דף הבית בניין ואחזקה נדל"ן מי צריך פיקוח בנייה לתוכנית תמ"א 38?
מי צריך פיקוח בנייה לתוכנית תמ"א 38?
עופר 10/02/15 |  צפיות: 3605

תוכנית תמ"א 38, הינה מתוכנית הכפופה לחוק התכנון והבנייה-1965 שבבסיסה, חיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה.

במסגרת התוכנית ניתן יהיה לאשר תוספות בנייה או הריסת מבנה והקמתו מחדש, או מתן זכויות בנייה במגרש לצורך חיזור מבנה שנדרש חיזוקו.

לצורך מימושה של תוכנית תמ"א 38 יש לפנות תחילה למהנדס שיקבע מהי עמידות המבנה בפני רעידות אדמה, ומהו החיזוק הנדרש. ולאחר הסכמת כל הדיירים, מוגשת הבקשה לרשויות, ולאחר אישורה, נחתם חוזה בנייה מול קבלן, אלא שלא תמיד הקבלן יודע ומבין את התקנות המחמירות של תוכנית תמ"א 38, ומשום כך יש צורך לקחת מומחה בתחום פיקוח בנייה, שיוכל לעקוב אחר ביצוע התכנית עפ"י התקנות הקבועות בה.

מה מאפשרת תוכנית תמ"א 38?

תוכנית תמ"א 38 מאפשרת חיזוק המבנה כולו תוך סגירה ומילוי של קומה מפולשת, הקמת קומה או קומות נוספות למבנה, (כמותר וקבוע בחוק), בניית קומה חלקית על הגג, הרחבת קומות בבניין, הרחבת קומות לצורך הרחבת יחידות הדיור הקיימות וכל אלה צריכים להיעשות תוך התייחסות קפדנית של הגובה המותר, תוספות, תשתיות, התייחסות לקומה מפולשת, כמויות של חומרים, סוג החומרים, שטח הקומות הנוספות, מרחבים מוגנים, התייחסות לבנייה בלי לחרוג מהיקף הבניין, מניעת חריגות בנייה וכו'.

כדי לבצע את התוכנית שבסופו של דבר עליה גם להיות מאושרת, יש להקפיד ולמלא אחר כל ההנחיות והסעיפים של התוכנית וזאת ניתן לעשות רק ע"י שירותי פיקוח בניה, מומחים בתחום תוכנית תמ"א 38.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עופר


 


מאמרים נוספים מאת עופר
 
פיקוח בנייה של תוכנית חיזוק מבנים- תמ"א 38!
10/02/15 | נדל"ן
כיוון שהקבלן שואף לרווחים מקסימליים והדיירים גם, נוצרים ניגודי אינטרסים שמובילים לעיתים לעימותים וסכסוכים העלולים לעכב את ביצוע התוכנית. פיקוח בנייה במובן זה, משמש כ"מתווך" בין הקבלן והדיירים

מי צריך פיקוח בנייה לתוכנית תמ"א 38?
10/02/15 | נדל"ן
תוכנית תמ"א 38, הינה מתוכנית הכפופה לחוק התכנון והבנייה-1965 שבבסיסה, חיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI