דף הבית אימון אישי אימון אישי מצפון, מהו מצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת
מצפון, מהו מצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת
אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il 25/11/14 |  צפיות: 3878
מצפון, מהומצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי,רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת המוסר, אדםמצפוני

ש: לפני שבאתילפה התחלתי לשאול אותך

אליעד: סליחהאתה לא נראה תמים כל כך

ש: אז מה אםאני תמים או לא, עם הסיפור.

אליעד: מהאיתו?

ש: ולמה שלאנדבר על המצפון כאילו אני רוצה שתדבר עליו זה כאילו אתה שני אנשים אחד אתה עושהפעולות עזוב את הקטע הפסיכולוגי למה המצפון ומה זה ואיך זה אני יודע לא מאה אחוזאבל יודע, מצפון זאת אומרת יש לך שני אנשים אחד שעושה ואחד ששופט זה כמו אחד שכאילושמבקר.

אליעד: זה לאקשור למצפון אבל נניח.

ש: לא זאתאומרת יש לך איזה מישהו שאומר לדוגמא אתה עושה איזה משהו שאתה רוצה מעוד לעשותאבל.

אליעד: תגידלי אתה מסוגל להגיע לשאלה?

ש: כןמצפון.

אליעד: מההשאלה?

ש: השאלה עלמצפון מה התפקיד שלו ומה הוא עושה פה זה כאילו שיש לו שתי אנשים הוא כאילושופט.

אליעד: אז מההשאלה?

ש: למה ישמצפון מה זה מצפון?

אליעד: אז ככהבתכלס אי מצפון מה זאת אומרת מצפון יש בתוכך שתי דעות מנוגדות ואחד אומר לך "אנירוצה לאכול" והשני אומר לך "זה משמין" ואם אתה תאכל אז תבוא המחשבה השנייה שאומרתלך "אבל זה משמין" זה יעשה לך ייסורי מצפון ייסר אותך, למה קוראים לזה מצפון כי זהצפון זה מוסתר "ייסורי מצפון" הדבר הצפון מייסר אותך אתה מבין ואם אתה לא תאכל אזיהיה לך ייסורי מצפון מהצד השני "איזה חבל שלא אכלתי יכולתי לאכול לא היה קורה לישום דבר" זה הסיפור.

ייסורי מצפוןהכוונה היא ייסורים שבאים מהמקום הצפון המקום המוסתר יש בתוכך שני כוחות אחד אומרלך תאכל ואחד אומר לך אל תאכל, אחד אומר לך תעשן ואחד אומר לך אל תעשן אחד אומר לךתשב ואחד אומר לך תקום ואתה תמיד מקשיב למישהו ואז בא לך ההפך שלו ומתחיל לשגע אותךזה הסיפור.

ש: הצפון זהההפך שלו שמסתתר באותו רגע.

אליעד: בדיוק,עכשיו אם אתה מראש ניגש לארוחה גם עם ההוא שרוצה לאכול וגם עם ההוא שלא רוצה לאכולאז אין לך ייסורי מצפון שניהם באים לשולחן.

ש: תסביר ליזה יותר נגיד לדוגמא שאתה עושה איזשהו דיל.

אליעד: לינגיד אין ייסורי מצפון אף פעם לדוגמא, מה זאת אומרת אין לי ייסורי מצפון אף פעם ישלי כל הזמן ייסורי מצפון כל פעולה שאני עושה אני מתייסר בתוכי שהיא לא מושלמת אבלמעבר לזה אין לי ייסורי מצפון לא משנה שאני אעשה משהו מסוים יהיה לי יותר ייסורימצפון מאשר משהו אחר, אתה מבין אני באופן רצוף כל מה שאני עושה אני רואה את היתרוןואת החיסרון שלו וזהו ובזה נגמר הדיון.

ש: אתה לאמדחיק את זה?

אליעד: לא אנירואה את החיסרון והיתרון בכל דבר, כל דבר שאני עושה יש לי ייסורי מצפון למה אניעושה אותו יכולתי לעשות יותר טוב כי בכל דבר יש חיסרון אבל לא משנה מה אני אעשה לאיקרה שאחר כך "איזה חבל למה עשיתי" מה חבל למה עשיתי יש לזה יתרון בכלל.

ש: יש בזה גםחיסרון.

אליעד: נכוןאבל אני כבר יודע מראש שיש חיסרון.

ש: בסדר אבלאני לא מדבר על מישהו שחווה את זה כמוך אבל יודע שבכל דבר יש יתרון וחיסרוןבסדר.

אליעד: אתהמדבר באופן כללי כשאתה מוציא את המילים מהפה כשאתה מדבר כשאתה קם והולך לשתות אתהחווה את החיסרון שיש בפעולה, אתה אומר שאתה יודע שבכל דבר יש יתרון וחיסרון אניאומר בכל פעולה, לא עכשיו טלפון מצלצל אתה עונה את מרים כשאתה עונה כשאתה מושיט אתהיד אתה קולט את החיסרון או אתה קולט רק את היתרון, תקשיב אתה עכשיו הטלפון מצלצלובאה אליך מחשבה שאומרת "תענה לטלפון" אוקי למה אתה עונה כי אתה אומר "זה טוב אםאני אענה".

האם כשבאהאליך מחשבה ואומרת לך "תקשיב תענה זה יהיה טוב אם תענה" האם גם יש לך את המחשבה"תקשיב אל תענה זה יהיה גרוע אם תענה", כשאתה הולך לאכול המחשבה אומרת לך "תקשיב לךתאכל יהיה לך טוב אם תאכל שלא תהיה רעב" נכון והאם בוא זמנית יש לך מחשבה שאומרת לך"תקשיב אל תלך לאכול זה יהיה גרוע אם תאכל תישאר רעב יותר טוב" יש לך בו זמנית?

ש: לא.

אליעד: עכשיומגרד לך האף אתה עושה ככה עכשיו לפני שאתה עושה ככה עוברת לך מחשבה "תגרד זה יהיהיותר טוב".

ש: לא שלפעמיםזה מחשבות כאלה מה אני עבד של התחושות שלי כאילו.

אליעד: רגעאבל זה נושא אחר אתה אמרת שאתה יודע שבכל דבר יש חסרון ויתרון עכשיו אני נותן דוגמאנגיד שמגרד לך הראש, עכשיו נגיד פתאום אתה מרגיש שמגרד לך הראש אז עוברת מחשבה"תקשיב מגרד הראש אם הוא לא יגרד יהיה יותר טוב לך תגרד אותו" עכשיו האם לפני שאתהעושה את זה האם עוברת לך מחשבה שאם מגרד הראש "טוב מאוד שהוא מגרד אל תעז לגרדאותו" אתה מבין אתה כבר רואה את החיסרון שבדבר לפני שאתה עושה את הפעולה, אתה כאילויוצא מהמקום השווה שאתה רואה את היתרון והחיסרון, אתה יכול לראות את זה?

ש: לא.

אליעד: יפהלכן יש לך ייסורי מצפון, מתי יש ייסורי מצפון כשאתה מגלה אחר כך את החיסרון מה זהייסורי מצפון שאחרי שעשית את הפעולה אתה קולט.

ש: על כלפעולה שאני אעשה על כל פיפס שאני אעשה אם אני כאילו אסתכל ואז אני יכול למצוא אתהיתרונות שלו ואת החסרונות שלו ולגשת בלב שלם.

אליעד:באמת?

ש: כן בערךפחות או יותר.

אליעד: תקשיבאני אפילו כשאני מדבר איתך כשאני מוציא את המילים מהפה אפילו כשאני נושם את האוויר,נושם גם אני מוציא את האוויר וגם מכניס את האוויר אני חווה מה החיסרון שיש בזה זהלא רק יתרון יש גם חיסרון בכל דבר יש גם חיסרון, עכשיו אני לא רק יודע שבכל דבר ישיתרון וחיסרון לא ביומיום בפעולה כשאני מבריג את הבורג אני מבין מה החיסרון בזהשאני מבריג את הבורג כל דבר.

ש: מה החיסרוןבזה שאתה הרמת את היד?

אליעד: מההיתרון בזה שהרמתי את היד אני אסביר לך, אני אתן לך את התשובה תקשיב יש שני סוגידברים יש דברים שאני מודע שאני עושה אותם בגלל היתרון ויש דברים שקורים מעצמם,עכשיו אם אני עושה דבר מעצמו נגיד לדוגמא סתם החלפתי רגליים נגיד עכשיו השאלה היאאם לפני כן חשבתי על זה, אם לפני כן חשבתי על זה ואמרתי תעשה כי יש יתרון זה אומרשבטוח חשבתי שיש גם חיסרון. אתה מבין עכשיו נגיד שעשיתי ככה.

ש: אז זאתאומרת אתה לא במודעות למה שאתה עושה.

אליעד: לא אבלאז גם לא יכול להיות לך ייסורי מצפון כי אתה גם לא ראית שעשית את זה בכלל אתה לאידעת בכלל שעשית את זה נגיד עפעפתי בעפעפיים לא תכננתי "טוב בוא נעפעף" אתהמבין.

ש: אפשר להרוגמישהו בטעות נגיד נהג לא שם לב הרג מישהו אחר כך יש לו ייסורי מצפון.

אליעד: לא כיהוא גילה שזה הוא.

ש: כן.

אליעד: בסדראבל כשהוא מגלה שזה הוא יכול להגיד גם שאין לו ייסורי מצפון להגיד "טוב שהרגתיאותו" אם אתה מצליח לראות את ההיפוכים. עכשיו בוא ניתן דוגמא נגיד שאני ממחיש לך עםהידיים עכשיו יש לזה יתרון למה כי אתה מבין יותר טוב נכון, יש לזה גם חיסרון כי אתהמבין יותר טוב.

ש: נגיד עשיתעכשיו ככה מה היתרון ומה החיסרון של זה?

אליעד: לא אזאני מסביר לך עוד פעם נגיד שעכשיו אני עשיתי ככה, עכשיו תקשיב יש דברים שאני עושהאינסטינקטיבית.

ש: לא תחשובשבאופן מודע עשית ככה.

אליעד: לא אתהלא יודע אם עשיתי באופן מודע זה לא באופן מתוכנן, זה לא כמו אתה הולך לאכול זאתפעולה אבל בא נגיד שאני עושה לך "ככה" נגיד תמתין, עכשיו מה היתרון שכשאני עושה ככהנגיד שיותר קל לי לתקשר איתך ומה החיסרון שיותר קל לי לתקשר איתך אולי יש בזה גםחיסרון כאילו אם אתה תצליח לראות עד הסוף, תראה אתה יש לך בחיים נגיד אלף סיטואציותומתוכן 500 אתה יכול להבין שיש יתרון וחיסרון 250 אתה יש לך ספק אם זה חיסרון אויתרון ו125 אתה בטוח שזה חיסרון ו125 אתה בטוח שזה יתרון.

עכשיו מהשתוקע אותך בלהגיע לאחד זה דברים שאתה בטוח יש דברים שאתה בטוח שזה טוב ובטוח שזהרע, עכשיו אם אתה תצליח פעם אחת לראות ששום דבר אתה לא בטוח שזה טוב או רע אז תמידאתה תוכל בשנייה אחת למצוא את היתרון והחיסרון שבכל דבר.

ש: עוד הפעםברגע שהאינטרס שלי כאילו המידי סתם לדוגמא, איך אני אסביר לך יש כאילו שני רמותבכללי אני מבין שאין שום דבר שיש לו יתרון וחיסרון זה יפה וזה מכוער זה טוב וזהרע.

אליעד: אתהמבין כשאתה מסתכל על זה אבל אתה לא מבין בdefault שלך.

ש: ב defaultלא ב default אני עושה במקריות לא באוטומטית.

אליעד: כןהשאלה אבל מה קורה לך בראש כשאתה פועל, אני אתן לך דוגמא אתה נגיד ברור לך שאתה לארוצה כאב כשאתה פועל 24 שעות תמיד רץ לך process שאומר "תיזהר שלא תיפגע" נכון, ישלך process כזה שרץ תהליך כזה מחשבה שאומרת "תזהר שלא תיפגע" יפה, עכשיו אני אומרלי יש עוד process שאומר "תיזהר שלא לא תפגע יש גם טוב שתפגע" אתה מבין גם את שניהםיש.

ש: לא הבנתימה זה תיזהר שלא תפגע?

אליעד: אמרתיתיזהר שלא לא תיפגע, תקשיב אתה גם צריך להיפגע כי אם רק לא תיפגע זה לא יהיה טובאתה מבין, אני מסביר לך עוד פעם שהדברים האלה שבכל דבר יש חיסרון ויתרון אתה צריךלהרגיש אותו כמו שאתה יודע איך קוראים לך, כמו שאתה לא צריך לזכור איך הולכים כאילואתה זוכר איך הולכים אתה לא אומר "רגע איך הולכים" אתה מבין אתה ככה צריך שזה כאילויבוא לך באינסטינקט תמיד שכאילו מופיע לך משהו אתה ישר רואה את החיסרון והיתרון.תקשיב המוח שלך כשאתה הולך ועוברות לך בראש 24 שעות ביום מחשבות כל דבר שעובר לידךאתה חושב "זה יתרון או חיסרון זה טוב לי או לא טוב לי".

ש: עוד הפעםבאישי שלי כשאני הולך לעבוד אז אני הולך בשביל להרוויח כסף אני רוצה להרוויח כמהשיותר כסף אבל בכללית אני יודע שאפילו אם אני לא ארוויח את הכסף לא קרה שוםדבר.

אליעד: אבלאתה לא מבין מה רע בזה שתרוויח כסף אתה יכול להבין שאם לא תרוויח כסף שלא קרה כלוםאתה אבל לא יכול להבין שאם תרוויח כסף זה רע ואם לא תרוויח כסף זה טוב. אתה מביןאתה מה אמרת עכשיו אמרת שאתה הולך בשביל להרוויח כסף.

ש: אבל אני לארוצה כסף כי זה רע כאילו מה זה טוב ורע זה הכל שווה זה אותו דבר כמו שתגיד לי זהתפוז וזה תפוח מה יותר זה.

אליעד: טוב מההשאלה שלך התחלת לשאול על נושא של ייסורי מצפון, אז אני מסביר לך ייסורי מצפוןפירושו שיש דברים מודחקים אצלך שאתה מייסר את עצמך אתה אומר עשיתי דבר רע או משהוכזה, עכשיו אם אתה מראש כבר יודע שעשית דבר רע אז אתה כבר לא יכול להתייסר. תקשיבאני נתתי לך דוגמא על ייסורי מצפון שאתה מתחרט על משהו שאתה עשית באופן מודע "למהאכלתי למה בזבזתי את הכסף, למה לא עניתי לטלפון למה כן עניתי לטלפון".

אז אני אומרלך שאם מראש אתה כבר יודע באופן כללי את היתרון והחיסרון שבכל דבר אז אתה לא מתייסרוחוץ מזה גם פתאום ענית לטלפון והתפוצץ עליך אין לך ייסורי מצפון כי אתה גם מבין מהטוב בזה שזה התפוצץ עליך אתה תמיד רואה את הטוב והרע באותה מידה אז איך יכול להיותלך ייסורי מצפון רואה גם מה טוב בזה.

ש: אתה יכוללתת לדוגמא סתם לדוגמא לדבר פיזי מה טוב כאילו.

אליעד: אניאתן לך דוגמא אתה תיתן דוגמא לייסורי מצפון ואז נראה איך מפרקים את זה אתה תיתןדוגמא.

ש: לדוגמא היהלי איזה תהליך היום בקיצור מישהו עבר אצלי באיזה עניין כי הייתי צריך לקבל 700 שקל,קיבלתי את הכסף שלו והייתי צריך לשלם לו עוד 500 שקל והמצב שלו לא הכי טוב אמרתיהמצב שלי יחסית סבבה מה אני אקח ממנו מאה שקל שייקח את הכל וזהו מה אז מצד אחדאמרתי זה לא משנה מצד אחד אני רוצה ומצד אחד מה אכפת לי התחלתי כאילו אתה יודע

אליעד: אז מהאתה רוצה אז איפה הייסורי מצפון אתה תיתן דוגמא לייסורי מצפון.

ש: אז פה היהלי כאילו שבאיזשהו מקום זה כמו גזל כאילו ולמרות שזה לא.

אליעד: מההייסורי מצפון איפה הייסורי מצפון אתה מדבר על משהו אחר אתה מדבר על ייסורי מצפוןבמובן אחר במובן שהמצפון שלך מייסר אותך ולא נותן לך להחליט החלטות או במובן הזהשאתה רוצה לעשות משהו ואז המצפון אומר לך סטופ זה לא טוב, זה מה שאתה מדבר אתה מדברמההיבט הזה לא שעשית ואתה מתייסר.

ש: דיברתי עלהקטע הקטנצ'יק הזה זה סתם אמרתי לעצמי זה הכל כאילו אז אמרתי בתור פעולה עסקית סבבהבתור בן אדם שהוא קצת חבר כזה קשה כאילו.

אליעד: כימראש היה לך עדיף אפילו להוריד אותו ל500 מראש במחיר אם הוא היה מוכן לעשות במאההיית אומר שיעשה במאה למה לא.

ש: בסדר אזבעניין הזה כאילו בעניין הזה אמרתי רגע שניה אז מה אכפת לי.

אליעד: אתהשואל למה יש ייסורי מצפון, מה אתה שואל איך יש למה יש אם לא יש

ש: אני שואלמה זה הדבר הזה.

אליעד: הדברהזה הוא שיקוף של האמת המודחקת ייסורי מצפון של האמת המודחקת, זאת אומרת מבחינהאבסולוטית כל הדעות נכונות כשאתה פועל אתה תמיד מזדהה רק עם דעה אחת דומיננטיתוייסורי מצפון זה בעצם ביטוי של הדעות שהדחקת זה כל הסיפור, עוד פעם מבחינהאבסולוטית אפשר להוכיח כל דבר להוכיח שזה טוב שזה רע ושזה לא משנה בכל דבר אוקיוכשאתה פועל אתה לא פועל מתוך "זה גם טוב וזה גם רע וגם רע" אתה פועל מתוך אחד מהםאו שאתה פועל מתוך שזה טוב או מתוך שזה רע או מתוך לדוגמא נגיד שזה לא משנה.

עכשיו בייסורימצפון זה בעצם המקום שאומר לך "אל תהיה בטוח כל כך שזה רק זה יש עוד צדדים" אתהמבין אתה יכול להיות שאתה מתרגש ממנו יותר מדי אתה אומר "רגע יש עוד צדדים, נכוןאני יודע שיש עוד צדדים מה קרה" אתה הופתעת אתה כאילו קיבלת את השוק שרצית לעשותמשהו וקפץ לך היפוך, מה אתה בשוק מה לא ידעת שיש היפוך.

ש: לא הסתכלתיואמרתי רק שניה אני יכול לעשות מה שאני רוצה גם ככה וגם ככה סתם הסתכלתי על זה.

אליעד: אתהכנראה עוד לא שלם בזה שבכל דבר יש חיסרון.

ש: אז איךבחרת לפעול בסוף לפי מה?

אליעד: זה מהשהוא מנסה להבין ממני כבר מהיום הראשון שהוא פה איך בסוף להחליט נכון, עכשיו אניאומר לך משהו אחר.

ש: ומה?

אליעד: אבל זהנושא שיחה אחר.

ש: אז מה אםזה נושא אחר.

אליעד: אבלאני לא רוצה לדבר עליו את יכולה לדבר עם עצמך אני לא אדבר עליו, את לא יכולה להכריחאותי לדבר עליו.

ש: אבל אנירוצה נכון אתה לא יכול להכריח אותי לשתוק על זה.

אליעד: אנייכול עכשיו אני באמצע לדבר, רגע אני רוצה להסביר לך עוד פעם אתה מה שקורה אצלך בראשזה שאתה לא מספיק שלם עם זה שבכל החלטה שלך יש חיסרון.

ש: אני יודעשבכל החלטה שלי יש חיסרון.

אליעד: מהאמרתי?

ש: לא מספיקשלם.

אליעד: נכוןאז מה אתה בא להגיד שאתה מודע לא אמרתי שאתה לא מודע אמרתי לא מספיק שלם עם זה ולכןזה כאילו הפתיע אותך בא אליך בסיבוב "רגע יש חיסרון" פתאום התחיל "רגע אז אתהחיסרון הזה או החיסרון הזה" אבל אם היית יודע מראש "בכל מקרה בכל פעולה יש חיסרון"ובאמת אתה מבין את זה בכל פעולה אתה רואה את החיסרון והיתרון בכל דבר אז לא היה כלכך מלחיץ אותך שיש חיסרון יכול להיות שהיית בוחר את זה ויכול להיות שהיית בוחר אתזה, איך היית בוחר זאת שאלה אחרת. אבל מה בחרת בסוף?

ש: הגעתילפשרה הבאתי לו 600 שקל.

אליעד: יפהלפי מה בחרת לפי מה החלטת?

ש: אם הוא היהנותן במאה שקל זה היה טוב?

אליעד: טובלמי?

ש: מבחינתbusiness אם הוא היה מאלץ את ההוא כביכול ב business לעשות את אותה עבודה במאה שקללפי דעתך זה בסדר?

אליעד: מההגדרת ה business business פירושו שתרוויח כמה שיותר כסף אם הוא היה יכול לעשותשהבן אדם ישלם לו 700 זה היה יכול להיות יותר טוב, אני אסביר לך למה זה אבל הכלתלוי בהרבה דברים מה אתה מגדיר מה הגדרת העסק, קודם כל ההגדרה, ההגדרה היא להרוויחכמה שיותר כסף זאת המטרה זה תמיד ביחס למשהו, תקשיב רגע טוב ורע זה ביחס למשהו אזאתה אומר "האם ביחס למטרה להרוויח יותר כסף האם זה טוב או רע אז בא נבדוק, אם עכשיוהוא היה גורם לבחור לשלם לו גם 700 שקל האם זה היה גורם לו להרוויח יותר כסף או לא"אז אתה יכול להגיד במידי כן וברחוק לא אז תלוי בשכלול הסופי אז באופן יחסי ולטווחהרחוק זה רע.

ש: אני אומרהרף שייתן לי לאזן את עצמי ולא להישאר עם התלבטויות וספקות זה להגיד אם אני הייתיעושה את העבודה במאה שקל אני זה שמשלם לך אם אני הייתי עובד במאה שקל ולפי זה אניקובע את הרף שלא יהיה לי ספק או ייסורי מצפון כמה לתת לו וזאת הדרך הכי יעילה שאנימשתמש בה.

אליעד: בסדראני שמח בשביל אבל זה לא קשור לטובת העסק זה קשור למנהל של העסק.

ש: עד לפהאנחנו מדברים על בן אדם שהוא בא ומנסה להתפתח רוחנית.

אליעד: תגידלי שאלה אחרת אבל אתה...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | מנטור, גישור,מומלץ, יועץ פילוסופי

הכנס לאתרותהנה מעוד אימון עסקי, אימון אישיועסקי, לקבל החלטה, שכנוע, חרטה, NLP, חוויות, החלטיות, חוויות, NLP ועוד...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il

מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד

מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי

תכנסו ותהנו ...



 


מאמרים נוספים מאת אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il
 
איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מ
תותח במכירות, הדרכת מכירות, אימון לאנשי מכירות, קורס למכירות, אומנות המכירה, אימון אישי לאנשי מכירות, ייעוץ טיפולי, קואצ'ר מומלץ: עכשיו יש בעולם שלנו המון אנשי מכירות שמוכרים קורסים לאנשי מכירות. ש: דיברנו על זה כבר פעם אחת. אליעד: מדברים על זה עוד פעם סדנה לאנשי מכירות קורס לאנשי מכירות, שיטת מכירות מה שזה לא יהיה שיטות למכור. עכשיו אני רוצה לתת את הפרספקטיבה הבאה כשמישהו מביא לך שיטה כשאומרים לך "אני אלמד אותך איך למכור" איך אתה יכול לבדוק האם ועד כמה השיטה הזאת נכונה אז אפשרות ...

יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשי
לא נמשכת מינית, בעיות בזוגיות, חוסר משיכה מינית, ריחוק רגשי, יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: איך יכול להיות מצב שמישהו נגיד לצורך העניין מעניק למישהו אחר מתוך אהבה נניח ודווקא זה שהוא מעניק לבן אדם האחר והבן אדם האחר נגיד אוהב את זה שמעניקים לו, שנייה רגע ואבל זה דווקא מרחיק אותו הבן אדם שמעניקים לו דווקא כאילו מרחיק ביניהם. עוד פעם אתה נגיד בא לילד שלך אתה קונה משהו אופניים, אוקי והילד שלך אוהב אתה האופניים והוא מרוצה מהאופניים ואין לו ...

מערכות יחסים, אופי או יופי, למה היא רוצה אותך? רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, למה אוהבים אותך? האם באמת אוהבים אותי? מה אוהבים בך? למה היא רוצה אותי?
מה אוהבים בך, למה היא רוצה אותי, רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, גולדיגריות, מערכות יחסים, אופי או יופי, מאמן אישי מומלץ, קואצ'ר מומלץ: עכשיו השאלה היא כזאת מהו האדם באמת בהקשר של הזוגיות, נגיד שמישהו אומר "תאהב אותי בגלל מי שאני לא בגלל מה שיש לי" ואז אתה אומר "אוקי ומי אתה באמת מה אתה" הרי כל מה שאתה יודע גם זה לא באמת אתה נכון, נגיד מה אתה נתת לדוגמא נגיד? ש: אוקי לדוגמא אין הבדל בין האדם לבין מה שיש לו זאת צורה אחת. אליעד: אוקי כי האדם לכשעצמו באמת מצד עצמו הוא כלום כאילו ...

טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומ
קונפליקט רגשי, התנהגות לא הגיונית, התנהגות אובססיבית, הפרעת OCD, התנהגות טורדנית, טקסים אובססיביים, מאמן אישי לחיים, גישור: עכשיו הנושא הוא כזה יש מצב שהבן אדם כשהתת מודע שלו, אוקי יש מודע ותת מודע מודע זה מה אתה חושב ותת מודע זה מה אתה מרגיש שאתה חושב כאילו משהו יותר פנימי קול פנימי נקרא, בסדר עכשיו יש מצב שזה עובד ככה אם הבן אדם התת מודע שלו והמודע שלו מסכימים אין לו בעיה עד כאן הבנו. התת מודע שלו אומר לו משהו מסוים המודע מסכים עם זה ואין בעיה לעומת זאת יש מצב שבתת מודע הוא ...

פחד ממחוייבות, שלבים בקשר זוגי, איך למנוע בגידה? לא רוצה להתחייב, לא רוצה להתחתן, פחד מחתונה, לא מוכן להתחתן, לגרום למישהי להיות רק איתך, לגרום למישהו
איך למנוע בגידה, לגרום למישהו לא לבגוד, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, לא רוצה להתחתן, שלבים בקשר זוגי, קואצ'ר מומלץ, תמיכה נפשית: אוקי מה לעשות במקרה כשנמצאים עם מישהו במערכת יחסים שהוא מפחד ממחויבות אז זה יכול להיות מערכת יחסים זוגית ויכול להיות מערכת יחסים עבודה יכול להיות כל מיני מערכות יחסים. ש: מה הבעיה הוא לא רוצה להרגיש מאוים. אליעד: הוא לא רוצה מחויבות ואז זה מפרק את הקשר כי יש את הקטע הזה אנשים יוצאים ואז אומרים "טוב אז מה אנחנו אז אנחנו חברים אז אנחנו בני זוג מה אנחנו ...

איך ליצור התאהבות לאורך זמן? זוגיות לאורך זמן, איך לגרום למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כ
כמה מתנות לתת, איך לגרום למישהו להתגעגע אליך, נתינה חומרית, איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך, איזה מתנות לתת, נתינה רגשית, מנטור, מטפל רגשי: וכאן אבאר עוד עיקרון בנושא של התאהבות, והוא שבן אדם אוהב בהווה את מה שעושה לו טוב בהווה. אבל בן אדם לא בהכרח יאהב בעתיד, את מה שעושה לו טוב בהווה. ז"א שאם אתה עושה למישהו טוב או רע בהווה, לא בהכרח שהוא יאהב או ישנא אותך בעתיד, למרות שכרגע הוא לדוגמא אוהב אותך, בגלל שאתה עושה לו כרגע טוב. ובמה תלוי אם הוא יאהב אותך בעתיד? תשובה: זה תלוי בעד ...

איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב? איך לגרום לילד לאהוב ירקות? איך לשנות התניה של מישהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא לא רוצה? איך להפוך שנ
איך להפוך שנאה לאהבה, בחורה בפרסומת, איך לגרום לילד לאהוב ירקות, איך לשנות דעות, איך להשפיע על אנשים, איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב, מומלץ, קואצינג: אם ברצונך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא ממש אוהב אותו, אם ברצונך לגרום למישהו להיקשר למשהו, נסה לשלב את המשהו הזה, בתוך משהו אחר טוב, שהאדם השני כן אוהב. לדוגמא, נניח שילד לא אוהב לאכול ירקות. נסה ליצור אוכל שהילד ממש ממש אוהב, ונסה לשלב שם ירק כלשהו. במינון כזה או אחר. ככל שאדם מרגיש יותר טוב באופן כללי, כך יותר קל ...

איך להתחמק משאלות? איך לענות לשאלות בעייתיות? איך לא לענות למישהו? איך להעביר נושא? איך לזהות שאלות מניפולטיביות? איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה? א
איך לענות לשאלות בעייתיות, איך לא לענות למישהו, איך להעביר נושא, איך לזהות שאלות מניפולטיביות, איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה, איך לענות על שאלה מכשילה, ייעוץ פילוסופי, ייעוץ טיפולי: אם מישהו שואל אותך שאלה, ולא בא לך לענות לו לשאלה שהוא שאל, באפשרותך לענות לו, למהות השאלה שהוא שאל, ולגרום לו להיות מרוצה מהתשובה שענית לו, גם אם בפועל לא ענית למה שהוא שאל אותך. ז"א, כאשר מישהו שואל אותך שאלה מסוימת, יש סיבה למה הוא שאלה אותך את השאלה הזאת. ולא תמיד אתה רוצה לענות לו על השאלה ...

איך נוצרת התאהבות דמיונית? מהי שנאה דמיונית? איך לחזק אהבה? איך להיות חלק מהטוב של מישהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחזק אהבה? איך ליצור חוויות
איך ליצור חוויות טובות, איך לחזק אהבה, איך לחזק אהבה, איך ליצור קשר רגשי, מהי שנאה דמיונית, איך להיות חלק מהטוב של מישהו, מטפל הוליסטי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לחזק אהבה של מישהו כלפיך ולגרום לו לאהוב אותך ולהתאהב בך? ואיך נוצרת התאהבות דמיונית? ואיך נוצרת שנאה דמיונית? ואיך אפשר לחזק אהבה דמיונית? ואיך הדמיון יוצר התאהבות? ואיך באפשרותך ליצור משיכה והתאהבות? ועוד. וכפי שכבר הסברתי, האדם אוהב את מה שעושה לו טוב. והאדם נקשר למה שגורם לו להרגיש ...

למה לא אוהבים אותך? התאהבות לא הגיונית, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, למה גברים אוהבים ביציות? נשים אוהבות גברים ששונאים אותן, כוונתך רצויה אך מעשיך א
למה לא אוהבים אותך, נשים אוהבות גברים רעים, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, העיקר הכוונה, אימון אישי ועסקי, טיפול הוליסטי: וכאן אבאר את אחד העקרונות החשובים ביותר באהבה ובהתאהבות. ואיך יכול להיות שתעשה למישהו טוב ושתרצה לעשות לו טוב ושהוא ישנא אותך? ואיך יכול להיות שמישהו יעשה לאדם אחר רע, והאדם האחר עדיין יאהב אותו אפילו יותר? ואיך יכולה להיות התאהבות לא הגיונית? ולמה לפעמים גברים אוהבים נשים ביציות, שעל פניו נראה שהן עושות להם רע? ולמה לפעמים ...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI