את הנתיב של הפחדים.

אליעד: מה זה אומר לדבר איתו על הפחד הכללי?

ש: ממה כולם מפחדים בסופו של דבר.

אליעד: אז כולם מפחדים בסופו של דבר.

ש: ממה? שהמציאות תהיה נגד רצונם.

אליעד: יפה נו אז ואם מישהו אומר לך שהוא מפחד, ממה כולם מפחדים? מזה שהמציאות תהיה נגד רצונם, אוקי אז אם מישהו אומר לך שהוא מפחד לא אומר לך מה והוא רוצה שתוציא אותו מהפחד, מה עושים, מה מדברים איתו?

ש: ביטחון עצמי.

אליעד: מה בטחון עצמי? תגיד לו "אל תפחד תהיה עם בטחון עצמי", מה שואלים אותו?

ש: שואלים אותו באיזה מצבים אתה מרגיש בטוח ואז ההפך של זה שאתה מפחד.

אליעד: קודם כל הוא אמר משהו נכון, הוא אמר אם מישהו מרגיש שהוא מפחד ואתה רוצה לדעת ממה הוא מפחד והוא לו אומר לך ממה הוא מפחד, תגיד לו "תגיד לי באיזה מצבים אתה לא מפחד?" אז מזה אתה יודע ממה הוא מפחד. מה שאמרת זה נכון אבל בהנחה שאתה לא יכול לנהל איתו את הדו שיח הזה, אתה עכשיו עם בחורה בדייט היא מפחדת לדבר, אין לך מושג קלוש למה היא מפחדת לדבר ואתה צריך לגרום לה לא לפחד לדבר, ואתה לא יכול לשאול אותה "תגידי לי באיזה דייטים את לא מפחדת לדבר?" או "באיזה מצבים את מרגישה בנוח?", לא מתאים אתה יודע, אתה מתחיל להעביר עליה ביקורת למה היא לא מדברת.

אתה צריך משהו כללי שבהנחה שאתה חושב שהיא מפחדת, בהנחה שזאת האמת, איך אתה מוציא מישהו מפחד באופן כללי. או לדוגמא נניח שיושב הבן אדם ואומר לך "אף פעם אני לא מרגיש בנוח", מה אז אתה אומר לו? אז תגיד לו "טוב אז מה יכול לגרום לך להרגיש בנוח?", הוא יגיד לך "לא יודע" או במילים אחרות "לא יודע ממה אני מפחד". מה עושים? אוקי שים לב ברחנו לכדורים, נו מה עושים?

ש: הולכים לרצון.

אליעד: מה זה אומר, מה עושים פרקטית, מה שאתה אומר זה נכון, מה עושים פרקטית?

ש: מסבירים לו.

אליעד: אתה עם הבחורה בדייט, עכשיו מישהו נמצא מולך בדייט, אוקי הבחורה מפחדת לדבר אתה רוצה שהיא לא תפחד.

ש: מה ממה שאני אומר לה או מה הרעיון?

אליעד: קודם כל בא נלך עם הרעיון אבל לאו דווקא דייט, בא נלך לדוגמא אתה נגיד יוצא עם החברים לטיול ואתם רוצים לעשות באנג'י, וצריך לרדת מהצוק למטה ואחד מהאנשים מפחד, עכשיו תתחיל להיכנס למה הוא מפחד וזה, עזוב מסובך מה אומרים לבן אדם שלא יפחד בלי לנתח ממה הוא מפחד, צריך משהו כללי כמו תרופה כללית כזאת אם אתה מפחד, לא משנה תחשוב על זה ואתה לא תפחד לא משנה מה, אתה מבין אני נותן סיטואציה, כל מיני סיטואציות.

נגיד אתה לא יודע, עושים קבוצה משהו פתאום יש איזה מישהו שמפחד לעשות את זה, אתה נמצא עם מישהו באיזה מצב ואתה רואה שהוא מפחד, אתה רוצה להגיד לו שהוא לא יפחד ואין לך עכשיו זמן גם "למה הוא מפחד, מה הוא חושב, טראומה מהילדות, זה מזה זה משם", תביא איזה משהו כללי כזה.

ש: תגיד לו אם אתה תרצה את זה אתה לא תפחד אם לא תרצה.

אליעד: אבל זה עוד יותר מפחיד, סתם לא יותר מפחיד אבל מה זה עזר הוא לא רוצה את זה. אתה גם צריך לעשות את זה מתוחכם כי הוא לא מודה שהוא מפחד אפילו, אתה גם לא רוצה להגיד לו "תקשיב אל תפחד כי". אתה צריך למצוא נושא, לדבר איתו על משהו שכשתדבר איתו על הנושא הזה הוא פחות יפחד.

ש: בן אדם מפחד להרגיש רע והוא רוצה להרגיש טוב, אז היא מפחדת להגיע למצב של להרגיש רע, היא מפחדת להרגיש רע אפשר אולי למשוך אותה לאיכשהו להרגיש טוב.

אליעד: איך, מה זאת אומרת למשוך אותה להרגיש טוב? אני מביא לך סיטואציה כללית, כמה מקרים היית נגיד עם לקוח לדוגמא לקוח שלך, אתה איתי, שנגיד הצעת לו לעשות משהו וראית שהוא מפחד ואתה רוצה שהוא יעשה אז זה, ואין לך עכשיו כוח להתחיל לתחקר אותו "תגיד לי" או "אין לך יכולת, למה אתה מפחד, תגיד לי אתה מפחד?" הוא לא יודע, הוא יגיד לך "לא אני לא מפחד".

ש: אני אשכנע אותו שהוא יעשה את מה שאני רוצה שהוא יעשה ואז זה יוציא את זה כרצונו ואז הוא ירגיש טוב מזה.

אליעד: בהנחה שאתה לא תצליח והוא מפחד והמטרה היא שהוא לא יפחד, אבל אתה מה אתה אומר? אתה אומר בא נבדוק ממה הוא מפחד ונשכנע אותו שאם הוא יעשה את זה לא יקרה לו רע, יקרה לו טוב או שנפתה אותו נגיד לו "אתה יודע כמה טוב יצא לך מזה" ואז אולי זה יהיה יותר גדול מהפחד, שיש בזה סוג של היגיון, אתה אומר בא נגיד כמה טוב זה יכול לצאת לו ואז אולי הטוב שמספר לו שיצא לו מהדבר יגבר על הפחד שלו מהדבר, נכון.

ש: בסופו של דבר הפחד שלו זה להרגיש רע, זה מה שזה לא יהיה.

אליעד: אבל בא נניח שאתה לא רוצה עכשיו, בוא ניתן לך דוגמא, למה זה קצת בעייתי? קודם כל מה שאתה אומר זה גם נכון.

ש: ומה הרעיון שהוא אומר?

אליעד: הוא אומר שאם מישהו מפחד ממשהו פשוט תפתה אותו במשהו טוב, תגיד לו "אתה יודע מה יקרה אם תספר".

ש: למה אנחנו מדברים עכשיו שאי אפשר, אין את האפשרות שהוא ידבר לא?

אליעד: לא, הוא אומר כזה דבר, נגיד שיש מישהו שהוא מפחד ממשהו, אתה לא יודע ממה הוא מפחד אז אל תתמקד במה הוא מפחד, תספר לו כמה דברים טובים יצא לו אם הוא יעשה את זה. ואם הוא יעשה את הפעולה שאתה חושב שהוא לא עושה אותה כי הוא מפחד לעשות אותה.

ש: אבל אתה לא יודע בכלל ממה הוא מפחד.

אליעד: אז הוא אומר נכון אבל באופן כללי תספר לו כמה דברים טובים יצאו לו מזה ואז הוא ממילא ההיגיון אומר שהפחד שלו אולי יעלם. ואז אתה אומר זה נכון ובהנחה.

ש: אפשר גם לאיים עליו שאם הוא לא יעשה את זה.

אליעד: אז יהיה לו פחד יותר גדול, גם נכון, בעיקרון זה נכון אבל בהנחה שאתה רוצה משהו אחר. אתה רוצה לדבר על משהו ואנחנו קודם כבר נתנו את התשובה.

ש: המטרה זה לדובב.

אליעד: מהות וצורה. מה שאלתי קודם? איך לגרום לבחורה לחשוב שאתה אוהב אותה בלי תנאים וזאת הייתה הצורה. מה הייתה המהות? לגרום לה לאהוב את עצמה בלי תנאים, זה בדיוק אותו מבנה. מה ההפך של הפחדים? ההפך של הפחדים זה השכל של "לא משנה".

ש: זה מה שרציתי להגיד, אם אני אצליח לגרום לך "ללא משנה".

אליעד: נכון, אז אני...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | מומלץ, מאמן אישי לחיים, מטפל טוב, יועץ פילוסופי

הכנס לאתר ותהנה מעוד קואצ'ר מומלץ, מטפל רוחני, לגרום לבחור, טיפול נגד חרדות, אימון עיסקי, חשיבה חיובית, חוויות, פסיכולוג, טיפול נגד חרדה, חוויות ועוד ...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il

מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד

מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי

תכנסו ותהנו ...



 


מאמרים נוספים מאת אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il
 
איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מ
תותח במכירות, הדרכת מכירות, אימון לאנשי מכירות, קורס למכירות, אומנות המכירה, אימון אישי לאנשי מכירות, ייעוץ טיפולי, קואצ'ר מומלץ: עכשיו יש בעולם שלנו המון אנשי מכירות שמוכרים קורסים לאנשי מכירות. ש: דיברנו על זה כבר פעם אחת. אליעד: מדברים על זה עוד פעם סדנה לאנשי מכירות קורס לאנשי מכירות, שיטת מכירות מה שזה לא יהיה שיטות למכור. עכשיו אני רוצה לתת את הפרספקטיבה הבאה כשמישהו מביא לך שיטה כשאומרים לך "אני אלמד אותך איך למכור" איך אתה יכול לבדוק האם ועד כמה השיטה הזאת נכונה אז אפשרות ...

יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשי
לא נמשכת מינית, בעיות בזוגיות, חוסר משיכה מינית, ריחוק רגשי, יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: איך יכול להיות מצב שמישהו נגיד לצורך העניין מעניק למישהו אחר מתוך אהבה נניח ודווקא זה שהוא מעניק לבן אדם האחר והבן אדם האחר נגיד אוהב את זה שמעניקים לו, שנייה רגע ואבל זה דווקא מרחיק אותו הבן אדם שמעניקים לו דווקא כאילו מרחיק ביניהם. עוד פעם אתה נגיד בא לילד שלך אתה קונה משהו אופניים, אוקי והילד שלך אוהב אתה האופניים והוא מרוצה מהאופניים ואין לו ...

מערכות יחסים, אופי או יופי, למה היא רוצה אותך? רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, למה אוהבים אותך? האם באמת אוהבים אותי? מה אוהבים בך? למה היא רוצה אותי?
מה אוהבים בך, למה היא רוצה אותי, רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, גולדיגריות, מערכות יחסים, אופי או יופי, מאמן אישי מומלץ, קואצ'ר מומלץ: עכשיו השאלה היא כזאת מהו האדם באמת בהקשר של הזוגיות, נגיד שמישהו אומר "תאהב אותי בגלל מי שאני לא בגלל מה שיש לי" ואז אתה אומר "אוקי ומי אתה באמת מה אתה" הרי כל מה שאתה יודע גם זה לא באמת אתה נכון, נגיד מה אתה נתת לדוגמא נגיד? ש: אוקי לדוגמא אין הבדל בין האדם לבין מה שיש לו זאת צורה אחת. אליעד: אוקי כי האדם לכשעצמו באמת מצד עצמו הוא כלום כאילו ...

טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומ
קונפליקט רגשי, התנהגות לא הגיונית, התנהגות אובססיבית, הפרעת OCD, התנהגות טורדנית, טקסים אובססיביים, מאמן אישי לחיים, גישור: עכשיו הנושא הוא כזה יש מצב שהבן אדם כשהתת מודע שלו, אוקי יש מודע ותת מודע מודע זה מה אתה חושב ותת מודע זה מה אתה מרגיש שאתה חושב כאילו משהו יותר פנימי קול פנימי נקרא, בסדר עכשיו יש מצב שזה עובד ככה אם הבן אדם התת מודע שלו והמודע שלו מסכימים אין לו בעיה עד כאן הבנו. התת מודע שלו אומר לו משהו מסוים המודע מסכים עם זה ואין בעיה לעומת זאת יש מצב שבתת מודע הוא ...

פחד ממחוייבות, שלבים בקשר זוגי, איך למנוע בגידה? לא רוצה להתחייב, לא רוצה להתחתן, פחד מחתונה, לא מוכן להתחתן, לגרום למישהי להיות רק איתך, לגרום למישהו
איך למנוע בגידה, לגרום למישהו לא לבגוד, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, לא רוצה להתחתן, שלבים בקשר זוגי, קואצ'ר מומלץ, תמיכה נפשית: אוקי מה לעשות במקרה כשנמצאים עם מישהו במערכת יחסים שהוא מפחד ממחויבות אז זה יכול להיות מערכת יחסים זוגית ויכול להיות מערכת יחסים עבודה יכול להיות כל מיני מערכות יחסים. ש: מה הבעיה הוא לא רוצה להרגיש מאוים. אליעד: הוא לא רוצה מחויבות ואז זה מפרק את הקשר כי יש את הקטע הזה אנשים יוצאים ואז אומרים "טוב אז מה אנחנו אז אנחנו חברים אז אנחנו בני זוג מה אנחנו ...

איך ליצור התאהבות לאורך זמן? זוגיות לאורך זמן, איך לגרום למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כ
כמה מתנות לתת, איך לגרום למישהו להתגעגע אליך, נתינה חומרית, איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך, איזה מתנות לתת, נתינה רגשית, מנטור, מטפל רגשי: וכאן אבאר עוד עיקרון בנושא של התאהבות, והוא שבן אדם אוהב בהווה את מה שעושה לו טוב בהווה. אבל בן אדם לא בהכרח יאהב בעתיד, את מה שעושה לו טוב בהווה. ז"א שאם אתה עושה למישהו טוב או רע בהווה, לא בהכרח שהוא יאהב או ישנא אותך בעתיד, למרות שכרגע הוא לדוגמא אוהב אותך, בגלל שאתה עושה לו כרגע טוב. ובמה תלוי אם הוא יאהב אותך בעתיד? תשובה: זה תלוי בעד ...

איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב? איך לגרום לילד לאהוב ירקות? איך לשנות התניה של מישהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא לא רוצה? איך להפוך שנ
איך להפוך שנאה לאהבה, בחורה בפרסומת, איך לגרום לילד לאהוב ירקות, איך לשנות דעות, איך להשפיע על אנשים, איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב, מומלץ, קואצינג: אם ברצונך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא ממש אוהב אותו, אם ברצונך לגרום למישהו להיקשר למשהו, נסה לשלב את המשהו הזה, בתוך משהו אחר טוב, שהאדם השני כן אוהב. לדוגמא, נניח שילד לא אוהב לאכול ירקות. נסה ליצור אוכל שהילד ממש ממש אוהב, ונסה לשלב שם ירק כלשהו. במינון כזה או אחר. ככל שאדם מרגיש יותר טוב באופן כללי, כך יותר קל ...

איך להתחמק משאלות? איך לענות לשאלות בעייתיות? איך לא לענות למישהו? איך להעביר נושא? איך לזהות שאלות מניפולטיביות? איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה? א
איך לענות לשאלות בעייתיות, איך לא לענות למישהו, איך להעביר נושא, איך לזהות שאלות מניפולטיביות, איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה, איך לענות על שאלה מכשילה, ייעוץ פילוסופי, ייעוץ טיפולי: אם מישהו שואל אותך שאלה, ולא בא לך לענות לו לשאלה שהוא שאל, באפשרותך לענות לו, למהות השאלה שהוא שאל, ולגרום לו להיות מרוצה מהתשובה שענית לו, גם אם בפועל לא ענית למה שהוא שאל אותך. ז"א, כאשר מישהו שואל אותך שאלה מסוימת, יש סיבה למה הוא שאלה אותך את השאלה הזאת. ולא תמיד אתה רוצה לענות לו על השאלה ...

איך נוצרת התאהבות דמיונית? מהי שנאה דמיונית? איך לחזק אהבה? איך להיות חלק מהטוב של מישהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחזק אהבה? איך ליצור חוויות
איך ליצור חוויות טובות, איך לחזק אהבה, איך לחזק אהבה, איך ליצור קשר רגשי, מהי שנאה דמיונית, איך להיות חלק מהטוב של מישהו, מטפל הוליסטי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לחזק אהבה של מישהו כלפיך ולגרום לו לאהוב אותך ולהתאהב בך? ואיך נוצרת התאהבות דמיונית? ואיך נוצרת שנאה דמיונית? ואיך אפשר לחזק אהבה דמיונית? ואיך הדמיון יוצר התאהבות? ואיך באפשרותך ליצור משיכה והתאהבות? ועוד. וכפי שכבר הסברתי, האדם אוהב את מה שעושה לו טוב. והאדם נקשר למה שגורם לו להרגיש ...

למה לא אוהבים אותך? התאהבות לא הגיונית, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, למה גברים אוהבים ביציות? נשים אוהבות גברים ששונאים אותן, כוונתך רצויה אך מעשיך א
למה לא אוהבים אותך, נשים אוהבות גברים רעים, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, העיקר הכוונה, אימון אישי ועסקי, טיפול הוליסטי: וכאן אבאר את אחד העקרונות החשובים ביותר באהבה ובהתאהבות. ואיך יכול להיות שתעשה למישהו טוב ושתרצה לעשות לו טוב ושהוא ישנא אותך? ואיך יכול להיות שמישהו יעשה לאדם אחר רע, והאדם האחר עדיין יאהב אותו אפילו יותר? ואיך יכולה להיות התאהבות לא הגיונית? ולמה לפעמים גברים אוהבים נשים ביציות, שעל פניו נראה שהן עושות להם רע? ולמה לפעמים ...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI