דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב פנים אדריכלים ומעצבי פנים: השוני והדמיון
אדריכלים ומעצבי פנים: השוני והדמיון
נעמה פודובסקי 26/03/15 |  צפיות: 3462

בתחום מורכב כמו עיצוב פנים במרכז פועלים מגוון רחב של בעלי מקצוע. יש מעצבי פנים, אדריכלים וקבלנים מבצעים.בכדי להשלים פרויקט צריך שתהיה סינרגיה בין כל בעלי המקצוע האלו, אך גם חשוב לדעת שכל בעל מקצוע הוא שונה במהותו. כלומר, לכל בעל מקצוע יש את התחום אחריות שלו.

הרבה פעמים בקרב הלקוחות יש בלבול מי עושה מה. עם מי יש לדבר בכדי לבצע עיצוב פנים ועם מי יש לדבר בכדי לבצע אדריכלות פנים. לקוחות רבים תוהים למה האדריכל שולח אותם להעסיק מעצבת פנים במרכז ולא מבצע את העבודה בעצמו, או לחילופין, לפעמים מבקשים ממעצבת הפנים לייעץ בעניינים אדריכליים שלא בתחום אחריותה.

אדריכלים ומעצבי פנים – מה ההבדל?

דבר ראשון ההבדל בין אדריכללמעצבת פנים היא בהכשרה שהם מקבלים. יש לימודי אדריכלות ולימודי עיצוב פנים. אלו שני הכשרות שונות אחת מהשנייה. בעוד אדריכל פועל יותר לבצע מבנה העומד פונקציונאלית לפי כל התקנים, עיצוב פנים הוא יותר על האווירה של הסביבה, בנוסף לפונקציונאליות. עיצוב פנים פחות נדרש לחיות בתוך מסגרת של תקנים והגבלות מבניות ויש לו יותר מרחב להפעיל את הדמיון. יש שיגידו שאדריכלים ומעצבי פנים הם שני אנשים שונים בגישות שונות שמשלימות אחת את השנייה.

אדריכלות פנים – במיזוג בין עיצוב פנים לאדריכלות

בשנים האחרונות קמה לו תחום חדש בתחום העיצוב פנים והוא אדריכלות פנים. התחום הזה מתייחס למעצבי פנים אשר רכשו להם הכשרה בתחום האדריכלי, בין אם זה דרך הכשרה מלאה של אדריכל ובין אם זה ביצוע השלמות להשכלתם בנושא אדריכלות. כך אותם בעלי מקצוע יכולים לפנות לקהל רחב יותר ולתת תמיכה ללקוחות הקיימים שלהם בתחום עיצוב פנים. בעצם מי שהבחין בשינוי ובאינטגרציה הזאת אלו המוסדות האקדמאים שהשכילו ליצור מסלולים משותפים לאדריכלים ולמעצבי פנים. זה צפוי לשנות את התחום של עיצוב פנים, השאלה האם זאת לטובה או לרעה?


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 נעמה פודובסקי

עמה פודובסקי (חג'ג') בוגרת רופין במגמת אדריכלות ועיצוב פנים,

בעלת משרד עיצוב פנים במרכז



 


מאמרים נוספים מאת נעמה פודובסקי
 
עיצוב בית מודרני בישראל
המילה "מודרני" נכנסה בשנים האחרונות לתחום העיצוב באופן מובהק. אנשים מחפשים לחדש את הישן, ולהתקדם לעבר עיצוב בית מודרני מכיוון שהם מחפשים את העיצוב שמתאים לתקופה הנוכחית כיום

אדריכלים ומעצבי פנים: השוני והדמיון
הרבה אנשים מתבלבלים בין אדריכלים ומעצבי פנים. שניהם בעלי מקצוע אשר תחום הכשרתם חופפת אך יש הבדלים מהותיים ביניהם וחשוב כלקוחות לדעת מה ההבדלים שלהם בתחום עיצוב פנים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI