דף הבית עסקים עסקים - אחר חינה מרוקאית
חינה מרוקאית
totach kidum 09/12/13 |  צפיות: 2416

חינה מרוקאית

מקור המילה חינה הינה למצוא חן, על הכלה מיועדת למצוא חן בעיני בן זוגה העתידי. יש הטוענים כי מקור המילה חינה הינה בשלוש המצוות שאישה מחויבת בהן: חלה (הפרשת חלה), נידה והדלקת הנר. יש הטוענים כי טקס החינה נועד להכין את החתן והכלה לטקס החופה ולהכניס אותם לחיי הנישואין בצורה עדינה יותר. עדות רבות נוהגות בטקס זה, קיימים טקסי חינה מרוקאית, תימנית, הודית, טוניסאית טריפוליטאית רוב עדות המזרח נוהגות בטקסים אלו. המקור לטקסים אלו נהוג בארצות האסלאם. משם העולים ארצה הביאו את הנוהג הזה. המוסלמים נוהגים בטקס החינה גם כן בטקסי נישואין, אך היהודים הגדילו ולקחו את מנהג החינה לכל האירועים המשמחים. טקסי בר מצוות, בריתות וכמובן בחתונות.

עוגיות לחינה

סמלי הנישואין הם רבים, כחלק מארגון החתונה על הכלה לבחור אולם, די ג'י, צלם וכמובן שמלה. אך חוץ מארגון החתונה המוכר והידוע על הכלות בנות עדות המזרח לארגן גם את טקס החינה. טקס החינה כך טוענים הרבה יותר מפואר משפחתי ושמח מטקס החופה שכולנו מכירים. לארגון טקס החינה על הכלה ואימה לבחור שמלות מרובות ולא רק אחת. לארגן די ג'י המכיר את שירי החינה המקוריים והמסורתיים. למצוא מאפייה מוכשרת היודעת להכין עוגיות לחינה מקוריות וצבעוניות כראוי לטקסים אלו. ובנוסף כמובן להכין את הבלילה של החינה עצמה המורכבת מעלים מיוחדים תבלינים ספציפיים כדיי שהסימן על היד יהיה כמה שיותר חזק וברור לאחר שטיפת החינה ממנה.

חינה תימנית

כנהוג לטקס חינה אמיתי על אם הכלה לארגן את הטקס מבעוד מועד. רוב יוצאי בניי עדות המזרח מכירים נוהג זה ומכבדים אותו. אם הכלה מחליטה על סגנון הטקס על פי העדה שממנה היא הגיעה. אך היום קיימת הסברה כי על שתי הנשים אם הכלה ואם החתן לארגן את הטקס. טקס החינה יצא מכלל פרופורציה בנושא זה. במידה ואם הכלה הינה תמניה, היא תחפוץ כמובן בטקס חינה תימנית מסורתי עם השירים התלבושות והמאכלים העדתיים. אך כיום במקרים רבים אם החתן "מתערבת" ומחליטה לשנות מנהגים אלו על פי העדה שממנה היא באה. לעיתים שתי נשים אלו שוכחות את מטרת הטקס והופכות אותו למייגע ומעייף בעיקר לבניי הזוג שעסוקים בלרצות את שני הצדדים במקום להתעסק בנושא הנישואין והמשמעויות העומדות מאחוריו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 totach kidum


 


מאמרים נוספים מאת totach kidum
 
Учеба старше 50 лет
Многие университеты и колледжи в Израиле, наряду с профессионально-техническими школами и учебным

סוגי תוספות שיער
03/06/19 | הכרויות
לא כל אישה מרוצה ממה שהטבע נתן לה וזו הסיבה העיקרית לכך שנשים עושות ניתוחים פלסטיים, עוברות שינויים שונים של צביעת שיער, שימוש בעדשות צבעוניות ועוד. אם יש משהו שיחסית קל לשנות כשלא מרוצים ממנו זה השיער, ואם גם את רוצה לעשות שינוי בשיער שלך הגעת לכתובת הנכונה.

מציאת משרד עורך דין
30/10/18 | ביטוח
לא פשוט בימינו לבחור משרד עורכי דין איכותי: השוק מוצף במשרדי עורכי דין בכל תחומי ההתמחות הקיימים ולמעשה, אי אפשר לעבור רחוב סואן מבלי להיתקל לפחות במשרד אחד של עורכי דין.

מציאת משרד עורך דין
30/10/18 | ביטוח
לא פשוט בימינו לבחור משרד עורכי דין איכותי: השוק מוצף במשרדי עורכי דין בכל תחומי ההתמחות הקיימים ולמעשה, אי אפשר לעבור רחוב סואן מבלי להיתקל לפחות במשרד אחד של עורכי דין.

תביעות רשלנות רפואית - למי פונים?
במידה ויש לך חשש לרשלנות רפואית והתגלה אצלך סרטן צוואר הרחם, כנסי לפורטל המידע עוסק על כל דרי ההתמודדות וכיצד את יכולה למצות את הזכויות לך עקב הרלנות.

משרד עו"ד תביעות ביטוח שישיג לכם את הפיצוי שמגיע לכם
30/10/18 | ביטוח
משרד עו"ד פייל ושות' בעל נבחרת מנצחת של עורכי דין המתמחים בתביעות ביטוח נגד החברות הגדולות במטרה לתת לכל מבוטח את ההזדמנות לקבל את הפיצוי המלא שמגיע לו.

יועץ בטיחות בעבודה
בעסקים המעסיקים עובדים חשוב מאוד לשכור את שירותיו של יועץ בטיחות בעבודה, זאת על מנת להימנע מתאונות ומפגעים העשויים לגרור את העסק לנזקים משמעותיים. מנהלים בעסקים פועלים בדרך כלל ב-2 גישות אפשריות

3,000 ישראלים מוכרים ב"אטסי" איך זה עובד? ומהם סודות ההצלחה?
etsy אתר האינטרנט המוביל, הקניון הוירטואלי הידוע המכיל כ – 20,000 חנויות מקוונות של יצירות אופנה תכשיטים, עבודות אמנות, פרטי אספנות, וינטאז', עבודות יד של יוצרים מכל רחבי העולם.

לוגו הוא המצפן הגרפי של העסק
עיצוב לוגו הוא המצפן הגרפי של כל חברה, עסק או נותן שירות. קיימים 4 אבות טיפוס ללוגו. לוגו הוא אייקון רב השפעה, המסייע בזיהוי מוצר או שירות על פני המתחרים.

ייעוץ זוגי - בגדר זכות, לא חובה
כיצד ייעוץ וטיפול זוגי נכון יכול לסייע כמעט לכל זוג, מה לומדים לאורך התהליך ואיך בסופו של יום הוא מסייע להמציא את הזוגיות מחדש - התשובות לפניכם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI