דף הבית תיירות ונופש טיולים בחו"ל מדריך לטעויות הכי נפוצות לנוסעים לחו"ל: לגזור ולשמור!
מדריך לטעויות הכי נפוצות לנוסעים לחו"ל: לגזור ולשמור!
דוד שוקר 21/12/13 |  צפיות: 2991

מטוס ממריא, בלעדיכם

לא בדקתם או לא הבנתם את שעת ההמראה והגעתם באיחור לשדה, שער ההמראה כבר היה סגור.

מה לעשות? בדקו 3 פעמים לפחות את שעת ההמראה, במיוחד בטיסות שממריאות ב-00 ומשהו, ואז לא ברור לכם באיזה יום זה יוצא. ואם כבר אתם מסתכלים על כרטיס הטיסה, ודאו שהשם שלכם מאוית כמו שצריך.

לאן הגענו?

הגעתם לשדה התעופה, אבל מתברר שהמטוס ממריא דווקא באחד אחר.

מה לעשות? יש ערים עם יותר משדה תעופה אחד. לכן בדקו היטב לאיזה שדה אתם טסים. ביציאה מהארץ אין ממש דילמה, אבל ודאי שיש בעת החזרה. לא נעים לגלות שהגעתם לאורלי והטיסה בחזרה היא משארל דה גול.

ממי, המזוודה כבדה מדי

ארזתם יותר מדי וחויבתם על משקל עודף. זה בדרך כלל קורה אחרי שעשיתם מסע קניות מטורף בבנגקוק, בניו-יורק או בבייג'ינג.

מה לעשות? צאו מהבית עם המינימום הדרוש. בכרטיס כתוב בדיוק כמה ק"ג מותר לשלוח. תוספת כבודת היד היא 5-8 ק"ג, לפי חברת התעופה.

לבד בניו-יורק. בלי בגדים

ארזתם לטיסה ליעד רחוק והמזוודה לא הגיעה. נשארתם 3 ימים בלי בגדים.

מה לעשות? ישנם כמה טריקים שכדאי לאמץ. קחו אתכם סט אחד של לבנים וחולצה בתיק היד, כולל מברשת שיניים. אם אתם נוסעים עם בן או בת הזוג, חלקו את הציוד כך שלכל אחד יהיה משהו אצל השני.

קר שם בחוץ

לא ארזתם ציוד חם ופתאום גיליתם שאתם נוחתים באירופה ל-8 מעלות.

מה לעשות? בשביל מה יש אתרי מזג אוויר שנותנים תחזית של 10 ימים קדימה? בדיוק בשביל זה. לא לבדוק מזג אוויר ביעד? טעות חמורה.

כואב לי הראש

עליתם על המטוס בריאים וירדתם חולים.

מה לעשות? ראשית, תמיד קחו איתכם משהו חם למטוס. יש אחראי צוות שאוהבים להקפיא. ושנית, אתם לא יודעים שמטוסים זאת מדגרת חיידקים ווירוסים? אני לא טיפוס היסטרי, אבל אני תמיד עולה עם מסכת פנים נגד זה שמתחיל להשתעל לידי ונגד זה שטוען שההתעטשות שלו כרונית ואני לא כל כך מאמין לו.

שופכים את הבושם

ארזתם בדרך הביתה, אבל השארתם בתיק היד את הבושם שקניתם ברגע האחרון, כמה קרמים וגם קוצץ ציפורניים.

מה לעשות? מילא קוצץ הציפורניים, אבל על הבושם והקרמים חבל. היום הנחיות הביטחון הן ברורות ודי גורפות בכל העולם. פשוט שימו כל מה שנוזלי, משחתי, חד וכדומה במזוודה הנשלחת לבטן המטוס.

אכלו לי, שתו לי

טסתם דרך יעד ביניים ולקחו לכם את בקבוק האלכוהול שקניתם בדיוטי פרי של יעד היציאה.

מה לעשות? קונים בארץ ומשאירים, או שקונים ביעד הביניים האחרון.

דרכונים, בבקשה

הגעתם לשדה התעופה והדרכון לא בתוקף.

מה לעשות? ניתן לבצע הארכה של התוקף בשדה התעופה. זה יקר מאוד, אבל אין פתרון אחר. זכרו גם שרוב המדינות דורשות תוקף דרכון של חצי שנה.

נתלש עם הרוח

הדף הראשון של הדרכון מתנדנד ועלול להיתלש בכל רגע.

מה לעשות? זו בעיה מוכרת של דרכון ישראלי. הדף עם התמונה הוא קשיח מדי והיום סורקים בכל מקום והדף נתלש לאט אבל בטוח. קברניטי משרד הפנים חושבים שיש כאן יצירת מופת של ביטחון, אבל הדרכון הישראלי בעייתי. אל תדביקו עם נייר דבק. החליפו דרכון. כדאי גם לעשות את הכרטיס הביומטרי ליציאה וכניסה.

נשאר על השידה

הגעתם לשדה התעופה, פשפשתם בתיק וגיליתם ששכחתם את הדרכון.

מה לעשות? אין פתרון קסם. לבדוק, ואפילו מספר פעמים, שהדרכון נמצא בתיק. צילום דרכון לא יעזור במקרה הזה.

יש כרטיס?

שכחתם את כרטיס האשראי בבית.

מה לעשות? זה לא טוב, כי גם אם הזמנתם רכב מהארץ עדיין צריך את הכרטיס לעירבון. זה לא טוב, כי נחתתם בוורשה ביום ראשון וכל חלפני הכספים סגורים. עוד דוגמאות? ורגע, הכרטיס שלכם הוא בכלל בינלאומי? כדאי לבדוק מראש.

רק לא ליפול

לא עשיתם ביטוח לפני הנסיעה.

מה לעשות? רצוי לא לשכוח ולצרף את המטלה הקטנה הזאת להכנות מראש. גם ביטוח של כרטיסי אשראי חובה להפעיל היום - הם לא אוטומטיים.

אבל הבטחתם

הזמנתם דרך סוכנות נסיעות ופתאום התחילו להתגלות הטעויות שהם עשו.

מה לעשות? יש הרבה אנשים טובים במקצוע, אבל הם לא יכולים לדעת הכול - גם טיסות, גם בתי מלון, גם המלצות על היעדים וכו'. תתחילו לבדוק ולעשות הכול באינטרנט, ותסמכו רק על עצמכם. סוכן נסיעות הוא מקצוע שהגיע זמנו לחלוף מן העולם.

קליק כפול

הזמנתם באינטרנט וחויבתם פעמיים.

מה לעשות? שימו לב כאשר אתם משלמים. לא תמיד לחצתם נכון, לפעמים הכפתור לא הגיב מיד ולחצתם "שלם" פעמיים ופתאום קיבלתם כאישור שני ואוצ'רים לבית המלון. עבדו לאט וודאו כל פעולה בהזמנה.

פיק מיי פוקט

שמתם את הארנק בכיס האחורי והוא נעלם.

מה לעשות? זה קורה בעיקר לגברים שבטוחים שלהם זה לא יקרה. אבל תנסו לנחות במדריד ותראו כמה דקות זה ייקח עד שלמישהו מכם ייעלם ארנק. חגורת בטן או גרב לכסף יעשו את העבודה. למה אתם סומכים על הגנב שהוא לא יודע את העבודה שלו? הוא יודע ואתם הישמרו. זה תמיד קורה ברגע שאתם קצת אאוט. רק נחתתם, אתם בדרך וממהרים. גנב תמיד רואה תייר מבולבל.

אפשר להזמין?

הזמנתם בית מלון או רכב בחו"ל והם דורשים תשלום מידי. מה פתאום? ברוב האתרים כמו booking.com ודומיהם אתם יכולים לבחור בין אופציה זולה עם תשלום מידי או אופציה יקרה מעט יותר עם אפשרות ביטול עד לרגע האחרון.

מה לעשות? אם לשלם בחו"ל אז רק דרך אתר מאובטח כמו paypal. פשוט מאוד לפתוח בו חשבון וזה ישמש אתכם עוד הרבה שנים.

עוד שעה נגיע

הזמנתם בית מלון ופתאום גיליתם שהוא שעה נסיעה מחוץ לעיר.

מה לעשות? זה בעיקר נובע מהעובדה שרציתם לחסוך על המלון. יש מפות אינסופיות ברשת. ברוב אתרי ההזמנות לבתי מלון יש מפות מצוינות שנסמכות על גוגל. השתמשו בהן. המלון קרוב לחוף? קרוב למרכז העיר? בדקו מראש. לעתים עדיף לשלם יותר על המלון כי המוניות יקרות. אלא אם אתם אלופי התחבורה הציבורית.

אני מציע להתפצל

הזמנתם זוג חברים לנסוע אתכם וביום השלישי נמאס לכם סופית מהפרצוף החמוץ שלהם.

מה לעשות? לא תמיד חברים מבית הם חברים לנסיעה. קצב, טעם שונים ופתאום מתגלים הדברים שלא ידעתם עליהם. סעו לבד או חשבו 3 פעמים לפני ההחלטה.

מה, לא הייתם שם?

אתם לא בטוחים איפה כדאי ללמוד על היעד לפני הנסיעה.

מה לעשות? מדריכי נסיעות וכתבות עיתונאיות מלאים בהמלצות ובעיקר במה שכל תייר חייב לעשות או לראות. תשכחו מהם כמה שיותר מהר. אי-אפשר לראות את הכול. תזכרו שגם הרגליים צריכות לנוח ולמה לעצבן את הילדים או האישה. תראו ותיהנו בקצב שלכם. נכון שהחברים הפולנים ישאלו אם הייתם במוזיאון לתכנון עירוני בשנגחאי, כי הם נורא נהנו שם, אבל גם לא נורא אם לא הייתם.

אין קליטה

לא עשיתם חבילת שיחות לחו"ל.

מה לעשות? אני לא מאמין גדול בחבילות. הן עוד מכשיר לשאיבת שומן. קנו כרטיס סים מקומי או השתמשו ב-wi-fi. יש לא מעט מקומות עם גישה פתוחה.

הפסקת חשמל

לא לקחתם מתאם לחשמל.

מה לעשות? יש לכם 2 טלפונים סלולאריים, לפטופ, מצלמה עם בטרייה נטענת, מצלמת וידיאו שצריכה טעינה ואתם נוסעים בלי מתאם? חובה לקנות מתאם בינלאומי ורצוי פאנל עם כמה שקעים, שכן בחלק מבתי מלון באירופה יש רק שקע אחד בחדר. אותו דבר לגבי המטענים עצמם: ארזו אותם עוד לפני שתארזו את התחתונים.

אוי, הלחץ דם

לא לקחתם תרופות.

מה לעשות? בזה לא כדאי לטעות. לקחת ולחלק בין תיקים, בין תיק היד לבין המזוודה שנשלחת ולשים את התרופות של הבעל אצל האישה כי בעלים ממילא שוכחים הכול.

יו ספיק אינגליש?

לא למדתם מילים בסיסיות בשפה המקומית.

מה לעשות? זה נשמע מגוחך, אבל לא יזיק ללמוד בשפה המקומית ביעד אליו אתם נוסעים איך אומרים "הצילו", "שריפה" וגם רצוי "תודה" ו"סליחה". ובכלל כדאי לדעת את מספר החירום של המשטרה בכל מקום.

מה הקוד?

אתם לא סומכים על הכספת במלון.

מה לעשות? טעות כזאת יכולה לעלות ביוקר. איפה שיש כספת שימו בה את מרב הכסף והמסמכים. במלונות כאלה יש גם אבטחה של צילום 24 שעות, כך שהטענה שהמנקה גנבה מהכספת אינה אפשרית. לרוב שמתם את הטבעת באיזה כיס בתיק היד.

טיפ, טיפון

אתם לא יודעים אם נהוג להשאיר טיפ.

מה לעשות? ישראלים לא אוהבים להשאיר תשר בחו"ל. עניין ידוע. אבל בהרבה מקומות במזרח, למשל בתאילנד ובסין, אנשים חיים מתשר. לא לתת זה לא רק מעשה לא יפה, אלא פגיעה בשירות. יש אמנם מקומות שהם חפי תשר אבל הם המיעוט. 10% זה סביר בכל מקום. כמובן תבדקו אם הוסיפו בחשבון ואז אין צורך.

בטיולים מאורגנים תשר למדריך ישראלי אינו כלול. תפסיקו להיות קמצנים. תשר של 4-5 דולר ליום ממטייל הוא סטנדרט שעדיין לא קובע בתודעה. נסו לא לתת תשר לנהג איטלקי, ותראו איך הוא מעמיד את האוטובוס.

האקר מעבר לפינה

אתם מתלהבים שיש חיבור אינטרנט ומתחילים לגלוש ולעשות סידורים.

מה לעשות? יש היום אינטרנט אלחוטי חופשי בהרבה מקומות בעולם. זה נפלא לקבל מיילים, לדבר בסקייפ או בוויבר, אבל אל תיכנסו לאתרי הבנק שלכם ואל תשלמו חשבונות כאשר אתם בדרך. זהירות עם כל דבר שחושף פרטי בנק וכרטיסי אשראי.

שגיאות של תרמילאים

תרמילאים עושים הרבה שגיאות, בעיקר עניין של גיל ורצון לחסוך בכסף. זה מתחיל בשיחות הסרק איך לדפוק את המקומיים, וממשיך בתרמיל עמוס מדי, כשביום השלישי מתעייפים ללכת עם חגורות הכסף ומשאירים אותן בגסט האוס, אחר כך מגיעים באמצע הלילה למקום חדש ומאמינים לאיזה סרסור מקומי על חדר נפלא בזול, וכן הלאה.

מה לעשות? תרמילאים, היזהרו. אמא ואבא רוצים אתכם בחזרה שלמים ובריאים.

שגיאות שנובעות מהבדלי תרבות - מה לא לעשות:

■ לא לגעת בראש של תאילנדי.

■ לא להפנות את הרגליים קדימה כשיושבים במקדש בודהיסטי.

■ אם מזמינים אתכם לבית יפני, מה שכמעט לא קורה, לחלוץ נעליים בכניסה.

■ לא לעשות תנועת "לא" בראש בהודו כשאתם לא רוצים לשלם. לא שלנו הוא כן שלהם.

■ כדאי לא לדבר על זכויות אדם או טיבט בסין. אני הפסדתי כך ידידה טובה.

■ לא להצביע עם מקלות אכילה ביפן, ולא להשאיר אותם תקועים בקערת אורז.

■ היזהרו בעניין הבאת פרחים. לפרחים, מספרם וצבעם יש משמעות שונה במקומות שונים. למשל, ורדים צהובים בצ'ילה משמעותם אבל.

■ לא לסרב לאלכוהול בגיאורגיה. לסרב זה להעליב. ולא יזיק קצת להשתחרר.

■ לא לעשות את הסימן 10 עגול עם בוהן ואצבע מחוברות בברזיל או בטורקיה. יחשבו שאתם מתכוונים לאיבר מוצנע בגוף האישה.

■ ישראלים נוהגים לזרזף ליד כל עץ רענן. יש הרבה מדינות שבהן מקומיים מתעצבנים מהנוהג הרווח והנפסד הזה. למשל גיאורגיה וקירגיסטאן. בסין תקבלו דוח כשהמשמו עדיין בחוץ. לא נעים. עשו זאת על חוף במקסיקו, ותעבירו לילה במעצר. תכינו כבר את המאה דולר.

■ בסין לא מגישים כרטיס ביקור עם יד אחת אלא עם שתיים.

■ לא בכל מקום אפשר להתמקח. באירופה, למשל, אי-אפשר להתמקח, אפילו בשוק. ואל תשלחו ידיים למלפפון החמוץ כאשר אתם קונים נקניקייה בלחמנייה, כי אז תצטרכו להוסיף עוד אירו. אפשר להתמקח בעיקר במזרח. בסין, למשל, בשוק המשי, אם מבקשים ממך 600 יואן, תגיד מיד 50 יואן. המחיר האמתי הוא כ-30 יואן, אבל תסיימו ב-60 או 80 יואן, וכולם יהיו מרוצים.

■ בדרום קוריאה ממלאים אלכוהול כששתי הידיים אוחזות בבקבוק.

■ בהודו אל תגישו את יד שמאל כאשר אתם יוצאים ממקדש כדי לקבל את מנת הפראסאדם (תפיחת אורז מתוקה). יד שמאל היא טמאה ומשמשת לצורך אחד בלבד.

■ לנשים: לא בכל חוף בעולם אפשר לחשוף את פלג הגוף העליון.

■ ענייני צילום: יש מקומות שנהוג לשלם על צילום. עבור בני הדוגון במאלי זאת פרנסתם ורק תנסו לא לשלם. יש מקומות שאי-אפשר לצלם נשים, בעיקר במדינות מוסלמיות.

 

■ בהודו ובאינדונזיה מאוד מקובל שגברים אוחזים ידיים ומטיילים ביחד. זה לא אומר שהם בני זוג.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דוד שוקר


 


מאמרים נוספים מאת דוד שוקר
 
אנדלוסיה היפה-ספרד שכדאי להכיר
אנדלוסיה היא קהילה אוטונומית בדרום ספרד המשתרעת על שטח של 87,268 קמ"ר ובעלת תרבות ואופי ייחודיים. האימפריה הערבית, שהגיע עד למערב אירופה, שלטה באזור זה כ-800 שנים, עד לכיבושה על ידי המלכים הנוצרים, אך עדיין ניתן לראות השפעות ערביות רבות בתרבות המקום, בשמות המקומות ובארכיטקטורה. צאו איתנו למסע נהדר בין 15 עיירות לבנות באנדלוסיה הקסומה.

תכנון טיול משפחתי באיטליה
למעלה מ-40 מיליון תיירים מבקרים באיטליה מדי שנה. איטליה מציעה למבקרים בה אינספור חוויות: ערים יפהפיות, ארכיטקטורה מרהיבה, כפרים ציוריים, נופים ירוקים, פסגות מרהיבות, יצירות אמנות מפעימות, פסטיבלים ססגוניים, פינות חמד רומנטיות, אופנה עדכנית ואוכל משובח.

מסלול טיול בבנגקוק
בנגקוק, הידועה גם בכינויה על ידי המקומיים "Krungthep" (עיר המלאכים) הוקמה בשנת 1782 על ידי המלך ראמה ה-1 כעיר הבירה של ממלכת סיאם. במעל 200 השנה שחלפו מאז התפתחה העיר למטרופולין ענק עם אוכלוסיה של מעל 8 מיליון נפש. בדומה לערים גדולות אחרות בעולם, העיר גאה בגורדי שחקים רבים, בתי מלון מהיוקרתיים בעולם, מרכזי קניות מפוארים ושני שדות תעופה מודרניים. מצד שני - שווקים מרהיבים, מיליוני דוכני אוכל, בתים בתעלות, אוויר מזוהם והרבה מלוכסנים משמרים את קסם המזרח שלה המשתלב נהדר עם המודרניזציה במיקס מזרח מערב. היא נראית על פני השטח יותר מודרנית, אבל מתחת לפני השטח מתחבאת לה בנגקוק הישנה עם חיי היום יום של ת

תכנון טיול בארצות הברית
ארה"ב-ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, מציעה מגוון מסלולי טיול מרתקים אשר יותירו אתכם עמוסי חוויות. בואו להכיר ולחוות את הערים המפתיעות והצבעוניות של ארה"ב. ליהנות מהנופים הציוריים של סן פרנסיסקו, מהאתרים המפורסמים של וושינגטון, מהאורות של לאס וגאס ועוד המון המון אתרים ואטרקציות..

מקומות שחייבים לבקר בחו"ל-פעם בחיים!
יש המון מקומות ואפשרויות לטייל בחו"ל. כל אחד רואה את חו"ל בעיני רוחו שלו, ואין טיול אחד דומה למשנהו. אולם יש מקומות שפשוט אסור להחמיץ את הביקור בהם, לפחות פעם אחת בחיים.אז לאן נוסעים? עם מי נוסעים? מה אסור לפספס?

קרנבל המסכות בוונציה
פסטיבל המסכות בוונציה הינו אירוע מיוחד וססגוני, שאנשים רבים מרחבי איטליה והעולם מחכים ומצפים לו מדי שנה. בכל שנה בפברואר, עשרות אלפי אנשים נוהרים אל ונציה הקסומה שבצפון איטליה, על מנת להשתתף בקרנבל וונציה הצבעוני, שמקורותיו עוד בשלהי ימי הביניים. השנה פסטיבל המסכות בוונציה יתקיים ב- 15.02-04.03.2014.

אטרקציות חדשות בעולם ב-2014
שנת 2014 יוצאת לדרך והיא טומנת בחובה שלל הפתעות, אטרקציות, אירועים ובעיקר – ההבטחה לחדשנות, לחידוש ולהתחלות חדשות. אספנו כמה אתרים מרחבי העולם, חלקם שוברי שיאים של ממש, שייפתחו השנה, כדי שתוכלו להיות הראשונים שתבקרו בהם.

טיול קולינרי בחו"ל
טיול גורמה לחו”ל הוא שילוב מושלם של יעד טיול אטרקטיבי, אוכל מעולה ואוירה טובה יחד עם מעגל אנשים איכותי שיודעים להעריך את הנאות החיים וגם מוכנים לשלם על כך. טיול קולינרי בחו”ל-השילוב המושלם לחוויה מעולה! שף צמוד, צוות מפנק, אתרים מיוחדים לטיול, אוכל מעולה.

חבילות טיסה ושייט MSC CRUISES
22/12/13 | שייט
הרוח הרומנטית של שייט בחברת MSC חיה ונושמת בכל אחת מהאוניות ומרכיבה צי מודרני עם סגנון ייחודי ואלגנטיות ללא תחרות. כל אחת מ-12 האוניות מהווה רעיון מרכזי של אמנות מסורתית ועיצוב ייחודי.מההרמוניה האינטמית באוניה LIRICA ודרך צליליהם המתוחכמים של האוניות בקטגורית ה-MUSIC ועד ספינת הדגל בקטגוריית ה-FANTASIA, כל אניה מהווה יצירת אמנות בזכות עצמה, אשר נוצרה באופן בלעדי למימוש הבילוי הנפלא שלכם.

תכנון טיול בספרד
לתכנן טיול לספרד לבד זו לא משימה כל כך פשוטה. ספרד מדינה מתויירת מאוד, יש בה כל כך הרבה מה לראות, נופים מדהימים, תרבות והיסטוריה מעניינת, כפרים פסטורליים לצד ערים מודרניות, אוכל משובח ומגוון אטרקציות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI