דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים כאשר באים לרכוש דירה בשכונות החדשות
כאשר באים לרכוש דירה בשכונות החדשות
משפצים בבית 01/12/14 |  צפיות: 3373

כאשר באים לרכוש דירה בשכונות החדשות בפ"ת, כפר גנים ג' ואם המושבות, צריך להיות מודעים לשיטת הבניה של הבניין שבו נבחר לגור. ישנם קבלנים שבונים בשיטה המסורתית של בלוקים (בד"כ איטונג) וישנם שבונים בשיטה המתועשת שנקראת גם בניה קלה/מהירה/יבשה. ישנן מספר שיטות של בניה מתועשת שהותיקה ביותר היא הבניה הטרומית - אך לא עליה ברצוני לדבר.השיטה שבה משתמשים רוב הקבלנים נעזרת בתבניות (ניתן לזהותן באתרי הבניה לפי הצבע הכחול או הירוק) אשר יוצקים בהן את הקירות יחד עם חיפויי הקיר בשטח, ליד הבניין. השיטה מהירה יותר וחוסכת בעובדים ובעלויות ובעיקר בצורך בהקמת פיגומים כדי להוסיף את חיפויי הקיר.בתמונה העליונה ניתן לראות את הבניין הקידמי שמוקם בשיטה המתועשת ולפניו קירות שהוכנו בשטח, ומאחוריו - בניין שהוקם בשיטה המסורתית (עם הפיגומים לפועלים שעוסקים בחיפוי ידני של הקירות החיצוניים).מדברי קבלן שבונה בשיטה המתועשת: "צריך להבין, השיטה מדויקת ונוחה מאוד לתפעול. בשיטה המתועשת שאני בונה, המפעל מוקם באתר הבנייה עצמו. אני מייצר את הקירות לפי קצב ההתקדמות של העבודות. מדובר במעטפת של 10 ס"מ בלבד, שנותנת מקום לעמוד ולבידוד התרמי. המחיצות בתוך הדירה עשויות גבס וכן התקרה והחיפוי הפנימי. הגבס מאפשר גמישות רבה, בידוד אקוסטי, וביצוע פעולות דקורטיביות. בנוסף, מכיוון שקיימת בעיה גדולה של כוח אדם בענף הבנייה, יתרונות השיטה מקבלים יתר דגש מאחר שהיא חוסכת בכוח אדם. כמו כן, מאחר שלא מדובר בעבודות "רטובות" אלא בעבודות מקצועיות יותר ופחות מלוכלכות, קל יותר להכשיר ישראלים לעבוד בהן. השיטה המתועשת מכשירה טכנאי בניין ולא פועלי בניין - מה שיוצר את ההבדל.מודעות Googleיתרון נוסף הוא בכך שהשיטה המתועשת מקצרת את זמן הביצוע. אם עובדים בצורה נכונה ועושים כמה דברים במקביל אפשר לחסוך 40%-35% מזמן הביצוע, לעומת בנייה בשיטה הקונבנציונלית. השיטה עצמה אינה זולה יותר אבל מכיוון שהיא חוסכת זמן - היא גם חוסכת כסף.החיסרון הוא שאי אפשר ליישם את השיטה בעבודות קטנות של 12-10 יחידות דיור. במקרה זה אין הצדקה להקים אתר מיוחד ואף אין מקום להפעיל מנופים גדולים הנדרשים בשיטה המתועשת. בעיה נוספת מתעוררת בשל קיצור תהליך ההקמה: אם השיווק מתעכב אני מוצא את עצמי עם בניין ריק. למזלי, אני מצליח למכור מהר יחסית את הדירות שאני בונה - כך שמבחינתי מדובר למעשה ביתרון." את הקירות הפנימיים המבוטנים כמו קירות הממ"דים יוצקים במקום עצמו ע"י שפיכת בטון בין שתי תבניות, כפי שניתן לראות בתמונה למעלה (התבניות מוכנות לפני היציקה). שימוש נוסף בתבניות הוא עבור יציקת עמודים, הן מרובעים והן עגולים. בתמונה ניתן לראות תבנית העשויה קרטון המשמש ליצירת עמוד עגול – לפני היציקה ואחריה.לכן, נקודה חשובה להשוואה בין פרוייקטים, שבד"כ לא נותנים עליה את הדעת, היא שיטת הבניה. לשיטת הבניה יש מספר השלכות מבחינת הצרכן: מהירות הבניה ועמידה בלו"ז (אמור להיות מהיר יותר במתועשת), מחיר הדירה (אמור להיות זול יותר במתועשת), וטיב ואיכות הבניה (כל אחד לפי העדפותיו).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 משפצים בבית


 


מאמרים נוספים מאת משפצים בבית
 
הבניה הקלה בישראל הופכת לאט לאט למקור הבניה המתקדם
08/12/14 | שיפוצים
הבניה הקלה בישראל הופכת לאט לאט למקור הבניה המתקדם ולפתרון אמיתי וכלכלי למגורים ולתעשייה

בשנים האחרונות מסתמנת עליה בקרב המשפצים לאומת אלו הרוכשים דירות
08/12/14 | שיפוצים
בשנים האחרונות מסתמנת עליה בקרב המשפצים לאומת אלו הרוכשים דירות עקב עליית מחירים גדולה במחירי הדירות אנשים רבים מעדיפים לשפץ את הדירה אשר ברשותם מאשר להשקיע בדירה חדשה

בנייה ירוקה היא ניצול נכון של משאבי הטבע בתהליך הבנייה
01/12/14 | שיפוצים
בנייה ירוקה היא ניצול נכון של משאבי הטבע בתהליך הבנייה . החל מחומרי הגלם המשמשים עבור בנייה ירוקה

יש סיבות רבות המובילות את ועד הבניין להחלטה על שיפוץ
01/12/14 | שיפוצים
יש סיבות רבות המובילות את ועד הבניין להחלטה על שיפוץ, כמו גם הסוגים הרבים של שיפוץ בניינים.

לעתים זה נראה כאילו כל אחד שהחזיק פעם אחת מברשת צבע ביד הופך להיות לקבלן
01/12/14 | שיפוצים
יש לא מעט אנשים בענף השיפוצים שמשחצנים בכך שעבודות שיפוצים רבות שעשו הן יצירות פאר של ממש.

כאשר באים לרכוש דירה בשכונות החדשות
01/12/14 | שיפוצים
כאשר באים לרכוש דירה בשכונות החדשות בפ"ת, כפר גנים ג' ואם המושבות, צריך להיות מודעים לשיטת הבניה של הבניין שבו נבחר לגור. ישנם קבלנים שבונים בשיטה המסורתית של בלוקים (בד"כ איטונג) וישנם שבונים בשיטה המתועשת שנקראת גם בניה קלה/מהירה/יבשה. ישנן מספר שיטות של בניה מתועשת שהותיקה ביותר היא הבניה הטרומית - אך לא עליה ברצוני לדבר.

בנייה ירוקה היא צורת בנייה מיוחדת
01/12/14 | נדל"ן
בנייה ירוקה היא צורת בנייה מיוחדת, אשר כוללת תכנון קדימה של פרמטרים שונים הקשורים לבניה ולתפעול של מבנה, וזאת על מנת לחסוך באנרגיה, בחומרי גלם ובמים, ובטווח הרחוק גם לשמור על הסביבה. בניה אקולוגית זו שואפת למעשה ליצור סביבת מגורים נוחה ונעימה תוך כדי שימוש בחומרים טבעיים, והימנעות משימוש בחומרים שאינם מתכלים ומזהמים.

בנייה קלה כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים
01/12/14 | בית חכם
אחת התכונות המאפיינות יותר מכל את העולם המודרני היא חוסר סבלנות. כולנו מבקשים לקבל את מבוקשנו כאן ועכשיו ללא דיחוי. אין עוד אפשרות להמתין שנים או חודשים ארוכים לעבודות בנייה ממושכות, אין כל צורך בכך, בעזרת טכניקות בנייה חדשות ומהירות אפשר יהיה לסיים בניית מבנים בטיחותיים ואיכותיים במהרה.

מתי כדאי להתחיל לשפץ את הדירה
01/12/14 | שיפוצים
למה עושים שיפוץ דירה? כאשר בונים מבנה חדש

השנה החלטתם לשפץ את הבית
01/12/14 | שיפוצים
השנה החלטתם לשפץ את הבית? יש לכם קצת כסף למטרות שיפוץ? כיצד לשפר את חזות הבית בלי הוצאות מטורפות? בעזרת קצת גבס קבלן אמין וטיפת צבע אתם יכולים להעלות ערכו של הבית בשוק הנדל"ן ולהפוך את החלל למרחב המחיה המושלם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI