דף הבית תיירות ונופש טיולים בחו"ל טיול מאורגן ליפן - לנסוע בשביל לאכול
טיול מאורגן ליפן - לנסוע בשביל לאכול
מיכל וורגפט 05/03/15 |  צפיות: 4150

טיול מאורגן ליפן – החוויה הקולינרית

לפני שאתחיל לתאר את הסיבות לכך שיפן היא יעד קולינרי מספר אחת בעולם, הנה כמה מנות שמומלץ לטעום במהלך טיול מאורגן ליפן ועד אז – להזיל ריר ולפנטז:

  1. סושי

הסושי ביפן מעולה ולא ממש מזכיר את הסושי שלנו בארץ וזאת בזכות חומרי הגלם טריים ומצוינים והשילובים יוצאי דופן. טיפ: ביפן מותר לאכול סושי בידיים.

  1. ראמן

המרק המורכב מציר ואטריות מיוחדות ומגיע עם מרכיבים נוספים: ביצה, אצות, בשר כלשהו ועוד. הראמן הוא מנה גדולה ומשביעה שיכולה להוות ארוחה שלמה.

  1. אוקונומיאקי

החביתה היפנית שמזכירה קצת פשטידה. האוקונומיאקי יכול להכיל, מלבד הביצים, גם כרוב, בשר, אצות מיובשות, פתיתי דגים מיובשים ועוד. זהו מאכל שנהוג לאכול כארוחת בוקר נהדרת שיכולה להחזיק עד הערב.

  1. שאבו-שאבו

תבשיל קדרה מהביל שהוא אולי המנה החברתית ביותר ביפן. הסועדים מקבלים פרוסות בשר דקיקות אותן כולם טובלים בחברותה בסיר מרק אחד.

  1. יקיטורי

יקיטורי הם שיפודים קטנים לרוב של עוף, שהולכים מצוין כחטיף לצד בירה קרה בתחילת הארוחה או כנשנוש העומד בפני עצמו.

טיול מאורגן ליפן הוא חויה של כל החושים – ראייה, שמיעה, מישוש וכמובן טעם, כי יפן היא מדינה שבה לאוכל משמעות רבה ומי שמגיש אוכל לא טוב – כאילו ביזה את עצמו. החוויה הקולינרית ביפן מצוינת בגלל שני גורמים עיקריים: 1. שימוש בחומרי גלם טריים האופייניים ליפן, שהיא מדינת איים מוקפת ים, ומתוקף כך דגים הם מרכיב עיקרי בדיאטה של תושביה. 2. ההתייחסות להתקנת המזון ולאכילה בתרבות היפנית נוטה לטקסיות – יש דרך וצורה נכונה לבשל ולאכול כל מנה ומנה. כמובן שגם לצורת ההגשה יש חשיבות רבה.

כהכנה לטיול מאורגן ביפן מומלץ לקרוא על המטבח, המאכלים, הטסקים הקשוירם לאוכל וכמובן לצפות בסרטים שנעשו על הנושא. אחד הסרטים המפורסמים המתארים את תרבות האוכל ביפן הוא הסרט Jiro dreams of sushi שבו מציגים את הקשיש ג'ירו שבבעלותו מסעדת סושי ידועה בטוקיו שזכתה בשלושה כוכבי מישלן. הסרט מציג ערכים שונים בתרבות היפנית הבאים לידי ביטוי בהכנת האוכל  -  עבודה קשה, התמדה, שאיפה לשלמות וגם ההיררכיה בין אב לבנו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל וורגפט

דרכים - טיולים מאורגנים למקומות היפים בעולם.

טיול מאורגן ליפן - רק עם דרכים!

מגוון מסלולים גאוגרפים, ג'יפים, טרקים וטיולים לנוסע העצמאי. יותר מ-15 שנות ניסיון בתחום.



 


מאמרים נוספים מאת מיכל וורגפט
 
טיול מאורגן ליפן - לנסוע בשביל לאכול
טיול מאורגן ליפן הוא חוויה מסעירה בכמה רמות - מבחינה תרבותית, זהו מפגש מרתק עם עולם שונה לחלוטין. מבחינה פיזית, מדובר בחוויה הפונה לכל החושים: מראות מרהיבים לחוש הראייה, צלילים מיוחדים לחוש השמיעה וכמובן - טעמים חדשים לחוש הטעם. יש אנשים שנוסעים ליפן כדי לאכול ובמאמר זה אנסה להסביר מדוע.

טיול מאורגן ליפן - 5 סיבות טובות
טיול מאורגן ליפן הוא סיפור לא זול. אמנם יפן נמצאת ממש בצד השני של העולם והיא לא מהמדינות הזולות בעולם. בנוסף, טיול ליפן מצריך מאתנו לקחת לפחות שבועיים חופש ולהתכונן לטיסה ארוכה, מאוד. ובכל זאת – למה לצאת לטיול מאורגן ביפן? ולמה להעדיף טיול מאורגן על פני טיול עצמאי? בעיקר כשמדובר ביפן – טיול מאורגן הוא הדרך הנוחה ביותר לחוות את המדינה המרתקת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI