דף הבית פיננסים וכספים משכנתא כל מה שאסור לעשות בדרך ללקיחת משכנתא
כל מה שאסור לעשות בדרך ללקיחת משכנתא
וידר משכנתאות 26/01/14 |  צפיות: 12560

חלום רכישת הדירה של הישראלי הממוצע, יכול להיות לעיתים חזק יותר מהיגיון הכלכלי ומצבו הפיננסי. עם זאת, רבים מהישראלים שרגילים לתרבות הקומבינות, יסכימו לעשות לא מעט על מנת לקבל משכנתא  מן הבנק שלהם. לפינה הזו בדיוק נכנסים לעיתים יועצי משכנתאות לא אתיים שיבטיחו ללקוחות שלהם הרים וגבעות בדרך לקבלת המשכנתא המבוקשת. לרוע המזל, רבים מן הלווים לא יודעים שחלק מהשיטות אותם מציגים יועצי המשכנתאות עלולות להיות מסוכנות ולהכניס את הלווה לבור עמוק יותר מזה שהתחיל איתו.

אם כך, מהם הדברים שמומלץ מאוד לא לבצע אותם על מנת לקצר את הדרך אל המשכנתא הנכספת?

לקיחת הלוואה נוספת מן הבנק : לקיחת הלוואה נוספת מן הבנק היא אולי אחת העצות היותר גרועות שהלווה יכול לקבל. יש להבין שהבנק לא נותן כסף חינם, ולכל הלוואה יש לא רק קרן שצריך להחזיר, אלא גם ריבית. המחשבה שבאמצעות הלוואה ניתן להקטין את המשכנתא היא שגויה מיסודה, ולמעשה המשכנתא רק הולכת וגודלת. מעבר לכך, הריבית על הלוואות לכל מטרה היא גבוהה משמעותית מהריבית על המשכנתאות.

לקיחת הלוואה על חשבון העסק - לכאורה מדובר בעוד ברז שניתן להשיג ממנו מימון למשכנתא, אך חשוב לזכור שהמדינה לא קבעה את התקנות של הלוואות לעסקים על מנת שאלו ישמשו לצרכים אחרים. גם אם לא מדובר בעברה פלילית, חבל מאוד לסכן עסק עצמאי לצורך השגת יעד אישי. אחרי הכול, אם העסק עצמו ייפול, מאיפה בדיוק יהיה כסף להחזיר את המשכנתא עצמה?!

להאמין לכל מילה שהיועץ מוציא מהפה : יועצי משכנתאות אוהבים לטעון שיש להם קשרים עם הבנקים ואנשי מפתח בסניפים מסוימים. למרות שבמקרים מסוימים זה יכול להיות נכון, הרי שלעיתים מדובר בהבטחות שפשוט אין להן כיסוי. עליכם לבקש מהיועץ להגיע עמכם עם הבנק, רק כך תוכלו לדעת אם יש אמת בדבריו.

שיעבוד דירה של הורים או קרובי משפחה - שיעבוד דירה של קרוב משפחה במה שידוע כ - "משכנתא הפוכה" היא עוד שיטה שבה ניתן לכאורה להשיג הון נזיל. העניין הוא שדווקא דירות שנמצאות בבעלות המשפחה, הן דירות שיום אחד ישמשו כגב פיננסי, ואם לא להורים, אז לבנים. במידה וההורים עוזבים את הדירה או מתים חס וחלילה, הבנק ידרוש מהלווים למכור את החלק שלהם בדירה על מנת להחזיר את הכסף שלוו מהבנק, והנה עוד עתודה כלכלית התפוגגה באוויר...

לסיכומו של דבר, לפני שלוקחים משכנתא ובעיקר לפני שמחליטים לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות מסוים, חשוב לעשות שיעורי בית ולהבין את הסכנות שבדרך אל מול ההזדמנויות. חבל מאוד לסכן עתיד כלכלי בשל מספר החלטות שגויות שעשינו בעבר ונשלם עליהן במשך שנים. בשוק לא חסרים יועצי משכנתאות מקצועיים שיודעים את העבודה וישמחו לעזור לכם לנטול משכנתא שלא תסכן אתכם ובמקרים מסוימים אפילו להציב לכם גבולות ולהסביר מה תוכלו לקבל עם ההון העצמי שמצוי בידכם ומה לא.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 וידר משכנתאות


 


מאמרים נוספים מאת וידר משכנתאות
 
לוחות משכנתא - למה הם כל כך חשובים לנו?
27/10/14 | משכנתא
על ההבדלין שבין לוחות הסילוקין השונים ומה כל אחד מהם אומר לגבי החזרי המשכנתא שלנו

משכנתא ללא הון עצמי - יש דבר כזה?
14/09/14 | משכנתא
האם באמת אפשר לקחת בארץ משכנתא ללא הון עצמי ומהם הסיכונים הטמונים בכך?

תקועים עם המשכנתא? למה שלא תמחזרו אותה..
27/01/14 | משכנתא
באילו מקרים משתלם לבצע מחזור משכנתא ומהן העמלות הכרוכות בכך?

כל מה שאסור לעשות בדרך ללקיחת משכנתא
26/01/14 | משכנתא
כיצד לא תסכנו את עצמכם בדרך אל חלום הדירה ומאילו טריקים של יועצי משכנתאות לא מקצועיים כדאי להיזהר?

משכנתא אופטימלית?
13/11/13 | משכנתא
מדוע משכנתא אופטימלית היא ממש לא דבר פשוט והאם באמת יש משכנתא אחת אופטימלית שמתאימה לכולם?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI