דף הבית עסקים עסקים קטנים ובינוניים ניהול עסק – מעשה פשוט או אתגר גדול
ניהול עסק – מעשה פשוט או אתגר גדול
ערן רגב 02/03/14 |  צפיות: 3840
כל עסק המתחיל את פעילותו העסקית, במהלך כל ניהול העסק, ובפרט במהלך תקופת החודשים הראשונים של פעילותו, בעל העסק נדרש לקבל החלטות במגוון תחומים. יזמים ובעלי עסקים קטנים מתמקדים לרוב בניהול המשאבים העומדים לרשותם, כגון מלאי ולקוחות קיימים, ובנוסף מקדישים זמן נרחב באיתור והשגת משאבים שאין ברשותם, כגון אפיקי מימון חדשים דוגמת הלוואות בערבות מדינה.

בעסקים גדולים, לעומת עסקים קטנים, יש הרבה עובדים וקיימת חלוקה לפי תפקיד ואחריות, כך שלא כל האחריות "נופלת" על בעל העסק. אחריות זו עלולה להוות כחסרון בניהול העסק. חסרון זה ניתן לגישור על ידי לקיחת עזרה מגורם מקצועי המתמחה בתחומי ניהול אלו, מה שיכול להביא לןהצלחת העסק. עזרה זו יכולה לבוא לידי ביטוי על ידי שותף, מנהל נוסף, שכיר בעל התמחות מסוימת (לדוגמא: יועץ שיווקי) או חברה המתמחה במתן שירותים לייעוץ עסקי.

 

ניהול טוב יכול להביא לתוצאות טובות, בעיקר בעסק קטן!

בבסיסו של כל ניהול מתרחשים תהליכים של תכנון, הקמה וביסוס- לקיחת רעיון עסקי, תכנון המטרות והאמצעים הנדרשים להצלחתו, ביצועו הפעולות ליישומו ובסופו של דבר, ביסוסו בהצלחה רבה לטווח הארוך. מטרת הניהול הנכון הינה לבצע איזון בין שלל המטלות והשאיפות העתידיות לאורך כל השלבים.

יש לזכור כי הגעה לאיזון בשלבי התהליך והתכנון אינה מתרחשת בין רגע, והיא חלה על תחומים רבים כמו: שיווק ומכירות, כספים, משאבי אנוש, תכנון אשראי בנקאי ולקיחת הלוואות לעסקים לוגיסטיקה ועוד. שלל התחומים הרבים מראים ומוכיחים שניהול עסק קטן הינו אתגר עצום.

 

כישלון ניהול עסק קטן

קיימים כשלים רבים של עסקים קטנים ובינוניים בעיקר בתחומי ניהול תזרים המזומנים או לחילופין נגישות לגופי סיוע לעסקים. לבעלי העסקים הקטנים יש ידע נרחב בתחום עיסוקם, אך לרוב הם לא חזקים בתחום הניהולי, המצריך עיסוק יום יומי, מבחינת ידע וזמן. ניתן לשים לב שלפי סקר שנערך בשנת 2013 , 30% מהעסקים הקטנים נסגרים תוך 5 שנים.

בעלי עסקים קטנים, אנחנו יודעים שאתם טרודים כל הזמן בפעילותו השוטפת של העסק, אבל חוסר תשומת לב על תחומים מסוימים, יכול לגרום לכם לפעמים לפספס דברים מהותיים. ולכן כדאי לכם לבקש עזרה!

ממי? מחברת ייעוץ עסקי כמו מנועי צמיחה.

 

מנהל טוב נמדד כאשר הוא מצליח להבין באיזה תחום הוא צריך עזרה, והיכן הוא יכול להשיגה.

ניהול עסק, ובפרט עסק קטן, הינו אתגר לא פשוט המאופיין בתחומים ניהוליים שונים. פנייה לעזרה מגורמים מומחים, התומכים בליווי עסקי וצבירת נסיון ניהולי, יכולים להיות הגורם המכריע בין הצלחה לכישלון העסק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ערן רגב

ערן רגב, מוסמך במימון (MBA), מנכ"ל מנועי צמיחה - ייעוץ עסקי.



 


מאמרים נוספים מאת ערן רגב
 
שיפור התנהלות העסק מול הבנקים – חוזק לעסק
ישנן יתרונות רבים להתנהלות נכונה מול המערכת הבנקאית. התנהלות נכונה תוביל להתחזקות פיננסית של העסק ותאפשר המנעות מבעיות עתידיות כגון בעיות תזרימיות, צורך במימון לצורך צמיחה ועוד. פגישה עם מנהל הבנק ושיפור מספר מצומצם של נקודות בחשבון יפתרו בעיות אלו ושיפרו משמעותית מצבו של העסק.

הלוואה חוץ בנקאית היא מנועי הצמיחה של המשק
06/03/14 | הלוואות
עסקים רבים נמנעים תכופות מלקחת הלוואה חיצונית או לפגוע באובליגו הבנקאי שלהם אך לעיתים קרובות ישנו צורך במימון חיצוני בעקבות קשיי תזרים או צרכי השקעה וצמיחה.

פתיחת עסק, זכיינות וכל מה שבניהם
בשנים האחרונות צצה שיטה עסקית חדשה בשם זכיינות, שיטה זו מאפשרת לבצע פתיחת עסק בצורה מהירה ויעילה יותר. במאמר הבא ננסה לענות על השאלה: מהי בעצם זכיינות והאם היא מתאימה לכל אחד?

קרן תבור ויתרונות ערבות מדינה
04/03/14 | הלוואות
קרן תבור הינה גוף מקשר לקרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים. מטרת הקרן היא סיוע לעסקים קטנים ובינוניים שחשופים הרבה יותר לקשיים וקריסה.

מסלולי קרן סיוע לעסקים ומי זכאי להגשה
04/03/14 | הלוואות
קרן סיוע לעסקים הינה קרן תמיכה שנוצרה ביוזמה ממשלתית על ידי משרד האוצר. מטרת הקרן הינה הענקת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בהתאם למגוון סיבות ובעיות. הקרן פועלת למעשה ב-2 מסלולים עיקריים: מסלול הון חוזר ומסלול השקעה.

ניהול עסק – מעשה פשוט או אתגר גדול
ניהול עסק קטן הינו אתגר גדול. ניהול נבון של עסק מצריך רכישת ניסיון לאורך זמן, וברוב המקרים מצריך גם קבלת עזרה.

בחינת מוצר, שירות וצרכי השוק
02/03/14 | מחקרי שוק
כל יזם המעוניין לפתוח עסק חייב לבחור, בראש ובראשונה, את היתכנות המוצר, שירות וצרכיה שוק שאותם הוא מעוניין לספק. יזמים רבים המבצעים בחינה נבונה וראויה של המוצר אותו הם מתכוונים לספק, יכולים להגדיל את סיכויי הצלחת העסק.

תפיסת החזון העסקי בעסק שלכם
מעטים רואים בחזון עסקי כמרכיב חשוב בהקמת עסק אך זאתי תפיסה לא נכונה. חזון מתווה את הדרך של העסק ומתווה דרך עסקית.

גיוס אשראי בקרב עסקים קטנים והקושי המתקיים בגיוס אשראי בקרב עסקים קטנים
17/02/14 | הלוואות
הדוח האחרון של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שפועלת במסגרת משרד הכלכלה מעיד על נתונים קשים של מצב המשק בכל הנוגע לגיוס אשראי. לפי נתוני הדוח, עסקים קטנים ובינוניים מדווחים על על קושי בגיוס אשראי ומימון כקושי משמעותי בניהול העסק.

ייעוץ עסקי לעסקים - הקלה על עסקים קטנים ובינוניים
קרן סיוע לעסקים הינה יוזמה של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים אשר מטרתה להעניק הלוואות לעסקים בערבות מדינה וכך להקל על עסקים בשלבי צמיחה ובקשיים תזרימים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI