דף הבית אימון אישי אימון עיסקי עבודת צוות
עבודת צוות
אמיר הלמר 21/05/08 |  צפיות: 3847

 

     "אם תעשה כל שביכולתך למען הקבוצה, תמיד תעשה משהו טוב גם לעצמך"

                                         (פט ריילי)

עבודת-צוות

בתחום אימון אישי, אני נוהג להגיד: כל אחד מאתנו הוא איש-צוות, במודע ושלא במודע.

חיי משפחה הם חוויה צוותית. חיי כתה בביה"ס הם עבודת צוות, מחלקה בצבא היא עבודת צוות. צוותים שונים במקומות העבודה: סגל מורים של ביה"ס, סגל רופאי בית החולים, צוות חדר-ניתוח, הנהלה של ארגון, צוות פרויקט היי-טק , קבוצת כדור-סל וכמובן, צוות מכירות של מפעל.

עבודת צוות היא פעילות משותפת של קבוצת אנשים, שיש ביניהם הסכמה ותלות הדדית, במטרה להגיע להצלחה אופטימלית בהשגת היעדים המשותפים לצוות.

עבודת צוות אינה מלאכה פשוטה ואינה נוצרת במטה קסם. כדי שעבודת הצוות תהיה יעילה, על השותפים להיות מנוסים ומיומנים בדרך עבודה כזו. דהיינו: יש להכשירם לכך. ההכשרה צריכה להתמקד הן בתהליך העבודה – בדרכי ההתארגנות ובדפוסי האינטראקציה שבין החברים והן בתוכן הנושאים המובאים לדיון בצוות.

ככל שצוות עובד יחד תקופה ארוכה יותר יעילותו גבוהה יותר, שכן חברי הצוות רוכשים מיומנויות של עבודה משותפת ומודעים יותר לאופן תיפעול הצוות ולתרומתו של כל אחד, למען איכות התוצר הסופי. יחד עם זה, אריכות ימים כשלעצמה אינה ערובה לתוצאות פוריות. יש לעשות מאמץ מתמיד לשיפור עבודת הצוות, לשיפור ההליכים ודפוסי האינטראקציה בין החברים.

לכל חברי הצוות צריכים להיות נהירים ההליכים והכללים שעל פיהם יעבדו החברים, כמו: אופן קביעת סדר היום, היקף הסמכות של כל אחד, הציפיות ביחס לתוצר הסופי, לוחות זמנים, חלוקת תפקידים ועוד.

צוות מכירות אמור לפעול כמו צוות של יחידה מובחרת בצבא, כדי להפיק את המירב ממשימותיו. כל איש צוות יכול לפעול עצמאית בתחומו ויחד עם זה על הצוות כולו לחבור יחד, כדי לבנות איסטרטגיה משותפת, כדי לעצב מטרות משותפות, כדי לקיים למידה משותפת, כדי להעלות נקודות מבט חדשות וכדי להגדיר תנאים שונים כמו: אזורי הפצה, כמות מוצרים, סוג מוצרים להפצה ועוד.

מנהל הצוות נדרש לקבוע מנגנוני תיאום בין עבודת חברי הצוות וכן דרכי תגמול שונות, וזאת כדי ליצור לכידות בצוות, כדי לגרום להבנה שהפרט והצוות נתרמים הדדית משיתוף הפעולה, שלא יווצר מצב בו חבר צוות אחד מקלקל את הביצוע של חבר צוות אחר וכדי להבטיח שהביצוע המשותף יהיה גדול יותר מסך כל התרומות של חברי הצוות (השלם גדול מסך חלקיו).

תגמול לפרטים בצוות המכירות, מטרתו להדגיש את ייחודיותו של כל פרט בצוות והאפשרויות הן למשל: הענקת תעודת הצטיינות בפומבי, העלאת נושא בכנס החברה, חניכת איש צוות חדש ועוד.

תגמול לצוות כולו חשוב גם הוא, למשל: יציאה משותפת לארוחה, להצגה, או לסוף שבוע עם המשפחות – גם מתגמל וגם מגבש.

לסיכום –  אל תשכחו את הנאמר בתחום אימון אישי, עבודת-צוות מחייבת שמאמצי כל החברים יזרמו באותו כיוון, כך שיבינו ויתמכו איש ברעהו עד שיחושו ש"להיות חלק מהצלחה יהיה חשוב מלהיות אדם שאי אפשר בלעדיו" (פט ריילי).

   "אל תשאל מה חברי הקבוצה שלך יכולים לעשות למענך, שאל מה אתה יכול לעשות למען חברי הקבוצה .                                                                                             (מג'יק ג'ונסון)    

               


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אמיר הלמר
אמיר הלמר (m.b.a)
מאמן אישי ועסקי,
מאבחן בכף היד ותווי פנים
www.migdalor.biz
www.icoach.org.il
www.5dakot.co.il
050-2250225 , 077-5531550
לך בעקבות הכוח היוצר שבך והגשם חלומותיך...
אימון אישי
אימון אישי
אימון אישי


 


מאמרים נוספים מאת אמיר הלמר
 
אימון מאמנים
סופרויז'ן למאמנים אשר רק יצאו לשוק, מה זה אומר?

מאמן אישי
למצוא את המאמן האישי המתאים לי ביותר

מסיבת רווקות
מסיבת רווקות מהנה וייחודית , שילוב של קריאת כף היד ותווי פנים.

מיתוס כיסוד מעצב
בחרתי להקדיש מאמר לנושא המיתוס, שכן פגשתי בעבודתי אנשים רבים שמיתוסים שונים מכוננים את חייהם וכשהם מתנפצים מסיבה זו או אחרת, יש המרגישים משוחררים ויש המרגישים שאיבדו דרכם.

כירו - קואצ'ינג
כירו - קואצ'ינג - תורה שפיתחתי המשלבת אימון אישי ואבחון בכף היד ותווי פנים.

אבחון כירולוגי
מהות האבחון הכירולוגי הינה תרגום המסרים החרוטים בידיים והעלאתם למודע. באופן זה ניתן להתחבר לליבה האמיתית של המתאמן ולגלות את הנתיב בו פנימיותו העמוקה פועלת ואשר לאורה עליו ללכת.

אמרות מעוררות השראה
כשאתם עצובים או מדוכדכים, קיראו אימרות אלו ומצבכם ישתפר מרגע לרגע יותר יותר ויותר בכל המובנים.

אימון אישי
אימון הינו תהליך המכין אדם או קבוצת אנשים לתיפקוד הולם במצב עתידי מוגדר.
אימון נועד לשפר ביצועים והשגים באמצעות שותפות מקצועית של מאמן ומאומן, כאשר האג'נדה היא של המאומן.
הדרך באימון היא בניית איסטרטגיה ותכנית פעולה, המציבה מטרות-על ומטרות-ביניים, שהשגתן תבאנה למימוש היכולות הגלומות במאומן.
המיקוד הוא בהווה ובמבט עתידי, תוך שינוי תבניות חשיבה שהמאומן גדל עליהן ואינן מאפשרות לו להשיג את מטרותיו, כמו: "אני לא מספיק טוב", "אני לא מספיק מוכשר", אני שמן מדי", "לא מגיע לי" וכי


עבודת צוות
עבודת צוות היא פעילות משותפת של קבוצת אנשים, שיש ביניהם הסכמה ותלות הדדית, במטרה להגיע להצלחה אופטימלית בהשגת היעדים המשותפים לצוות.

חשיבות של מאמן אישי בעל ניסיון חיים
מאמן בעל נסיון חיים – שחווה בחייו חוויות כאלו המועלות בפניו ע"י המתאמן וחוויות מעצבות אחרות – המחובר לפגיעות האישית שלו והיודע כיצד להתמודד אתה, יוכל להבין ולהכיל טוב יותר את הפגיעות האישית של המתאמן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI