דף הבית רפואה ובריאות דיאטה ותזונה זרעי צ'יה - אומגה 3, 6 ו-9
זרעי צ'יה - אומגה 3, 6 ו-9
ירון מונטנה 09/02/14 |  צפיות: 3674
זרעי צ'יה -אומגה 3, 6 ו-9

צריכה של זרעי צ'יה עבור התזונה שלנו מהווה את אחד מהמקורות הבולטים לצריכה של נכונה של אומגה 3 ובשילובה עם אומגה 6 ואומגה 9.

היתרון הבולט בזרעי צ'יה הוא ביחס הנמוך בין חמוצות השומן החיוניות לנו באומגה 6 למול אלו הנחוצות לנו באומגה 3. הרצון הוא בהשגת יחס כמה שיותר נמוך בין השתיים, כשהדבר לא פעם הינו קשה בשל הימצאות רבה של אומגה 6 במזון מתועש. את אותו יחס אופטימלי מתקיים בזרעי הצ'יה. היחס בין אומגה 3 לאומגה 6 מגיע להפרש של 30%. יחס אידיאלי היכול להטיב במניעת מחלות רבות והן בשמירה על תזונה נכונה.

במאמר זה נכיר יותר מקרוב אודות חומצות השומן הקיימות בזרעי הצ'יה. ראו זרעי צ'יה באתר נחלה בטבע

אומגה 3

כאמור, אומגה 3 היא קבוצת חומצת שומן המועילה לגופנו במספר רב של היבטים. אחד מאותן יכולות של האומגה 3 נוגעת בסיוע שהיא מעניקה בעבור תפקודים חיוניים בפעילות של הלב וכלי הדם. ביכולתה של האומגה 3 בהורדת רמת השומנים בדם, הורדה של רמת הקרישות, הורדה של לחץ דם, הפחתת הסיכון לטרשת עורקים ועוד.

תרומה בולטת נוספת הקיימת באומגה 3 היא בסיוע לויסות של מערכת החיסון זאת בעבור מניעה של דלקות ומחלות אוטואימוניות (מחלת חיסון עצמי). בנוסף ליכולת אומגה 3 בעזרה למערכת החיסונית, לוקחת היא חלק פעיל בהתפתחות ותפקוד המוח. ביטויי לכך קורה עוד בשלב העוברי ובינקות ולכן צריכה של אומגה 3 הינה חשובה עד מאוד בקרב נשים הרות ומניקות. מחקרים הצביעו שתרומת אומגה 3 באה אף לידי ביטוי במניעת אלצהיימר, מניעה של מחלות הנוגעות בהתנוונות המוח, בסיוע בטיפול כנגד דיכאון ובהפרעות קשב וריכוז.

אומגה 6

אומגה 6 הינה חומצת שומן נוספת שהגוף זקוק לה. החיסרון הנוגע לחומצת שומן זו היא בכל שהתזונה במערב מכילה כמות רבה מידי של אומגה 6 ומנגד כמות פחותה של אומגה 3. את האומגה 6 נמצא ברוב סוגי השמנים הן מן הצומח והן מן החי. אומגה 6 קיימת הן בזרעים ואגוזים והם בשמנים המופקים מהם, נמצאת בשמן סויה ובשמן קנולה. צריכה כמות רבה מידי של אומגה 6 תביא להמרה נמוכה יותר של אומגה 3 בעבור תרומתו החיונית לגוף אותה הזכרנו קודם.

אומגה 9

חומצת שומן זו כוללת בתוכה חומצות שומן חד בלתי רוויות הנקראות גם חומצות שומן אולאיות. האומגה 9 מהווה מרכיב בולט בשמן הזית ולה מספר תכונות חיוניות לגופנו, דוגמת: הפחתה של רמת הכולסטרול, הורדת לחץ דם גבוה, תרומה לתפקוד הלב, כלי הדם ומערכת העיכול, איזון רמות הסוכר בדם, חיזוק מערכת החיסון ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ירון מונטנה


 


מאמרים נוספים מאת ירון מונטנה
 
זרעי צ'יה - אומגה 3, 6 ו-9
היתרון הבולט בזרעי צ'יה הוא ביחס הנמוך בין חמוצות השומן החיוניות לנו באומגה 6 למול אלו הנחוצות לנו באומגה 3. הרצון הוא בהשגת יחס כמה שיותר נמוך בין השתיים.

קוסמטיקה פרא רפואית - קרם לחות
קוסמטיקה פרא רפואית הינה חלק רחב של קוסמטיקה רפואית. מכוני טיפול רבים קיימים כיום בישראל ובתוכם התפתחות רחבה של קוסמטיקה פרא רפואית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI