דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר מסחר בבורסה – האם זה באמת מסוכן?
מסחר בבורסה – האם זה באמת מסוכן?
אבי 13/03/16 |  צפיות: 3309

ובכן, התשובה היא כן. מסחר בבורסה יכול להיות מאוד מסוכן אם אינכם מנהלים אותו נכון, ויש לא מעט סיפורים על אנשים שאיבדו את כל רכושם לאחר שהתחילו לעסוק בתחום של מסחר במניות. יחד עם זאת, ברובם המכריע של המקרים, ניתן לאפיין התנהגות חוזרת ונשנית אצל אנשים אלה, התנהגות שמשקפת רצון "לעשות מכה", לעשות כסף קל, להפוך שקל אחד לאלף שקלים בתוך שבוע, וכאשר ניגשים למשימת המסחר עם תפיסה כזאת, רמת הסיכון עולה להסתברות של בערך מאה אחוז למימוש הסיכון. מסחר בניירות ערך ובשוק ההון בכלל, הוא כמו כל מסחר, וכמו כל מסחר, קונים ומוכרים מוצרים ובונים את ההון בצורה הדרגתית.

סיכונים הנובעים מיציבות השוק והבורסה

אם אתם מעוניינים להיכנס לתחום של מסחר עצמאי בבורסה, או מסחר בבורסה דרך איש מקצוע ואתם אוחזים במחשבה שהבורסה תהפוך אתכם לאנשים עשירים מאוד במהירות רבה מאוד, כדאי מאוד שתעצרו, תיקחו צעד אחורה, תלמדו את הנושא לעומק ואחרי שתבינו שהדברים פשוט אינם עובדים בצורה כזאת, תחזרו לנסות שוב. מעבר לכך, ישנו סיכון מובנה בפעילות מסחר במניות, סיכון שקשור לפרמטרים אובייקטיביים כמו יציבות הברוקר שאצלו אתם מנהלים את החשבון, משברים כלכליים פתאומיים שלא צפיתם, או שלא הייתם מספיק קשובים כדי לזהות אותם מבעוד מועד, משבר של חברה שבמניותיה אתם סוחרים וכדומה.

סיכונים הנובעים מעצם פעילות המסחר

יחד עם זאת, הסיכון הוא הרבה יותר יום יומי ויכול לבוא לידי ביטוי במסחר שגרתי ורגיל. אחד הסיכונים הגדולים ביותר בהיבט זה הוא האמונה שלכם סביב הכיוון שאליו הולך השוק, וההתעקשות שלכם להתעלם מסימנים שמראים לכם אחרת. במקרה כזה גם אם לא הפסדתם את כל כספיכם, וגם אם עדיין לא מימשתם את ההפסד, אתם עשויים לגלות שאין לכם עוד משאבים לתקן את הנעשה, ואתם נתונים כעת לגמרי לחסדי השוק, וזה הוא אולי הסיכון האמיתי והקונקרטי איתו צריך להתמודד כל סוחר במניות מדי יום ביומו.

אפשר לנטרל כל סיכון

אחרי שאמרנו את זה, גם במקרה של מסחר עצמאי בבורסה, ישנו מגוון רחב של כלים ואמצעים שיכולים להפחית את הסיכון לרמה אפסית לגמרי, אך השימוש בכלים אלה דורש בגרות אישית ובגרות מקצועית, ומכאן החשיבות של הניסיון והידע המקצועי בתחום זה. כך למשל, ניתן לפזר את כספיכם במספר מניות, ואפילו מספר מדדים או בורסות. ניתן לגדר את העסקאות שלכם בצורה מחושבת ועוד, אך את כל אלה יהיה עליכם ללמוד יותר לעומק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI