דף הבית בית משפחה וזוגיות בית משפחה וזוגיות - אחר תפקיד חדש נולד- מעצב תאורה
תפקיד חדש נולד- מעצב תאורה
דורון גרינשפן 26/03/14 |  צפיות: 3564

אם לפני עשר שנים בודדות בלבד, כל מה שנותר לתושבי ישראל לעשות הוא להתבונן בקנאה ולשאת את מבטיהם אל על לעבר העיצוב העכשווי והעדכני שאפיין את אירופה באותה התקופה ובפרט את קו העיצוב של עולם התאורה, הרי שכיום פני היוצרות השתנו לאין ערוך. עיצוב תאורה הוא נושא רחב החולש על מגוון תחומים כמו למש עיצוב תאורה בגנים ציבוריים, בסביבת מומנטים ציבוריים, תאורת לילה לרחובות מוארים, חללי מסחר, מוזיאונים ולא פחות חשוב הבית הפרטי שלנו.

בשנים האחרונות ישראל זוכה ליהנות ממגוון חידושים שבאים לידי ביטוי גם באימוץ תפיסת העיצוב האירופית שעד לא מזמן כאמור הייתה רק בגדר חלום רחוק. חלק אינטגראלי בתפיסת העיצוב הישראלית כיום מזוהה עם כל התחום של תאורה הנוכח במרחב הציבורי והפרטי גם יחד. אולם גם בתקופה הנוכחית ניתן להבחין בלא מעט אנשים שאינם מבינים מדוע נושא התאורה ובפרט עיצוב תאורה משחק תפקיד מרכזי במסגרת פרויקטים רחבי היקף של בנייה.

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של ספקי תאורה ומעצבי תאורה שונים ולכן מומלץ להיכנס לאתר להשוואת מחיר לפני שאתם רוכשים את גופי התאורה הרצויים.

גם לתאורה דרוש עיצוב

ישנם כמה וכמה דגשים אותם נועדה להקנות התאורה בחלל, נתחיל במימד העומד ומתן צבעוניות ונופך אומנותו לאלמנטים אדריכליים שונים בחלל. שיתוף הפעולה בין מעצב התאורה לאדריכל יכול לבוא לידי ביטוי באינספור מובנים, מגוון רחב של פתרונות ומבחר דרכי יישום ורעיונות אפשריים, המהווים כולם חלק בלתי מבוטל מהליך העיצוב והבנייה בכללותו.מעצב התאורה משפיע בצורה ניכרת על עיצוב התוצאות הרצויות בסוף התהליך, ישנם כמה וכמה גורמים המובאים בחשבון בסך השיקולים וההחלטות שהוא מקבל.

רמת הבקיאות של מעצב התאורה היא זו שתוכל להשוות בין כמה גופי תאורה שונים לאור חסרונותיהם ויתרונותיהם של כל סוג כזה. אלו הם רק כמה מהגורמים שיכריעו בסופו של יום על עיצוב התאורה בחלל ועיצוב החזות בכללותה.

עיצוב החלל מושפע מאד מגופי התאורה המשולבים. על ידי התקנה של גופי תאורה מסוימים, שימוש נכון בתאורה ממוקדת או תאורה בלתי ישירה, החלל יכול ליהנות מכמה אלמנטים חשובים ברמה הארכיטקטונית הכוללים בין השאר גבולות והצללות במקומות המיועדים לכך. תכנון מקיף דרך שיתוף פעולה פורה בין מעצב התאורה והאדריכל, התייחסות נרחבת למכלול האלמנטים המאירים, החלל המסחרי או הפרטי לחלופין יוכל בסופו של יום לקבל קו עיצוב ייחודי ובמקביל תאורה ברמה הנכונה והרצויה של אור.

תפקידו של מעצב התאורה

כאשר אתם בוחנים כמה הצעות מחיר אשר ניתנו על ידי כמה קבלנים מבצעים שונים, נדרש מבט מקיף ומקצועי של מעצב התאורה למען בחינת מכלול האספקטים הפוטומטרים ביחס לגופי התאורה, אלו מסופקים כיום על ידי כמות נרחבת של יצרנים וכל גוף תאורה כזה נועד לספק אור בכמות שווה. מעצב התאורה בנוסף מהווה חלק מרכזי במהלך השוואת המחירים וההצעות השונות שניתנו לכם מהקבלנים השונים לקראת בניית דוח מקיף ומקצועי ללקוח הכולל בתוכו פירוט מלא ואובייקטיבי. כך ניתן לבחור בצורה נכונה ומשתלמת.

כיום ישנם מעצבי תאורה שפועלים בשיתוף פעולה עם חברות לעיצוב גרפי, או באופן עצמאי ויוצרים מגוון רחב של גופי תאורה מעוצבים התואמים לסגנונות העיצוב החדשניים והמובילים ביותר. כל אפשרות כזו טומנת בחובה יתרונות וחסרונות וחשוב לערוך סקר שוק מקיף ראשית על מנת לוודא שקיבלתם את ההחלטה הנכונה והמשתלמת ביותר.

שימוש בהדמיית מחשב

אם אתם לא בטוחים מהם גופי התאורה המתאימים ביותר לבית שלכם, ולרוח העיצובית שלו, אנו מציעים לכם לעשות שימוש בהדמיית מחשב. הדמיה זו תאפשר לכם למצוא את גופי התאורה הנכונים ביותר וליצור את האווירה עליה חלמתם בקלות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון גרינשפן


 


מאמרים נוספים מאת דורון גרינשפן
 
תפקיד חדש נולד- מעצב תאורה
אם לפני עשר שנים בודדות בלבד, כל מה שנותר לתושבי ישראל לעשות הוא להתבונן בקנאה ולשאת את מבטיהם אל על לעבר העיצוב העכשווי והעדכני שאפיין את אירופה באותה התקופה ובפרט את קו העיצוב של עולם התאורה, הרי שכיום פני היוצרות השתנו לאין ערוך.

מה זה מחזור משכנתא?
מחזור משכנתא הוא מונח שקרוב לוודאי שכל אחד מביניכם[ אשר נטל בשלב כזה או אחר בחייו משכנתא, או שמתכנן ליטול משכנתא בעתיד נחשף אליו, אולם לא הבין במה הוא כרוך ומהו משמעותו באופן כללי. במאמר הנוכחי ברצוננו לבאר את המונח מחזור משכנתא, לאחר מכן להבין האם מדובר בצעד כדאי ואם כן במה הוא כרוך.

הקמת עסק בארצות הברית
מי מאיתנו לא חולם או חלם בשלב כלשהו לפתוח עסק בארצות הברית ? חלק מאותם החולמים מצליחים להגשים את המטרות שהציבו לעצמם, וחלקם לא והחלום נשאר בגדר חלום עבורם. באופן כללי אין כיום מתכון בלעדי להצלחה, יחד עם זאת ניתן למנות כמה עצות יעילות שיוכלו להוות כלי חיוני והכרחי למימוש החלום וההצלחה.

כמה זה עולה לנו
26/03/14 | גינון
דשא טבעי מחייב טיפול שוטף תחזוקה יומיומית ופיתרון בעיות שונות. האתגרים הנלווים להתקנת דשא טבעי באים לידי ביטוי גם ברמה הכלכלית שכן תחזוקתו המורכבת מחייבת סכומי כספיים בלתי מבוטלים וכמובן המון זמן ואנרגיה לא מועטה. לפיכך כיום ההעדפה הברורה של מרבית הציבור הן במגזר הפרטי והן בציבורי

עשיתי תאונה ואין לי ביטוח, מה עושים?
בשורות שלפניכם סקירה מלאה ונרחב אודות ביטוח חובה לרכב. בשורות אלו נעניק לכם תשובות על מגוון שאלות נפוצות בתחום הביטוח כמו: מה פירוש המונח ביטוח חובה לרכב ומה המשמעות שלו? מה צפוי לנהג שעולה על כבישי הארץ ללא ביטוח חובה לרכב?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI