דף הבית בניין ואחזקה נדל"ן פיקוח בנייה של תוכנית חיזוק מבנים- תמ"א 38!
פיקוח בנייה של תוכנית חיזוק מבנים- תמ"א 38!
עופר 10/02/15 |  צפיות: 3811

כיוון שהקבלן שואף לרווחים מקסימליים והדיירים גם, נוצרים ניגודי אינטרסים שמובילים לעיתים לעימותים וסכסוכים העלולים לעכב את ביצוע התוכנית. פיקוח בנייה במובן זה, משמש כ"מתווך" בין הקבלן והדיירים, כאשר הוא נשכר על-ידם כדי לפקח על עצם הבנייה לא רק שתהא מותאמת לתוכנית תמ"א 38 שנקבעה, אלא שגם תיעשה באיכות הגבוהה ביותר.

מפקח העוסק בתחום פיקוח בנייה יודע לקרוא את המפרטים הטכניים ואת התוכנית ההנדסית והאדריכלית, את כתבי הכמויות ולבין את הדרישות המוניציפליות, ולדאוג שהקבלן יבצע את הבנייה בהתאם למוסכם ולמאושר.

הרגישות של הרשות המוניציפלית בנושא תמ"א 38 היא גבוהה מאוד, משום שלעיתים אגב חיזוק המבנה ובניית תוספות, והרחבת דירות הדיירים, נעשות גם פעולות חריגה שעלולות לגרום לכך, שבסופו של דבר עלול לעמוד בניין גמור, אבל הוא לא יקבל את האישור מהרשות המוניציפלית שהיא זו שאחראית על התכנון העירוני וקובעת את גבולות הבניין וההרחבה שלו, בהתאם לתוכנית הכללית של אותו אזור או שכונה.

משום כך תפקידו של מפקח בניה על תוכנית תמ"א 38, הוא לא רק לדאוג שלא תהיינה חריגות ושחיזוק המבנה והתוספות המאושרות ייעשו באופן שנקבע, הוא גם צריך להיות המפקח, המתאם והבוחן את איכות העבודה לטובת הדיירים.

מפקח בנייה אמור לבדוק את התנהלות הקבלן, הוא צריך לדאוג שהעבודות מתנהלות בבטיחות, ביצוע העבודה נעשה בכמויות ובחומרים הנכונים שנקבעו, ושהעבודות נעשות בהתאם למפרטים הטכניים, לתוכנית האדריכלית ולתקנים הקבועים בחוק.

בנוסף צריך שירות פיקוח בנייה בבניין של תמ"א 38 למנוע ליקויי בנייה כמו: רטיבות בקירות, סדקים, דלתות לא נסגרות, קירות עקומים, שימוש בחומרים מסוכנים, בעיות צנרת, אינסטלציה, חשמל ובנייה שאיננה בטיחותית.

אם אכן יתגלו ליקויים כאלה, יוכלו הדיירים לתבוע את הקבלן ותפקידו של פיקוח הבנייה הוא להגיש חוות דעת מפורטת לבית המשפט בגין כל הליקויים, ובית המשפט כפי הנראה יחייב את הקבלן בביצוע התיקונים וההשלמות הנדרשים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עופר


 


מאמרים נוספים מאת עופר
 
פיקוח בנייה של תוכנית חיזוק מבנים- תמ"א 38!
10/02/15 | נדל"ן
כיוון שהקבלן שואף לרווחים מקסימליים והדיירים גם, נוצרים ניגודי אינטרסים שמובילים לעיתים לעימותים וסכסוכים העלולים לעכב את ביצוע התוכנית. פיקוח בנייה במובן זה, משמש כ"מתווך" בין הקבלן והדיירים

מי צריך פיקוח בנייה לתוכנית תמ"א 38?
10/02/15 | נדל"ן
תוכנית תמ"א 38, הינה מתוכנית הכפופה לחוק התכנון והבנייה-1965 שבבסיסה, חיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI