דף הבית עסקים מכירות למה חשוב לעשות סקרי לקוחות מהשטח? (ולשאול הרבה שאלות באופן כללי)
למה חשוב לעשות סקרי לקוחות מהשטח? (ולשאול הרבה שאלות באופן כללי)
בית האופניים והממונעים 12/11/13 |  צפיות: 4054


למה הכוונה בכלל בכותרת שלנו?

כל מי שקרא ולמד קצת על שיווק יודע שבעבר חברות גדולות עשו טעויות גדולות בגלל שהם הסתמכו על סקרי לקוחות, קבוצות מיקוד ועוד כל מיני שיטות וכלים "מסורתיים" שמשום מה הביאו ל כ80% כישלון בהשקת מוצרים חדשים שמופיעים בשוק.

נדגיש את זה שוב – 20% בלבד מהמוצרים החדשים שיוצאים לשוק מצליחים וזה אחרי שהושקע הרבה כסף בחקרי שווקים מעמיקים.

אפשר לשבת ולהסביר הרבה ולעומק איך זה ולמה זה קורה (הדרכים בהם תכננו את השאלון, הטיות של אנשים שעונים לעומת כוונות קנייה רציניות, השפעה של הטיות אחרות, מטאפורות וכיוב') – אבל הדבר החשוב יותר הוא מה עושים עם כל זה? ומה הדבר הבאמת חשוב שגורם לזה.

ובכן – מה שעושים עם זה – כדי באמת להגיע להבנות מסויימות – זה חקירה לעומק – ובשטח!!! ומה שגורם לכשלונות זה פשוט חוסר התעמקות ברמה רשלנית אפילו.

למה הכוונה.

משווקים לא מתעמקים כמו שראוי היה שיתעמקו בכוחות שפועלים מתחת לפני השטח ולהתנהגות החיצונית.

מצד שני משווקים מוצלחים – כן מתעמקים ומתעניינים באמת בלקוח.

זה לא מספיק לדעת שהלקוחות מעדיפים מראה עגולה על מראה מרובעת. הידיעה למה הם מעדיפים את הצורה הזאת חשובה אפילו יותר – בכלל שידיעה כזאת עשויה להוביל אותנו למסקנה שמה שהלקוחות באמת רוצים זה צורה אחרת – שהיא לא עגולה ולא מרובעת (משולשת? טרפז? ביצה? או... לך תדע).

אם הבנתם את ההגיון הזה – אז תבינו עד כמה חשוב המסר הבא – כל עסק שהוא צריך ואפילו חייב – לסקור את הלקוחות שלו באופן שוטף ושיטתי – לראות לא רק האם הם מרוצים – אלא – למה הם מרוצים, ממה הם לא מרוצים, מה הצרכים האמיתיים שלהם?

עסק כזה יידע לא רק לכוון את הפעילות העסקית שלו לעתיד, אלא גם לעזור באמת ללקוחות הקיימים שלו. – ידע לשאול את השאלות הנכונות בתהליך של מכירה שהוא למעשה ייעוץ ועזרה ללקוח וייתן פתרונות טובים מאד.

אז איך עושים את זה? – פעם בחודש מפנים זמן ביומן, ופשוט מתקשרים ללקוחות שקיבלו שירות – ושואלים – שואלים – מה שלומך? איך אתה מסתדר עם ה.... שלנו? האם אתה מרוצה? יש לך הערות, הארות, תובנות, בקשות?

מי שיעשה את הדבר הזה לאורך זמן – לא רק שישפר את המקצוענות שלו (לא הידע המקצועי – המקצוענות – היכולת לתת שירות ומוצר בצורה הטובה ביותר) – אלא גם יהנה בסופו של דבר מהעסק שלו!!!

כשלקוח מתקשר אלינו היום, אנחנו שואלים אותו סדרה שאלות על חיי היומיום שלו, על השימושים שלו, על כל מיני דברים שהוא לא חשב בכלל כמו שימושים עתידיים, סחיבת משקלים ועוד.

דוגמאות: למה אתה רוצה אופניים חשמליות, מה המטרה שלך? האם בעתיד אתה מתכוון לשים כיסא תינוק? כמה קומות את רוצה לקחת אותם? יש לך איפה לקשור ביומיום? למה אתה שואל על דגם מסויים? יש לך ניסיון? רכבת עליו? האם אתה יודע איך האופניים החשמליות עובדות? ועוד

מהניסיון שלנו – לשאול מגוון רחב של שאלות ועוד יותר חשוב – לשאול למה? למה אתה רוצה את זה וזה ולמה חשוב לך כך וכך... מביא לזה שהלקוחות שלנו מרוצים?

ואיך אנחנו יודעים את זה? אנחנו פשוט מתקשרים אליהם אח"כ ושואלים!!!

ובונוס נוסף – ומאד מאד מעניין שלא קשור למטרה המקורית – לבצע סקרים כאלו ממלא אותך במוטיבציה ואנרגיה!!!

אנחנו לא באמת יודעים להסביר למה – אבל זה פשוט ככה. נסו את זה בבית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בית האופניים והממונעים

על הכותבים

בית האופניים הממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות ואופנים חשמליות מיוחדות וקלנועיות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים החשמליים והממונעים, כולל ממונעים לילדים, אופניים חשמליות מתקפלות, תלת אופן, מדריכים לאופניים חשמליים חשמליות ועוד. ניתן לקבל אופניים חשמליות באזור המרכז ובמושב צרופה שבצפון. טלפון 052-3489218.



 


מאמרים נוספים מאת בית האופניים והממונעים
 
כך תבחר אופנים חשמליות
09/03/14 | אופניים
אופנים חשמליות, גם אופניים חשמליים רגילים וגם אופניים חשמליות מתקפלות הפכו לצו השעה של ממש.



חסכוניות, ניידות קלה ומהירה, חוסר תלות בתחבורה ציבורית, לא צריך לחפש מקום חנייה וגם לא לעמוד בפקקים.



הן חוסכות לך לעמוד בפקקים ובכלל!


מאמר זה ייתן לכם הדרכה באשר למרכיב היסודי החשוב ביותר כשאתם ניגשים לרכוש זוג חדש של אופניים חשמליות או אופניים חשמליות מתקפלות


האם כדאי לרכוש אופניים חשמליות זולות?
04/12/13 | אופניים
כמי שנחשבים לאנשי אמון של הלקוחות שלנו בכל מה שקשור לרכישת אופניים חשמליות, אנחנו מוצאים את עצמנו הרבה פעמים במצבים שאפשר לקרוא להם בעדינות – לא נוחים, כשלקוחות שואלים אותנו לגבי אופניים חשמליים שהם ראו באינטרנט במחירים של 3,000 עד (בפעמים האחרונות שבדקנו) 3,800 ₪ לרכישה. והם שואלים אותנו מה האם כדאי לרכוש אופניים כאלו ומה ההבדלים.

למה אנשים מתעקשים להתעניין ולבקש לרכוש אופניים חשמליים לא חוקיים.
04/12/13 | אופניים
מאמר זה עוסק בטעות המטופשת של רכישת אופניים חשמליים לא חוקיים, ומה כן כדאי לעשות.

מאמר על אופנים חשמלים איכותיים באמת
04/12/13 | אופניים
יש אנשים שמחפשים את האופנים החשמליות הזולות ביותר שיש, הם מתחילים בלחפש אופניים יד שנייה באתרים שונים, ולפעמים גם קונים שם, אבל אחרי הם מבינים באמת את ההשלכות של רכישת אופניים יד שנייה – על כל העלויות שנובעות מכך לטווח הארוך, הם מבינים בדרך כלל שהם זורקים כסף לפח והולכים וקונים אופניים חשמליות זולות.

למה חשוב לעשות סקרי לקוחות מהשטח? (ולשאול הרבה שאלות באופן כללי)
12/11/13 | מכירות
למה הכוונה בכלל בכותרת שלנו? כל מי שקרא ולמד קצת על שיווק יודע שבעבר חברות גדולות עשו טעויות גדולות בגלל שהם הסתמכו על סקרי לקוחות, קבוצות מיקוד ועוד כל מיני שיטות וכלים "מסורתיים" שמשום מה הביאו ל כ80% כישלון בהשקת מוצרים חדשים שמופיעים בשוק.

סוללות נשרפות לאופניים חשמליות
12/11/13 | אופניים
המאמר הזה עוסק בהתייחסות לחדשות על שריפת דירה בגלל הטענה של סוללה של אופניים חשמליות. והנה העניין: לפני מספר שבועות קיבלתי מבול של טלפונים מלקוחות שרכשו אופניים חשמליות בעבר.

ההבדלים המהותיים בין סוגי המערכות החשמליות באופניים חשמליות
18/02/13 | אופניים
מאמר זה עוסק בהבדלים המשמעותיים שבין סוגי המערכות החשמליות באופניים החשמליות שאפשר לרכוש היום בשוק.

אופניים החשמליות - מה זה בדיוק אופניים חשמליות?
07/01/13 | אופניים
מאמר זה עוסק בהגדרה ובהסבר על מה הם אופניים חשמליות וכן במידע נוסף שמאפשר להבין את כלי התחבורה הזה.

שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות – חלק ב'.
07/01/13 | אופניים
מאמר זה הינו מאמר המשך למאמר " שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות" בו התחלנו לגעת בעיקרי השאלות שעולות אצל מתעניינים רבים באופניים חשמליות, שהפכו להיות כלי תחבורה פופולרי מאד בכבישי ארצנו.

שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות
07/01/13 | אופניים
מאמר זה עוסק באופניים חשמליות, בשאלות רבות וחששות שיש לאנשים בנוגע לאופניים חשמליות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI