דף הבית רפואה ובריאות בריאות גיל הזהב בריחת שתן- דרכי טיפול
בריחת שתן- דרכי טיפול
אבי 08/05/16 |  צפיות: 3109

דליפת שתן היא בעיה מוכרת אשר סובלים ממנה נשים וגברים בכל העולם. אולם בהשוואה לגברים, שכיחות דליפת שתן אצל נשים היא עד פי שלושה. שכיחות התופעה עולה ככל שהגילאים עולים כאשר מעל לארבעים אחוזים מהנשים שמעל גיל שישים יסבלו מהתופעה. בריחת שתן מתבטאת באיבוד השליטה בשלפוחית השתן, ועלולה להגיע לאי שליטה מוחלט על הסוגרים המתבטא בשחרור שתן ספונטני ולא רצוני. לבריחת שתן עלולות להיות גורמים רבים השונים בתכליתם ולתופעה השפעה פיזית ופסיכולוגית לא פשוטה על הסובלים ממה כגון נטייה להתבודדות והסתגרות בבית, פיתוח תסמינים של דיכאון וסבל פיזי.

על מנת לטפל בתופעה ולהקל על הסובלים ממנה חשוב ביותר לאבחן ולהבין מה בדיוק גורם לתופעה. ידוע היום כי לתופעה יכולות להיות גורמים רבים כמו בעיות עצביות של הסוגרים, דלקת בדרכי השתן אשר נגרמת מזיהום, ניתוחים שעלולים לגרום להופעת התופעה, הגבלה תנועתית ועוד.

אז איך מטפלים?

כאמור לעיל, שלב האבחון הינו חשוב ביותר על מנת להתאים את סוג הטיפול הנכון ביותר. לרוב יישאל הסובל מהתופעה שאלות שונות כדי להעריך את חומרת בריחת השתן ואת הסבל הנגרם ממנה. במקרים בהם שוקל הצוות הרפואי לבצע  טיפולים כירורגים מקובל גם לבצע הערכה אורו-דינמית, המתבצעת על ידי מילוי יזום שלפוחית השתן בנוזלים כדי למדוד את הלחץ בשלפוחית עצמה ואת הלחץ התוך הבטני. הערכה זו נעשית כדי לצייר תמונה בהירה אודות התפקוד הפיזי של שלפוחית השתן, מבדיקה זו ניתן להסיק על תפקודי סוגרי השלפוחית ובעצם ניתן לסווג בצורה מדויקת את סוג בריחת השתן.

דרך מניעה הינה דיפנד מוצרי ספיגה למבוגרים, בשילוב עם שיטת טיפול נפוצה היא באמצעות תרופות .הטיפול התרופתי הניתן לסובלים מבריחת שתן מהווה חלק חשוב במכלול הטיפולים הסטנדרטיים. נכון להיום, ישנו מגוון רחב של תרופות המיועדות לסייע לסובלים מבריחת שתן והטיפול מותאם לכל מטופל באופן אישי. הסיבה לכך היא בעובדה שסוג התרופות מגוון ביותר ומשתנה בהתאם לסוג בריחת השתן ולגורמים שהובילו להתפתחותה.

בקרב נשים בעיקר, יש צורך בטיפולי פיזיותרפיה שמטרתם לחזק את שרירי רצפת האגן. מטרת הטיפול היא לגרום להגברה של מהירות התגובה של שרירי רצפת האגן לשינויים מהירים בלחץ התוך בטני ולהגברה של לחץ הסגירה בסוגרי השופכה על מנת למנוע בריחת שתן במאמץ. הטיפול ישולב בדרך כלל עם שינויים באורך החיים כמו למשל הפחתה במשקל, שינוי הרגלי ההתרוקנות, שינוי הרגלי צריכת הנוזלים לאורך היום וכדומה. סוג טיפול זה נמצא יעיל בהקלת הלחץ הגורם לבריחת שתן ובשיפור משמעותי באורך החיים של הסובלים ממנה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI