דף הבית פיננסים וכספים משכנתא משכנתא ללא הון עצמי - יש דבר כזה?
משכנתא ללא הון עצמי - יש דבר כזה?
וידר משכנתאות 14/09/14 |  צפיות: 12322
זוגות צעירים רבים שרוצים להפסיק לשלם שכר דירה, להיות בעלי נכס כגון דירה ולשם זאת מעוניינים לקבל משכנתא, מגלים כי דרישות ההון העצמי של בנק ישראל העומדות על 25% לדירה ראשונה (כלומר, 75% אחוז מימון) הן גבוהות למדי ולא מאפשרות לרכוש דירה מבלי שיש להם כמה מאות אלפי שקלים בצד, וזאת עוד לפני שמזכירים בכלל את יכולת ההחזר העצמית בכל חודש.

לכן, במקרים רבים לזוגות אלו אין חסכונות נזילים בצד, אם בגלל שלא קיבלו תמיכה מהוריהם ואם בגלל שחיו בצורה לא נכונה ולא למדו איך לחסוך.

למרבה הצער, עבור זוגות מהסוג השני מומלץ מאוד פשוט לא לקנות דירה מכיוון שעליהם לעשות קודם כל בדק בית ולהבין כיצד ייתכן שהם לא מצליחים לחסוך למרות שההכנסה שלהם כנראה גבוהה (אחרת היו יודעים מראש שלא יוכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא החודשיים). בכל אופן, חשוב להסביר שלא מדובר בסוף פסוק ואם ילמדו להתנהל בצורה יותר טובה וישפרו את המשמעת העצמית שלהם, ייתכן ותוך מספר שנים יוכלו לגייס את ההון הדרוש מבלי לסכן את עצמם בעתיד.

עבור זוגות מהסוג השני, החדשות הרעות הן שכיום כבר אי אפשר לממן דירות באמצעות חברות כמו EMI אשר נתנו עד 90% מימון, כך שאופציה זו יורדת אוטומטית מן הפרק. שתי האופציות שכן נשארו על הפרק הן משכון דירה של ההורים (כלומר, משכנתא הפוכה) או פשוט רכישה של דירה זולה יותר באותו היישוב או יישוב אחר (הבדלי המחירים בין הערים המרכזיות לפריפריה הם עדיין משמעותיים ביותר ואמצעי תחבורה כגון הרכבת הם נוחים למדי).

משכון דירת ההורים משכון דירת ההורים היא אולי האופציה הזמינה ביותר. באופציה זו, הדירה של ההורים למעשה משתעבדת אל הבנק וההורים שלכם מקבלים את אחוז ההון העצמי שהבנק יסכים לתת לכם עליה (לרוב עד 50%). למשל, נניח שהדירה של ההורים שווה כ  1.5 מיליון ש"ח ואתם מקבלים אחוז מימון של 35%, הרי שקיבלתם הלוואה של 525,000 ש"ח. חשוב להדגיש את המילה הלוואה,  מכיוון שההורים אמנם לא ישלמו את ההחזר החודשי, אבל בסופו של דבר אתם תצטרכו לשלם את החוב על ההלוואה, כולל הפרשים והצמדות בסוף התקופה, לרוב באמצעות מכירתה.

רכישת דירה זולה יותר רכישת דירה זולה יותר היא כאמור עוד אופציה העומדת על הפרק.  ראוי לציין כי ניתן לרכוש דירה זולה יותר ועדיין להתגורר במקום אחר אם המטרה העיקרית שלכם היא עצמאות פיננסית ולא חיים בדירה משלכם (מכיוון שעדיין תצטרכו להתמודד עם בעל הבית ...).

כמובן שתוכלו גם לשלב את שני הכלים האלו : גם לחפש דירה זולה יותר וגם למשכן את דירת ההורים, זאת מתוך הנחה שתוך כמה שנים המצב הפיננסי שלכם ישתפר ותוכלו לקנות דירה טובה יותר (אז אחוז המימון מעט נמוך יותר, 70% במקום 75%). בכל אופן, רצוי לפנות אל חברת ייעוץ משכנתא מקצועית אשר תוכל לבחון את המצב שלכם באופן אובייקטיבי ולהגיד לכם האם רכישת הנכס המבוקש הוא ריאלי ולא טומנת בחובה סיכון כלכלי גדול מדי.

לסיום, כאן תוכלו למצוא מספר נתונים מפתיעים על משכנתא ללא הון עצמי כגון מי הם אלו אשר רוכשים דירה ראשונה, מהו גודל הדירה הממוצע ואיזה יישוב בארץ הוא היישוב בו נקנות הכי הרבה דירות חדשות (רמז - לא מדובר בעיר גדולה).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 וידר משכנתאות


 


מאמרים נוספים מאת וידר משכנתאות
 
לוחות משכנתא - למה הם כל כך חשובים לנו?
27/10/14 | משכנתא
על ההבדלין שבין לוחות הסילוקין השונים ומה כל אחד מהם אומר לגבי החזרי המשכנתא שלנו

משכנתא ללא הון עצמי - יש דבר כזה?
14/09/14 | משכנתא
האם באמת אפשר לקחת בארץ משכנתא ללא הון עצמי ומהם הסיכונים הטמונים בכך?

תקועים עם המשכנתא? למה שלא תמחזרו אותה..
27/01/14 | משכנתא
באילו מקרים משתלם לבצע מחזור משכנתא ומהן העמלות הכרוכות בכך?

כל מה שאסור לעשות בדרך ללקיחת משכנתא
26/01/14 | משכנתא
כיצד לא תסכנו את עצמכם בדרך אל חלום הדירה ומאילו טריקים של יועצי משכנתאות לא מקצועיים כדאי להיזהר?

משכנתא אופטימלית?
13/11/13 | משכנתא
מדוע משכנתא אופטימלית היא ממש לא דבר פשוט והאם באמת יש משכנתא אחת אופטימלית שמתאימה לכולם?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI