דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר פיקדון בבנק – לא רק לטווח קצר
פיקדון בבנק – לא רק לטווח קצר
אבי 06/03/16 |  צפיות: 3331

חיסכון הוא אמצעי נכון וחכם להתנהלות כלכלית, והמשמעות שלו היא שכאשר יש לנו סכומי כסף עודפים, שאין לנו צורך ממשי להשתמש בהם בהווה, אנו מפקידים אותם במסגרת תוכנית חיסכון על מנת שישרתו אותנו בעתיד, בזמנים בהם כן נזדקק להם, או בימים בהם נרצה לבצע רכישות גדולות בסכומי כסף גדולים. יחד עם זאת, ישנו אלמנט מרתיע למדי בחיסכון, שכן כאשר אנו מפקידים את הכסף בחיסכון, רמת הנזילות שלו הופכת לאפס, ואיננו יכולים לעשות עוד שימוש בכסף עד למועד הפרעון הקבוע בתוכנית אותה פתחנו. הפתרון המיידי עבור בעיה זו הוא הפקדת הכסף במסגרת פיקדון בבנק, ובו אנו יכולים ליהנות מרמת נזילות גבוהה יותר, לרבות יכולת משיכת כספים מדי יום.

לבחור ערוץ חיסכון בצורה מושכלת ושקולה

אחרי שאמרנו את זה, פתיחת תוכנית חיסכון צריכה להתבצע מתוך נקודה של מחשבה שקולה ומושכלת, וגם אם ישנו פיתוי גדול לשמור על רמת נזילות גבוהה, חשוב להתגבר על הפיתוי ולסגור את הכסף כך שיהיה מוגן מפנינו. במקרים רבים, ישנה אפשרות להגדרת תנאים בהם מצב כלכלי קשה יאפשר לכם לפתוח חיסכון לאחר תהליך בירור מול הבנק, ולכן אתם לא באמת צריכים לחשוש ממצב כזה ועדיף שאת הכסף שיש ברשותכם, באמת תוכלו לחסוך לזמנים גרועים יותר.

הפקדת כספים ברמת סיכון נמוכה

יחד עם זאת, גם בעולם הפיקדונות ישנם פתרונות המעניקים לכם תכונות דומות לאלו של חיסכון טיפוסי, ובכלל זה פיקדון מובנה שהוא פיקדון במסגרתו אתם מפקידים את הכסף מראש לפרק זמן מוגדר מראש, על פי תנאים מוגדרים מראש, ועם תחנות יציאה מוגדרות מראש. היתרון המשמעותי של פיקדון מובנה הוא שהוא מבטיח לכם את כספי הקרן בחזרה בכל מקרה, ובנוסף פותח בפניכם גם את ההזדמנות ליהנות מתשואה על הכסף לאורך תקופת ההפקדה. במידה והתנאים הבשילו בצורה נכונה, תוכלו למשוך את הכסף במועד הפרעון, בתוספת תשואה נאה, ובמידה ולא, הקרן מובטחת לכם בכל מקרה.

ערוצי חיסכון אטרקטיביים בקטגוריית הפקדונות

על אף שפקדונות בנק מספקים לנו שלל אפשרויות לשמירת הכסף שלנו בתוך מסגרת לתקופות קצרות של יום, שבוע, חודש או מספר חודשים, מסגרת זו היא בעיקרה פסיכולוגית, ואם בוחנים את הדברים בצורה כלכלית רציונלית, בהחלט ניתן למצוא מודלים של פקדונות שיכולים לשמש גם כערוצי חיסכון לאורך שנים, ולספק לנו תנאים דומים ואולי אף טובים יותר מאשר תוכנית חיסכון טיפוסית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI