דף הבית רפואה ובריאות בריאות גיל הזהב הבית לקשיש שמחוץ לביתו
הבית לקשיש שמחוץ לביתו
Ege 03/02/15 |  צפיות: 5305

בית אבות אינו מקום קר ומנוכר.  קשישים רבים זוכים בהם לחיים בנוחות וברווחה, תוך שמירה על כבודם . הם מתפקדים לפי יכולתם. צרכיהם נענים ומתמלאים. יש לא מעטים מהם שמגלים חיים חדשים...  מה עושים כאשר ניצבים בפני ההכרח להוציא את הקשיש מהבית וכאשר ברור כי הוא זקוק לפתרון מחוץ לו? כיצד בוחרים מבין המבחר הקיים? תשובות לשאלות אלה- ורבות אחרות, כצפוי וכמשוער, מלבדן ניתן לקבל בחברה המספקת שירות מקצועי למחפשים השמה בבתי אבות. לא רק ייעוץ- הרבה מעבר לכך.

סיוע מקצועי מקיף

אם חשוב לכם כי מטפל סיעודי מקצועי, מאומן ומיומן בטיפול בקשישים תשושי נפש וסיעודיים יטפל בהורה הקשיש שלכם, אתם יכולים ומוזמנים להסתייע בשירותיה  של חברה המספקת את המענה הטוב ביותר האפשרי.  החברה מסייעת (לאחר פגישת היכרות ראשונית, שבמהלכה לומדים הצדדים זה את זה, מאבחנים ומגדירים צרכים, לומדים על רקע הקשיש, על רצונותיו ועל העדפותיו האישיות)  בייעוץ ובפריסת מגוון המוסדות הרלוונטיים לקשיש, עורכת עמו (במידה שהוא מסוגל) ועם משפחתו סיורי היכרות במספר בתי אבות אופציונאליים יחד עם הנהלת המוסד, מסייעת במימוש זכויות ממשרדי הרווחה והבריאות ומלווה את הקשיש בתהליך המעבר וההתאקלמות.

בית אבות הוא בית לכל דבר

עם המעבר אל בית אבות נסגר פרק ארוך ומשמעותי ביותר בחייו של הקשיש ומתחיל פרק חדש. באופן טבעי עולים וצפים חששות, פחדים. צריך ואפשר לרכך את הקושי שבמעבר ולהציג את היתרונות הגלומים בו לקשיש. לבד מהסיוע המקצועי החשוב ביותר של החברה, יש חשיבות גם לתמיכה הנפשית ולחיבוק הפיזי החם של המשפחה. הכול מגויסים למאמץ שתכליתו להקל על הקשיש את המעבר. גם כאשר הטיפול בו מופקד בידי מטפל סיעודי המשפחה תמיד נשארת גורם חשוב, רלוונטי ומשמעותי ביותר בחייו, קל וחומר כאשר הוא עובר לבית אבות.

התחלה חדשה בגיל מאוחר

אחד הדברים שעשויים להקל על הקשיש את ההסתגלות אל בית האבות היא מניית היתרונות שגלומים בו, יתרונות שלא היה יכול ליהנות מהם כשהיה ספון בביתו, בודד, ולא חשוף לגירויים שונים שהוא נחשף אליהם בבית האבות, לרבות, ואולי בעיקר, נוכחותם וחברתם של קשישים אחרים המצויים במצב דומה למצב שלו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Ege


 


מאמרים נוספים מאת Ege
 
הבית לקשיש שמחוץ לביתו
בית אבות אינו מקום קר ומנוכר. קשישים רבים זוכים בהם לחיים בנוחות וברווחה, תוך שמירה על כבודם .
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI