דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר בדיקת ליקויי בניה
בדיקת ליקויי בניה
impanel2013 25/11/13 |  צפיות: 2720

בידקת ליקויי בניה כשמה כן היא, היא בדיקה יסודית ומקצועית אשר נועדה לבדוק האם ישנם ליקויים בעת הבניה או השיפוץ של מבנים, אילו ליקויים ועד כמה הם חמורים. בדיקת ליקויי בניה היא בדיקה אשר נערכת על מבנים ניידים ציבוריים ופרטיים הן על מבנים חדשים והן על מבנים עתיקים או משופצים לרוב בשלבים של מכירה, העברת בעלות או שינוי יעוד המבנה.

בדיקת ליקויי בניה - באחריות מי?

בדיקת ליקויי בניה מתבצעת על ידי מומחים לתחום של בדק בית, מהנדסי בניה המוסמכים לבצע בדיקת ליקויי בניה במבנים פרטיים וציבוריים כאחד. הצוותים המקצועיים אשר מבצעים בדיקת ליקויי בניה הינם מהנדסים מוסמכים אשר להם הכשרה מעשית, השכלה פורמלית ואישורים נדרשים על ידי המוסדות האחראים במדינה (כגון מע"צ, משרד השיכון והבינוי, המכון הישראלי לתקנים ועוד). בדיקת ליקויי בניה היא בדיקה חשוב ביותק ועקרוני שהיא תבוצע בשלב כמה שיותר ראשוני של תהליך בניית המבנים עם גג סולארי, שיפוצים והרחבה שכן בדיקת ליקויי בניה היא בדיקה אשר יכולה לא רק להצביע על תקלות אשר דורשות התערבות ומתןפיתרון לאחר מעשה אלא אף התערבות תוך כדי שלבי הבניה או השיפוץ כך שהתהליך הוא קל יותר ולכן גם מהיר וזול יותר. כמו כל בעיה אחרת, גם כאשר מדובר על מבנים, ככל שמאתרים בעיות בשלב מוקדם יותר כך קל יותר לטפל ביעילות. ביצוע בדיקת ליקויי בניה בשלב מוקדם היא יעילה יותר, זולה יותר וחשוב מכל בטוחה יותר.

בדיקת ליקויי בניה - איך בדיוק היא מתבצעת?

בדיקת ליקויי בניה מתבצעת באתר הבניה או במבנה עצמו. מהנדס או צוות העובד בחברה הנדסית, המוסמכים לבצע בדיקת ליקויי בניה מגיעים פיזית לבניים ובודקים אותו מבפנים כמו גם מבחוץ,בניסיון לאתר בעיות או בעיות עתידיות כל שהן של רטיבות, סדקים וכיו"ב. פרט לעובדה שהצוות המקצועי המבצע בדיקת ליקויי בניה הינו כאמור צוות מוסמך בעל ידע והשכלה בתחום, יש להם כלים טכניים מקצועיים למדוד, להעריך ולקבוע עובדתית באם יש ליקויים ומה היקף הנזק או באיזו דחיפות יש לטפל בליקויים בכדי למנוע הידרדרות המבנה כולו וכמובן בכדי למנוע סיכון חיי אדם כתוצאה מהליקויים וההשלכות שלהם.

בדיקת ליקויי בניה - מה החשיבות שלה:

בדיקת ליקויי בניה היא חשובה מאין כמותה מאחר וליקויי בניה מובילים להרס הדרגתי של המבנה ובמקרים החמורים (ולמרבה הצער היו הרבה כאלה) למקרים של פגיעה בבני אדם ואף במקרים החמורים מוות כתוצאה מקריסת תקרה, נפילת קיר ועוד. ליקוי בניה הם אינם ליקויים אותם ניתן לזהות או בהם ניתן לטפל ללא הידע וההסמכה המרצועית. גם האדם בעל החוש הטכני המפותח ביותר וטביעת העין החדה לא ידע לזהות ליקויי בניה אלא אם כן הוא מהנדס בניין המתמחה בבדק בית ואבחון ליקויי בניה.

בדיקת ליקויי בניה במבנים פרטיים כמו גם במבנים ציבוריים, בין אם מדובר על בית דירות מגורים או בניין משרדים, בין אם מדובר על רכישה או השכרה, מומלץ לבצע לפני מעבר למבנה או לחילופין לפני איכלוסו בדיירים ועובדים קבועים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 impanel2013


 


מאמרים נוספים מאת impanel2013
 
ליקוי בנייה- ראו הוזהרתם
מהו ליקוי בנייה? כיצד נוצר ליקוי בנייה? מי מוסמך לאתר ליקוי בנייה ואיך מתמודדים עם ליקוי בנייה? כל זאת ועוד במאמר הבא המיועד לאנשים הנמצאת לקראת או תוך כדי תהליך רכישת בית או לחילופין בניית בית - שימו לב לנושא של ליקוי בנייה!

בדיקת ליקויי בניה
בידקת ליקויי בניה כשמה כן היא, היא בדיקה יסודית ומקצועית אשר נועדה לבדוק האם ישנם ליקויים בעת הבניה או השיפוץ של מבנים.

שיפוץ משרדים
03/10/13 | שיפוצים
עולם השיפוצים הוא גדול, יש קבלני שיפוצים המתמחים יותר בשיפוץ דירות ובתים ויש כאלה שמומחים יותר עם שיפוץ משרדים. המהות של שיפוץ משרדים היא שונה לגמרי משיפוץ דירות ובתים. אנו חייבים לתכנן מרחב עסקי שייתן לנו את התחושה כמו הבית השני שלנו. כולנו מבלים המון שעות במשרד. שיפוץ המשרד, יכול לנבוע מהמון סיבות, אם נכנסנו למשרד חדש ואנו מעוניינים לשפץ אותו לפי צרכינו שיהיה נעים , נוח וייצוגי יותר, או אם המשרד הקיים מתחיל להתיישן ולהיראות מוזנח.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI