דף הבית פיננסים וכספים כלכלת משק בית ייעוץ כלכלי למשפחה
ייעוץ כלכלי למשפחה
בן סגל 13/08/14 |  צפיות: 12537

ייעוץ כלכלי למשפחה

הדרך שבה אנו מתנהלים עם הכסף שלנו משפיעה על ההווה ועל העתיד שלנו ושל הדור הבא. על אף שאנו מקבלים בימי חיינו הרבה מאד כלים שימושיים, תחומי כלכלת המשפחה נלמדים בדרך כלל באמצעות ניסוי וטעייה, ומביאים רבים לכדי מאבק חודשי עם המינוס בבנק.

בשנים האחרונות, השתרש בארץ התחום העוסק בייעוץ כלכלי למשפחה, העונה לשם ניהול כלכלת המשפחה. תחום זה נועד לספק למשפחות וליחידים את הדרך לצאת מהמינוס ולהתחיל לנהל את התקציב שלהם בצורה מחושבת ומתוכננת, הלוקחת בחשבון את העתיד ואת החלומות אותם היינו רוצים להגשים.

מדוע צריך יעוץ לכלכלת המשפחה?

ייעוץ כלכלי למשפחה, הפך למבוקש יותר בשנים האחרונות כיוון שהאיזון בין חלקי ההוצאה השונים בתקציב הופר. בשנים האחרונות התייקרו המחייה והמגורים, ובעוד שבשנת 1988 נדרשו לזוגות צעירים רק כ- 60 חודשי עבודה בכדי לקנות דירה, כיום, נדרשים כ-125 חודשי עבודה. כתוצאה מכך, זוגות רבים לוקחים משכנתא אסטרונומית, שהחזריה מקשים עליהם להתנהל במסגרת התקציב.

כשמוסיפים לכך את העלויות הנלוות להבאת ילדים לעולם, ואת עלויות המחייה היומיומית, אנו מקבלים את הפרופיל של משפחה ישראלית טיפוסית, הכורעת תחת החובות ומרגישה כאילו היא עובדת רק בשביל לממן את המינוס בבנק.

ממה מורכב ייעוץ לכלכלת המשפחה?

בתקופה זו שבה הפערים בין עשירים לעניים גדלים, ומעמד הביניים נשחק, על המשפחה הישראלית ללמוד כיצד לנהל את התקציב המשפחתי, לסגור את המינוס בבנק, ולהימנע מכניסה למערבולת שקשה מאד לצאת ממנה.ייעוץ כלכלי למשפחה מספק את הכלים, את התשתית ואת הביקורת הדרושה לשם למידה והפנמה של התנהגות כלכלית נכונה.

במסגרת ייעוץ לכלכלת המשפחה נבדק המצב הנוכחי של המשפחה: מהן ההכנסות שלה, מהן ההתחייבויות, אילו מבין ההוצאות קבועות ואילו משתנות. במסגרת ייעוץ כלכלי למשפחה נבחנים אפיקי ההתחייבות המשמעותיים כגון משכנתא, ביטוחים והלוואות, וניתנות עצות לשינוי באופן שיחסוך למשפחה הרבה מאד כסף. מנגד, נלקחים בחשבון תכנונים ארוכי טווח כגון בר מצווה, חתונות, טיולים לחו"ל ועוד בכדי להתחיל ולחסוך אליהם מבעוד מועד.

לאחר וידוא המצב, מתחיל שלב התיקון. בשלב זה מנסים לסגור מינוס קיים ולמנוע את יצירתו של מינוס חדש בטווח הארוך, על ידי ניהול כלכלת המשפחה בהתאם לרצונות וצרכי המשפחה. השלב הבא של ייעוץ כלכלי למשפחה כולל ליווי של המשפחה בהתמודדות עם התקציב החדש ורכישת הרגלי קנייה על ידי תכנון מראש.

התחלה חדשה

ייעוץ לכלכלת המשפחה הוא התשובה הנכונה לכל מי שמאס בחיים עם מינוס בבנק. בניגוד ללקיחת הלוואות ומציאת פתרונות שהינם בגדר "פלסטר", ייעוץ כלכלי למשפחה מלמד כיצד לחיות נכון כלכלית, והוא מעלים את החששות והטרדות המלוות את מי שחי בחשש מפני הטלפון מהבנק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בן סגל


 


מאמרים נוספים מאת בן סגל
 
הפסוריאזיס הינה מחלה כרונית
הפסוריאזיס הינה מחלה כרונית אוטואימונית, אשר מאופיינת ע"י טלאים עם קשקשים, לוחיות וגירויים בעור. למרות שהסיבה למחלת עור זו אינה לגמרי מובנת, היא נחשבת לשיבוש גנטי. הפסוריאזיס מתפתח כשהמערכת החיסונית מאתרת תאים רגילים, ונותנת להם פקודה להתחיל בהתרבות יתר. הפסוריאזיס הינה מחלה ארוכת טווח וגורמת לסבל ואי נוחות רבה, ועל החולה להשתמש בתרופות עבור טיפול בפסוריאזיס.

לצאת מהמינוס
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

כלכלת המשפחה
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

פסוריאזיס ויחסים
פסוריאזיס הינה מחלה נראית לעין, אשר יכולה להשפיע על יחסים במספר דרכים. קשה לדבר עם חברים ועם המשפחה על פסוריאזיס ואיך היא משפיעה על חייך. חולה עלול להימנע מפגישות רומנטיות, בגלל דימוי גוף נמוך עקב המחלה. לפסוריאזיס באברי המין יש השפעה משמעותית על מין ואינטימיות.

פסוריאזיס עשוי להשפיע על מערכות היחסים שלך, אבל הוא לא צריך לשלוט בהם. למדו כיצד לנהל את הפסוריאזיס ומערכות היחסים שלכם.


ייעוץ כלכלי למשפחה
בשנים האחרונות, השתרש בארץ התחום העוסק בייעוץ כלכלי למשפחה, העונה לשם ניהול כלכלת המשפחה. תחום זה נועד לספק למשפחות וליחידים את הדרך לצאת מהמינוס ולהתחיל לנהל את התקציב שלהם בצורה מחושבת ומתוכננת, הלוקחת בחשבון את העתיד ואת החלומות אותם היינו רוצים להגשים.

השיטות היעילות ביותר לריפוי פסוריאזיס
פסוריאזיס הינה ידועה כמחלת עור שכיחה. העובדה שמעל ל- 125 מיליון אנשים סובלים מפסוריאזיס הינה מדאיגה מאד. מחלה זו יכולה לפגוע בכל קבוצת אנשים כלשהי, אך בטבעה היא מחלה תורשתית. אנשים סובלים בטלאים לבנים על העור, קילופי עור, וקשקשים על פני הגוף. לרוע המזל אין דרך מהימנה למנוע מחלה זו. אך ישנם דרגים שונות לשיפור ניכר בפסוריאזיס. מחלת אוטואימוניות הינן שכיחות בארצות

זיהוי פסוריאזיס והסיבות להחמרתו
הפסוריאזיס הינה מחלת עור אשר משפיעה על תאי העור ומחזור החיים שלהם. עקב המחלה, תאים גדלים במהירות ונוצרים קשקשים עבים על פני העור. טלאים אדומים, יבשים ומגרדים אלה מגרים את עורו של האדם הנגוע במחלה.

טיפול בפסוריאזיס - חיים חדשים לחולי הפסוריאזיס!
הפורמולה הטבעית של DermaZor היא פריצת דרך מדעית, בעלת יעילות מוכחת לטיפול בפסוריאזיס ולהשבת העור למצבו הטבעי והבריא. נוסחא מהפכנית ורבת-העוצמה החושפת עור נקי מפסוריאזיס תוך מס' ימים! משחת דרמזור (DermaZor) לטיפול והקלה בעור מגורה, גרד, קשקשת, עור עבה ואדמומיות הנגרמים ממחלת העור פסוריאזיס, מונע וממזער התפרצויות חוזרות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI