דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר מה בין טיוב נתונים, שימור לקוחות ויעילות כלכלית? - אילן ירון
מה בין טיוב נתונים, שימור לקוחות ויעילות כלכלית? - אילן ירון
אילן ירון מידע כנסים - מידע בע"מ 19/11/13 |  צפיות: 3419

רבות דנים כיום בעולם האינטרנט והלידים בשאלה מהי עלות ההשגה של לקוח חדש. בכל חברה מחושבת העלות באופן המתאים לה: בבנקאות, התמחור המקובל להשגת לקוח חדש הוא כ-500 ש"ח, בחברות האשראי והביטוח המחיר גבוה יותר. אולם, כולם מסכימים ששימור הלקוחות הקיימים והמיצוי שלהם חשובים יותר. הכתוב מאת אילן ירון, מידע בע"מ כיום קל יותר לפלח לקוחות (תמונה: Jscreationzs) כיום קל יותר לפלח לקוחות (תמונה: Jscreationzs)הנושא ברור, אולם יש מספר היבטים שעליהם ראוי לשים את הדגש:

  • שימור לקוח המבקש להתנתק מקשר עם החברה – שימור כזה נחשב קשה, ולעתים הוא יקר מהשגת לקוח חדש, שכן הוא כרוך במתן הטבות רבות ללקוח, המאיים לנטוש.
  • שימור לקוח טרם עזיבתו – בארה"ב וגם בישראל מקובלים מודלים שונים לניבוי אפשרות נטישה של הלקוח בענפים שונים, מ-churn, סוג נטישה הנפוץ בענף הטלפונים הסלולריים, ועד attrition, שהיא נטישה טבעית.
  • היכרות עם הלקוחות ושימורם – בטרם יביעו את רצונם לנטוש מתחילה בטיוב נתונים.
  • טיוב נתונים, פשוטו כמשמעו, מטרתו להשביח את הנתונים ולהפוך אותם לטובים יותר, וזאת על ידי תהליכים מלווי אלגוריתמים חכמים שמתקננים את הנתונים המקוריים של הלקוח ומעדכנים מתוך מאגר מידע של חברה המורשית לכך את פרטיו, כגון כתובת עדכנית, טלפון סלולרי ונתונים נוספים. טיוב הנתונים מאפשר פנייה ישירה ללקוחות ושימורם באמצעות מבצעים שונים. תהליך זה מתבצע, כמובן, לאחר פילוח הלקוחות לסגמנטים שונים ותיעוד פעילותם בארגון. כיום אנו יודעים לפלח לקוחות, כמעט של כל ארגון, ולהציע להם הצעות המתאימות להם ורק להם. קשר נכון עם הלקוח, המותאם לצרכיו לאחר טיוב הנתונים וכריית מידע על הלקוחות, הוא זה שיפיק את הדבר שכל חברה שואפת אליו: שימור מקסימלי ומיצוי הכנסות נוספות מהלקוחות דרך up sell ו- cross sell. התמהיל השתנה - יותר פנייה ישירה (תמונה: David Castillo Dominici) הרבה יותר פנייה ישירה (תמונה: David Castillo Dominici)יותר פניות ישירות, פחות מדיות מסורתיות תמהיל השיווק כבר השתנה! יותר פנייה ישירה ואינטרנט, ופחות ופחות מדיות OFF LINE מסורתיות. חברות רבות מפנות חלק גדול יותר מתקציב השיווק שלהן לפנייה ישירה ללקוחות, והן משקיעות מאמצים רבים כדי לקבל מהלקוחות אישור לשלוח להם דוא"ל המכיל לא רק תוכן שיווקי, אלא גם ערכים מוספים רבים עבורם, דרך שיתופי פעולה מתאימים. עולם תוכן, המתאים באופן אישי ללקוח, מייצר ערך מוסף ועשוי לשמר את נאמנותו. פעילות זו זולה עשרות מונים מעלות שימור הלקוח לאחר שכבר איים לנטוש. על המעבר ממדיות מסורתיות למדיית האינטרנט כבר דובר רבות. בעוד שאך לפני שנים ספורות פנייה ישירה ללקוחות "תפסה" לא יותר מאחוזים בודדים, ושאר הפעילויות הופנו לאינטרנט ולמדיות OFF LINE. היום כבר ברור שה-roi הגבוה, התמורה לכל שקל, מצויה בפנייה הישירה ובשיווק הישיר. הפנייה הישירה חוזרת לכותרות. עד לא מזמן דיוור ישיר ללא סגמנטציה מתאימה היה סוג הפנייה היחיד, ולכן הוא היה יקר ולא תמיד משתלם. היום הפנייה הישירה עוברת דרך מסרונים ודוא"ל וכמובן גם דרך פנייה טלפונית. נקודה קריטית להצלחה, שחשוב להדגיש אותה, היא, כי כאשר הפנייה הטלפונית מלווה בסגמנטציה מתאימה, על הלקוחות החברה מרוויחה גם שימור לקוחות, גם חיזוק הקשר ומניעת נטישה, וכמובן גם התייעלות כלכלית לתמהיל השיווק של החברה דרך הקצאה של סוגי המדיות באופן יעיל. הכותב הנו אילן ירון. חברת מידע בע"מ היא חברה למחקר צרכני העוסקת בטיוב נתונים, כריית מידע וניהול מועדוני לקוחות.


    דירוג המאמר:

    תגיות של המאמר:

     אילן ירון מידע כנסים - מידע בע"מ

    אילן ירון - מידע בע"מ נותנת שרותים לגופים פיננסים וצרכניים מהגדולים והמובילים במשק.
    למידע בע"מ מחלקת מו"פ עצמאית העוסקת בפיתוח אלגוריתמים ופונקציות מתמטיות לצורך ניתוח עמוק וחכם יותר של בסיסי נתונים.
    צרו קשר:
    אילן ירון מידע כנסים - מידע בע"מ - מידע אי די אינטליג'נט דאטה בע"מ
    בן גוריון 10 רמת גן
    טלפון: 077-6226266 
    פקס: 03-5326605
    אימייל: [email protected]



     


    מאמרים נוספים מאת אילן ירון מידע כנסים - מידע בע"מ
     
    אילן ירון מידע בע"מ - החשיבות בבניית העץ המשפחתי של הארגון
    10/12/13 | ניהול ידע
    כיום, רשתות חברתיות הן עניין שבאופנה. סקסי לדבר על זה, להציג את זה ולספר על חידושים בתחום. המציאות עגומה יותר. בכל המודלים הסטטיסטים הקיימים, קשה מאוד לעקוב מי מהלקוחות הנו מוביל חברתי. קשה לקחת מאגר מידע של לקוח גדול, המכיל עשרות אלפי לקוחות, ולנסות לייצר את הקשר החברתי באמצעים טכנולוגיים ובתהליכים אוטומטיים, כפי שמתבצע טיוב נתונים. לכן הדברים מבוצעים ידנית.

    נכתב על ידי אילן ירון, מידע בע"מ


    אילן ירון מידע בע"מ - מדוע שימור הלקוחות הקיימים והמיצוי שלהם חשובים?
    רבות דנים כיום בעולם האינטרנט והלידים בשאלה מהי עלות ההשגה של לקוח חדש. בכל חברה מחושבת העלות באופן המתאים לה: בבנקאות, התמחור המקובל להשגת לקוח חדש הוא כ-500 ש"ח, בחברות האשראי והביטוח המחיר גבוה יותר. אולם, כולם מסכימים ששימור הלקוחות הקיימים והמיצוי שלהם חשובים יותר.

    מה בין טיוב נתונים, שימור לקוחות ויעילות כלכלית? - אילן ירון
    רבות דנים כיום בעולם האינטרנט והלידים בשאלה מהי עלות ההשגה של לקוח חדש. בכל חברה מחושבת העלות באופן המתאים לה: בבנקאות, התמחור המקובל להשגת לקוח חדש הוא כ-500 ש"ח, בחברות האשראי והביטוח המחיר גבוה יותר. אולם, כולם מסכימים ששימור הלקוחות הקיימים והמיצוי שלהם חשובים יותר.
         
     
    שיווק באינטרנט על ידי WSI