דף הבית פיננסים וכספים הלוואות מסלול הון חוזר של קרן בערבות המדינה לסיוע בהון חוזר
מסלול הון חוזר של קרן בערבות המדינה לסיוע בהון חוזר
ערן רגב 02/12/14 |  צפיות: 6387

מסלול הון חוזר של הקרן בערבות מדינה הוא מסלול הפונה לעסקים אשר זקוקים לגיוס הלוואה למימון הון חוזר. ביית הון חוזר בקרב עסקים יכול בקלות להיפתר על ידי גיוס של הלוואה בערבות מדינה ויצירת מרווח תזרימי כתוצאה מגיוס הלוואה ארוכת טווח. מסלול הון חוזר של הקרן בערבות מדינה מציעה הלוואה לחמש שנים בריבית נמוכה כנגד מתן ביטחונות נזילים נמוכים לבנק. עסק אשר צריך לממן את ההון החוזר שלו ואין לו תזרים מספק פונה למסלול הון חוזר של הקרן בערבות מדינה ומגייס את המזומנים הנדרשים לו, מבלי להעמיס על העסק החזרי הלוואה גבוהים ועלויות מימון גבוהות בעתיד.

צורך לממן הון חוזר הוא עניין שבשגרה של מרבית העסקים. מימון אשראי לקוחות ארוך אל מול אשראי ספקים קצר, העסקת עובדים נוספים, מימון רכישות סחורה לביצוע עסקאות עתידיות, צורך במזומנים להתמודדות עם תקופה חלשה, כל אלא הם רק חלק מהדוגמאות לצורך של עסק קטן בהון חוזר. הצורך בהון חוזר מגיע מכך שלרוב בניהול עסק לא הכול הולך חלק. למרבית העסקים הקטנים יש איזה פער תזרימי בפעילותם שחוזר על עצמו כל הזמן. למשל, עסק שמייבא ומשווק סחורה צריך כל הזמן לגייס עוד אשראי בכדי להמשיך ולרכוש סחורה, במיוחד עם רוצה להגדיל את המחזורים שלו. עוד דוגמה מצוינת הוא עסק אשר סובל מעונתיות, העונתיות תמיד חוזרת וכל שנה העסק סובל מתקופה חלשה שאותה הוא צריך לממן. כמובן שכדאי לשאוף לכך שלעסק לא יהיה פערים בתזרים אך לרוב זה לא בשליטתו של העסק. אכן ניתן תמיד לבצע פעולות לצמצום הפגיעה בעסק על ידי ההון החוזר אך כנראה לא ניתן להימנע ממנו.

אז הפיתרון שרוב העסקים פונים אליו הוא לגייס הלוואה ישירות מהבנק. פה הם לרוב סובלים. הבנק רוצה להרוויח כסף על העסקים ולכן מעניק הלוואות בריביות גבוהות ובתנאי פריסה לא נוחים. זאת אומרת שהבנק מרוויח מהריבית והעסק סובל מהחזרי הלוואה גבוהים. בין אם העסק לוקח הלוואות מסחריות ארוכות טווח לפריסה של 3 שנים, הלוואות גישור למספר חודשים שניתנות בריבית גבוהה מאוד, ניכיונות שיקים של העסק בבנק ששוחקות את רווחיות העסק בעשרות אחוזים או בין אם זה ניצול מסגרת אשראי אשר מורכבת מרת ריביות דו-ספרתיות. עסק שמגייס אשראי עסקי ישירות מהבנק משלם הרבה ריביות.

מצד שני, אותו עסק יכול לגייס הלוואה בערבות המדינה דרך הקרן בערבות המדינה. הוא מקבל הלוואה אורכת טווח בתנאי הלוואה נוחים שלא מעמיסים עלויות מימון גבוהות כמו בהלוואות מהבנק. הלוואות בערבות מדינה מעניקות לעסק תזרים מזומנים גבוה, כאשר הלוואות מוענקות מסכום של 100 אלף שקלים והלאה, שבו העסק יכול ליצור לעצמו רשת ביטחון בריאה של מזומנים אשר יבטיחו לו שהוא לא צריך לממן פער תזרימי לתקופה ארוכה.

אם אתה בעלים של עסק צעיר אשר מדווח על צמיחה מהירה במחזור ההכנסות, או בעל עסק וותיק בעל נתונים פיננסיים רווחים, או בעל עסק וותיק אשר סובל מפער תזרימי מובנה או עסק אשר נקלע לקשיים נקודתיים בתזרים, אתה יכול לגשת למסלול הון חזור של קרן סיוע לעסקים ולגייס הלוואות בערבות המדינה למימון ההון החוזר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ערן רגב

ערן רגב, מנועי צמיחה

מתמחים בגיוס הלוואה בערבות מדינה



 


מאמרים נוספים מאת ערן רגב
 
אומרים די! למחנק האשראי ומגייסים הלוואה בערבות המדינה
08/01/15 | הלוואות
אם גם אתה בעל עסק קטן הסובל ממחנק האשראי הקיים במשק, הגיע הזמן שלך לצאת ממנו בעזרת פניה לאפיק הלוואה בערבות מדינה של קרן סיוע לעסקים. דרך הקרן תגייס תצליח לגייס אשראי בתנאים נוחים לעסק.

למה עדיף לגייס הלוואה בערבות מדינה למימון השקעה בעסק על אשראי מהבנק
08/12/14 | הלוואות
הרבה עסקים לא יודעים את כלל היתרונות של גיוס הלוואה בערבות מדינה למימון השקעה בעסק. הקרן בערבות מדינה מפעילה את מסלול השקעות בכדי לסייע לעסקים לגייס מימון נוח לביצוע השקעה

מסלול הון חוזר של קרן בערבות המדינה לסיוע בהון חוזר
02/12/14 | הלוואות
הצורך לממן את צורכי ההון החוזר של העסק הוא עניין שמשותף להרבה עסקים, כמו כן בעיית גיוס האשראי למימונו. הפתרון לכך הוא מסלול הון חוזר של הקרן בערבות המדינה

למה הלוואה בערבות מדינה להקמת עסק ולא הלוואה ישירה מהבנק
30/11/14 | הלוואות
ישנם הרבה אנשים אשר רוצים להקים עסק חדש. אותם אנשים צריכים לגייס מימון. אפשר לעשות זאת על ידי גיוס הלוואה בערבות מדינה

מתקשים לגייס הלוואה לעסק בגלל מחנק האשראי?
27/11/14 | הלוואות
אם אתם מתקשים לגייס הלוואה לעסק בגלל מחנק האשראי במשק הישראלי, חשוב שתכירו את קרן סיוע לעסקים והלוואות מדינה

סגירת הלוואות גישור בעזרת הלוואה בערבות מדינה
26/11/14 | הלוואות
סגירת הלוואות גישור בעזרת גיוס הלוואה בערבות מדינה מסייע לעסק לצמצם עלויות מימון מיותרות. מהם הלוואות גישור? ואיך סגירתם באמצעות ערבות מדינה עוזר לעסק?

בדיקת זכאות לגיוס הלוואה לעסק בערבות המדינה
20/11/14 | הלוואות
קרן סיוע לעסקים שהוקמה באמצעות משרד האוצר מאפשרת לבעלי עסקים קטנים לקבל הלוואה בערבות המדינה בתור סיוע לתזרים המזומנים. אך יש לדעת שלא כל עסק זכאי לפנות לקרן סיוע לעסקים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI