דף הבית בידור ופנאי צילום אופן פעולת המצלמה
אופן פעולת המצלמה
קובי אסטנגלוב 16/06/15 |  צפיות: 2900

אופן פעולת המצלמה

יש להרבה צלמים חובבים שאיפה להיות צלמים מתקדמים, אם זה להיות צלם חתונות, לצלם צילומי טראש דה דרס וכד'. בשביל להפוך מצלם חובב לצלם מקצועי או צלם חתונות רצוי לדעת את אופן פעולות המצלמה באופן בסיסי לפחות, נכון לא כל צלם חתונות יודע את אופן פעולות המצלמה וגם סביר להניח שזה לא יתרום לכם הרבה בזמן צילומי טראש דה דרס או צילומי בוק בת מצווה.

אופן פעולת המצלמה:

המצלמה מורכבת מכמה חלקים עיקריים והם:

•           גוף המצלמה

•           עדשה

•           צמצם

•           סגר (תריס)

•           עינית

•           מראה

•           חיישן

א)         גוף המצלמה -זהו קופסה שמכילה בתוכה את כל הרכיבים של המצלמה ומסודרת בסדר הנכון שיביא לתפקוד המצלמה. לצלמים מתקדמים כמו צלם חתונות רצוי גוף עמיד.

ב)         עדשה- מן גוף המכיל בתוכו אלמנטים של זכוכיות (לפעמים גם חשמליים בשביל ליצור פוקוס אוטומטי) ותפקידה למקד את האור במצבים שונים (צמצם ואורך מיקוד), גם במקרה זה רצוי שיהיה לצלם חתונות עדשה עמידה ממים במיוחד עם אתם חושבים לצלם צילומי טראש דה דרס ששם הסיכוי לקבל נתזי מים על העדשה גבוהים במיוחד.

ג)         צמצם- תפקידו לקבוע את כמות האור הנכנסת  למצלמה ע"י פתיחתו או סגירתו. הצמצם מורכב ממערכת עלים אשר נפתחים או נסגרים. הצמצם הוא אחד הרכיבים החשובים ביותר משום שבעזרתו יש לנו את הגמישות לביצוע הצילום לפי רצוננו, שכן עם יש צמצם בעל מפתח גדול כגון 2.8 דבר זה מאפשר למצלמה לקבל מספיק אור ולסגור את התריס במהירות גדולה יותר ובכך היא מוגדרת עדשה מהירה. או להפך הצמצם נותן לנו גם את האפשרות למהירות תריס נמוכות יותר בכך שסוגרים את המפתח הצמצם ובכך אפשר להכניס יותר אור שכן דוגמא אופיינית לזה היא צילומי נופים וצילומי לילה. האפשרות לצמצם פתוח בזמן שמחשיך חשובה במיוחד לצלם חתונות במיוחד בזמן צילומי טראש דה דרס.

ד)         סגר (תריס)- הסגר הוא מן וילון שממוקם בחלקו הפנימי של המצלמה ועובד באופן ישיר עם הצמצם. תפקידו הוא לווסת את משך חשיפת הצילום לאור.

כאשר המצלמה לא מצלמת התריס סגור ובכך לא ניכנס אור וכאשר המצלמה מצלמת התריס פתוח ונכנס אור לחיישן לזמן שהוקצב לו.

ה)         עינית-העינית משמשת אותנו לצפייה, כיון ותכנון לפני הצילום. שכן בזמן שמסתכלים דרך העינית ובוחרים מה לצלם ואיך לצלם מופעים לנו הפרטים החשובים כמו זמן חשיפה ומפתח צמצם וכ"ד.

ו)          מראה-תפקיד המראה היא להטות את האור הנכנס מהעדשה כלפי מעלה דרך הפריזמה ומגיעה לעינית. במהלך הצילום המראה עולה למעלה, התריס חושף את החיישן, מתבצעת חשיפה והתריס נסגר והמראה יורדת.

ז)         חיישן- החיישן הוא רכיב דיגיטלי שהחליף את הסרט צילום שהיה במצלמות האנאלוגיות.

החיישן מורכב מפיקסלים אשר רגישות לאור. בזמן הצילום האור שמגיע לחיישן עובר עיבוד ומכך שמתרגם אותו לתמונה.

החיישן מגיע בגדלים שונים לפי הסטנדרטים שהמצלמה מוגדרת בה. ככל שהחיישן יותר גדול כך נכנס לנו יותר אור, ולכן איכות הפלט גבוהה יותר זאת הסיבה שצלמי חתונות וצלמים מתקדמים רבים בוחרים בגוף פול פריים שבו החיישן גדול

•           תנועת האור במצלמה בזמן המתנה:

כאשר המצלמה לא מצלמת התריס סגור והמראה ניצבת כלפי מטה והאור שמגיע דרך העדשה מגיעה למראה ומהמראה שהיא מוסטת כלפי מטה היא עוברת לפריזמה, בפריזמה האור שמגיעה עובר מן תהליכי התנגשות בפאות השונות של הפריזמה ובתהליך זה התמונה מתהפכת ומסיטה אותה לעבר העינית.

•           תנועת האור במצלמה בזמן הצילום:

בזמן הצילום המראה עולה למעלה, התריס נפתח והאור שמגיע מהעדשה נכנס דרך התריס הפתוח ופוגע בחיישן ובכך בוצע הצילום. למעשה בזמן הצילום תנועת האור היא ישרה מקצה העדשה עד לחיישן ללא שום התנגשות.

חשיבות העמידות הציוד של צלם חתונות וצילומי טראש דה דרס

· בצילומי טראש דה דרס שלרוב צילומי טראש דה דרס נעשים בים חשוב שיהיה מצלמה ועדשה עמידה בשביל לא לגרום נזק לציוד מהחולות והמים וגם בשביל שהזוג שהזמין את צילומי טראש דה דרס יקבל את התמונות ולא תירוצים בכך שהציוד התקלקל.

· צלם חתונות נחשף הרבה לאיזורים ולאירועים שיכולים לגרום נזק למצלמה ולציוד, אם זה צילומי טראש דה דרס כמו שצוין, או צילומים בזמן האירוע ששם בהחלט יכול להיגרם לציוד של צלם חתונות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קובי אסטנגלוב

קובי אסטנגלוב צלם חתונות ואירועים

www.bephoto.co.il



 


מאמרים נוספים מאת קובי אסטנגלוב
 
אופן פעולת המצלמה
16/06/15 | צילום
היום אחד התחביבים הנפוצים ביותר הוא צילום, וכמו הרבה חובבים כך גם הצלמים המקצועיים לא כל כך יודעים את אופן פעולת המצלמה. במאמר זה יצוין בהסבר מפורט את הפעולות הבסיסיות של המצלמה, ואיך מזה שאנו יודעים את פעולת המצלמה ליעל את יכולת הצילום שלנו

צילום חתונה בסגנון אופנה
23/02/15 | צילום
תמונות אופנה תמיד גרמו לנו לעניין, לכן כאשר מדובר בצילומי חתונה או צילומי טראש דה דרס תמיד רצינו תמונות כאלה עם זה מצד הזוג שמצטלם או מצד צלם חתונות, במאמר זה אני יסביר וייתן טיפים איך לבצע צילומים אלה קרוב ככל האפשר לצילומי סגנון אופנהץ
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI